Portal internetowy publikuje nowennę ku czci Krwi Chrystusa, zawierającą modlitwy, litanie i rozważania na każdy dzień.
Niniejsza analiza krytyczna ma na celu zbadanie tej nowenny w świetle niezmiennej doktryny katolickiej, odrzucając wszelkie nowinki teologiczne wprowadzone po 1958 roku.
Tytuł Przekształcony:
Krew Chrystusa: Między Pobożnością a Nowinkami Posoborowymi
Analiza Krytyczna:
Nowenna, jak sama nazwa wskazuje, jest dziewięciodniowym okresem modlitw, mającym na celu uzyskanie łask lub uczczenie konkretnego aspektu wiary. W tym przypadku, nowenna skupia się na Krwi Chrystusa, symbolu Jego ofiary i odkupienia.
„DZIEŃ I. NOWENNA Panie, Ty powiedziałeś: „proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam”. Zachęceni Twoim Słowem, przychodzimy dzisiaj do Ciebie, aby z ufnością przedstawić Ci nasze prośby. (chwila ciszy) Jezu, ufamy Twojej miłości i Twojemu miłosierdziu, które okazałeś nam przez swoją najdroższą Krew. Zawsze z cierpliwością pochylałeś się nad biednymi i chorymi, nad wzgardzonymi i grzesznikami. Jak otarłeś łzy wdowy z Nain, wysłuchałeś prośby setnika i nagrodziłeś ufność Marty, tak i nas obdarz radością doznanej od Ciebie pomocy. Lecz jeśli nasze pragnienia nie są zgodne z Twoją wolą, umocnij naszą wiarę. Z Tobą chcemy mówić: „Ojcze, nie moja, lecz Twoja wola niech się stanie”. Wzbudź w nas ufność, że Twoje plany względem nas są najlepsze, choć nie zawsze je rozumiemy. Pomóż w rozwoju naszego portalu Wspieram Dziękujemy Ci już teraz za to wszystko, co dla nas przygotowałeś, bo Ty jesteś Miłością, i wszystko, co nam dajesz albo na nas dopuszczasz, służy nam dla naszego uświęcenia. Amen.”
Powyższy fragment, choć na pierwszy rzut oka pobożny, zawiera subtelne elementy charakterystyczne dla teologii posoborowej. Akcent na subiektywne uczucia i osobiste zrozumienie woli Bożej może prowadzić do relatywizmu moralnego, gdzie własne pragnienia stają się ważniejsze od obiektywnego prawa Bożego. Święty Ignacy Loyola w swoich Ćwiczeniach Duchownych podkreśla konieczność poddania własnej woli woli Bożej, ale w kontekście rozeznawania duchowego i posłuszeństwa nauczaniu Kościoła, a nie w duchu indywidualistycznej interpretacji.
„DZIEŃ II. PROŚBY Panie Jezu Chryste, posłuszny woli Ojca aż do śmierci krzyżowej, w pokorze mówimy do Ciebie: Zmiłuj się nad nami i wysłuchaj nas. – Przez Twoją świętą Krew Reklama – udziel nam przebaczenia wszystkich grzechów. – Przez zasługi Twojej świętej Krwi – nie pozwól nikomu potępić się. – Niech Twoje święte rany będą źródłem zba- wienia i pokoju dla całego świata. – W Twojej ofierze krzyża objaw nam sens naszego cierpienia. – Przez Twoje Ciało i Twoją Krew obdarz nas życiem wiecznym. – Przez Twoją Krew uwolnij zmarłych od zmazy ich winy. Panie, Ty dałeś swoje życie za zbawienie świata. Przez Ciebie sławimy Ojca we wspólnocie Kościoła świętego, Tobie cześć i chwała na wieki wieków. Amen.”
