Fałszywy prorok wzywa do nazywania zła złem

Fałszywy prorok wzywa do nazywania zła złem

Podziel się tym:

Artykuł z Vatican News z dnia 14 czerwca 2025 roku, zatytułowany Jan Paweł II do młodych: nie nazywajcie zła dobrem czy wyzwoleniem, przytacza fragment homilii wygłoszonej przez Jana Pawła II w 1981 roku. W homilii tej nawołuje on młodych ludzi do nazywania rzeczy po imieniu, odróżniania dobra od zła i grzechu od postępu, przestrzegając przed wpływem „Ojca kłamstwa”.

Analiza krytyczna w świetle integralnej wiary katolickiej

Homilia Jana Pawła II, jak przedstawia ją artykuł, zawiera pewne elementy, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się zgodne z nauczaniem Kościoła. Jednakże, analizując ją w świetle integralnej teologii katolickiej sprzed 1958 roku, dostrzegamy poważne nieścisłości i błędy, które wynikają z modernistycznych tendencji obecnych w posoborowym „kościele”.

Odrzucenie modernistycznej nowomowy

Przede wszystkim, należy odrzucić sam fakt, że Jan Paweł II, jako przedstawiciel posoborowego „kościoła”, w ogóle wypowiada się na tematy moralne. Kościół katolicki, wierny Tradycji, naucza, że prawda jest niezmienna i obiektywna. Tymczasem posoborowi „papieże” promują relatywizm moralny i subiektywne interpretacje dobra i zła, co jest sprzeczne z niezmiennym nauczaniem Kościoła. Jak naucza św. Paweł w Liście do Galatów (1, 8-9): „Ale choćbyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty! Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którąście przyjęli – niech będzie przeklęty!”

Słowa Jana Pawła II o nazywaniu zła złem i dobra dobrem są puste, ponieważ on sam i jego następcy w posoborowym „kościele” wielokrotnie relatywizowali te pojęcia, promując ekumenizm, dialog międzyreligijny i inne modernistyczne nowinki, które są sprzeczne z nauczaniem Kościoła. Pius XI w encyklice Mortalium Animos potępia fałszywy ekumenizm, który dąży do zjednoczenia wszystkich religii na bazie kompromisu i relatywizmu doktrynalnego. Prawdziwa jedność chrześcijan może być osiągnięta jedynie poprzez powrót do jedynego prawdziwego Kościoła, którym jest Kościół katolicki.

„Ojciec kłamstwa” i jego współcześni agenci

Jan Paweł II wspomina o „Ojcu kłamstwa”, czyli szatanie, który stara się realizować swój program w świecie. Jest to prawda, ale należy zauważyć, że sam Jan Paweł II i jego następcy w posoborowym „kościele” stali się narzędziami tego „Ojca kłamstwa”, promując błędy i herezje, które prowadzą dusze na zatracenie. „Papież” Leon XIV kontynuuje tę destrukcyjną działalność, wprowadzając zamęt i podważając fundamenty wiary katolickiej.

Św. Atanazy, doktor Kościoła, przestrzegał przed fałszywymi nauczycielami, którzy pod pozorem dobra wprowadzają błędy i herezje. Należy być czujnym i trzymać się niezmiennej Tradycji Kościoła, aby nie dać się zwieść fałszywym prorokom.

Fałszywa jedność

Jan Paweł II mówi o jedności Królestwa Bożego i jedności wewnętrznej człowieka. Jednakże, jedność, którą on proponuje, jest fałszywa, ponieważ opiera się na kompromisie i relatywizmie, a nie na niezmiennej prawdzie katolickiej. Prawdziwa jedność może być osiągnięta jedynie poprzez wiarę w Jezusa Chrystusa, przestrzeganie Jego przykazań i przynależność do jedynego prawdziwego Kościoła katolickiego. Jak naucza św. Cyprian: „Nie może mieć Boga za Ojca, kto nie ma Kościoła za Matkę”.

Sobór Watykański I w dogmatycznej konstytucji Dei Filius naucza o niezmienności dogmatów wiary. Nie można zmieniać, reinterpretować ani dostosowywać dogmatów do współczesnych trendów i ideologii. Wiara katolicka jest depozytem, który należy strzec i przekazywać w nienaruszonym stanie.

Kolonizacja ideologiczna

Określenie „kolonizacja ideologiczna” użyte w artykule jest symptomatyczne dla posoborowego „kościoła”, który poddaje się wpływom świeckich ideologii i trendów. Kościół katolicki powinien być niezależny od świata i głosić niezmienną prawdę Ewangelii, a nie dostosowywać się do zmieniających się mód i opinii. Św. Augustyn w „Państwie Bożym” rozróżnia Państwo Boże i Państwo Ziemskie, podkreślając, że Kościół powinien dążyć do zbawienia dusz, a nie do zdobywania władzy i wpływów w świecie.

Podsumowanie

Homilia Jana Pawła II, jak przedstawia ją artykuł z Vatican News, zawiera pewne elementy, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się zgodne z nauczaniem Kościoła. Jednakże, analizując ją w świetle integralnej teologii katolickiej sprzed 1958 roku, dostrzegamy poważne nieścisłości i błędy, które wynikają z modernistycznych tendencji obecnych w posoborowym „kościele”. Należy odrzucić fałszywe nauki i trzymać się niezmiennej Tradycji Kościoła, aby nie dać się zwieść fałszywym prorokom i pozostać wiernym Jezusowi Chrystusowi i Jego Kościołowi.


Za artykułem: Jan Paweł II do młodych: nie nazywajcie zła dobrem czy wyzwoleniem
Data artykułu: 14.06.2025

Więcej polemik ze źródłem: vaticannews.va
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.