Modlitwa ta zawiera prośby o przebaczenie grzechów i uwolnienie od potępienia, co jest zgodne z nauczaniem katolickim. Jednakże, prośba o „pokój dla całego świata” bez uwzględnienia konieczności nawrócenia i przyjęcia Chrystusa Króla przez narody, jest typowa dla ekumenicznego ducha posoborowego, który pomija konieczność społecznego panowania Chrystusa. Pius XI w encyklice *Quas Primas* wyraźnie naucza, że pokój Chrystusowy może zapanować jedynie wtedy, gdy On będzie królował w sercach ludzi, w rodzinach i w społeczeństwach.
„DZIEŃ III. LITANIA DO KRWI CHRYSTUSA Kyrie eleison, Chryste eleison, Kyrie eleison. Chryste, usłysz nas, Chryste, wysłuchaj nas. Ojcze z nieba, Boże, zmiłuj sig nad nami. Synu Odkupicielu świata, Boże, Duchu Święty, Boże, Święta Trójco, Jedyny Boże, Krwi Chrystusa, Jednorodzonego Syna Ojca Przedwiecznego, wybaw nas! Krwi Chrystusa, wcielonego Słowa Bożego, Krwi Chrystusa, nowego i wiecznego Przymierza, Krwi Chrystusa, przy konaniu w Ogrójcu spływająca na ziemię, Krwi Chrystusa, tryskająca przy biczowaniu, Krwi Chrystusa, brocząca spod cierniowej korony, Krwi Chrystusa, przelana na krzyżu, Krwi Chrystusa, zapłato naszego zbawienia. Krwi Chrystusa, bez której nie ma przebaczenia, Krwi Chrystusa, która w Eucharystii poisz i oczyszczasz dusze, Reklama Krwi Chrystusa, zdroju miłosierdzia. Krwi Chrystusa, zwyciężająca złe duchy, Krwi Chrystusa, męstwo męczenników, Krwi Chrystusa, mocy wyznawców, wybaw nas! Krwi Chrystusa, rodząca dziewice, Krwi Chrystusa, ostojo zagrożonych, Krwi Chrystusa, ochłodo pracujących, Krwi Chrystusa, pociecho płaczących, Krwi Chrystusa, nadziejo pokutujących, Krwi Chrystusa, otucho umierających, Krwi Chrystusa, pokoju i słodyczy serc naszych, Krwi Chrystusa, zadatku życia wiecznego, Krwi Chrystusa, wybawienie dusz z otchłani czyśćcowej, Krwi Chrystusa, wszelkiej chwały i czci najgodniejsza, Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata, przepuśś nam, Panie. Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata, wysłuchaj nas, Panie. Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata, zmiłuj się nad nami. Odkupiłeś nas, Panie, Krwią swoją. I uczyniłeś nas królestwem Boga naszego. Módlmy się: Wszechmogący wieczny Boże, któryś Jednorodzonego Syna swego ustanowił Odkupicielem świata i Krwią Jego dał się przebłagać, daj nam, prosimy, godnie czcić zapłatę naszego zbawienia i dzięki niej doznawać obrony od zła doczesnego na ziemi, abyśmy radowali się wiekuistym szczęściem w niebie. Przez tegoż Chrystusa, Pana naszego. Amen.”
Litania ta, w swej zasadniczej formie, jest zgodna z tradycyjnym nauczaniem Kościoła. Wzywanie Krwi Chrystusa jako źródła zbawienia, miłosierdzia i zwycięstwa nad złymi duchami jest zakorzenione w Piśmie Świętym i Tradycji. Jednakże, należy zwrócić uwagę na kontekst, w jakim ta litania jest odmawiana. W Kościele posoborowym, gdzie doktryna o piekle i potrzebie pokuty jest często pomijana, litania ta może być interpretowana w sposób powierzchowny, bez głębokiego zrozumienia konsekwencji grzechu i potrzeby zadośćuczynienia.
„DZIEŃ IV. LITANIA ZWYCIĘSTWA Wielbię rany i Krew Chrystusa Ona uzdrawia moje ciało, Ona koi moją duszę Ona leczy mój umysł. Chwała i moc Barankowi Bożemu, który za nas wśród mąk przelał swoją Krew. Reklama Jego Krew ma moc oczyszczenia, Jego Krew ma moc przebaczenia, Jego Krew ma moc wyzwolenia, Jego Krew ma moc odnowienia, Jego Krew ma moc ocalenia, Jego Krew zwycięża. Wszystko jest możliwe dla tego, kto uwierzył w moc Krwi Baranka. Wielbię Krew Baranka, która obmywa mnie z win, aż jak śnieg biały się staję. Wielbię Krew Baranka, która mocą swą wyzwala mnie z pęt grzechów i przywiązañ. Wielbię Krew Baranka, mocniejszą niż moja. Ona kształtuje mnie na obraz i podobieñstwo Boże. Wielbię Krew Baranka, która zwycięża wszelkie przytłaczające mnie wrogie moce. Wielbię Krew Baranka, Ona chroni mnie od chytrych zakusów wroga. Wielbię Krew Baranka, która przygotowuje mi weselne szaty. Wielbię Krew Baranka, która wszystko, wszystko czyni nowym. Alleluja! Amen.”
Ta litania zawiera elementy charakterystyczne dla ruchu charyzmatycznego, który zyskał popularność w Kościele posoborowym. Akcent na uzdrowienie fizyczne i emocjonalne, a także na osobiste doświadczenie mocy Krwi Chrystusa, może prowadzić do pomijania konieczności pokuty, umartwienia i ofiary. Święty Tomasz z Akwinu naucza, że łaska Boża działa na naturę, a nie wbrew niej. Oznacza to, że uzdrowienie duchowe i fizyczne jest możliwe, ale zawsze w kontekście życia sakramentalnego, modlitwy i czynnej miłości bliźniego.
„DZIEŃ V. SIEDEM OFIAROWAŃ KRWI CHRYSTUSA W zjednoczeniu z Jezusem Chrystusem, który Krew swoją wylał dla zbawienia świata, a teraz w Eucharystii uobecnia ofiarę całopalenia ku chwale Ojca, zanośmy naszą modlitwę, wołając: Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Dla uczczenia Twego świętego imienia, prosząc o przyjście królestwa Twojego i zbawienie całego świata. Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Za wzrost Twojego Kościoła, za ojca świętego, za biskupów, zakonników i zakonnice oraz o uświęcenie całego ludu Twojego Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Za nawrócenie grzeszników, o całkowitą uległość Słowu Twojemu i zjednoczenie wszystkich chrześcijan Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Reklama Za rządzących pañstwami, o kierowanie się moral- nością w życiu publicznym oraz o pokój i sprawiedliwość między wszystkimi narodami Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Za uświęcenie pracy i cierpienia, za ubogich, ułomnych, chorych i cierpiących Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Za nasze potrzeby duchowe i doczesne, w intencji naszych krewnych, przyjaciół i nieprzyjaciół Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. Za tych, którzy dzisiaj przejdą do życia wiecznego, za wszystkich zmarłych oraz za nasze zjednoczenie z Chrystusem w chwale Ofiarujemy Ci, Ojcze, Krew Chrystusa. OFIAROWANIE KRWI CHRYSTUSA Ojcze Przedwieczny, ofiarujemy Ci najdroższą Krew Jezusa Chrystusa. niech Ona zgładzi nasze grzechy, obdarzy zmarłych zbawieniem i zachowa Twój Kościół w miłości i jedności. Amen.”
Ofiarowanie Krwi Chrystusa jest zgodne z katolicką doktryną o Ofierze Mszy Świętej, w której uobecnia się ofiara krzyżowa Chrystusa. Jednakże, modlitwa za wzrost Kościoła, za „ojca świętego” Leona XIV i „biskupów” posoborowych, jest problematyczna z perspektywy sedewakantystycznej. Skoro obecna hierarchia kościelna jest uważana za nieważną i heretycką, to modlitwa za nią jest bezcelowa. Należy modlić się o powrót prawdziwej hierarchii katolickiej i o odnowienie Kościoła w duchu Tradycji.
„DZIEŃ VI. TAJEMNICE PRZELANIA KRWI CHRYSTUSA 1. Gdy ciało twe służy grzechowi, spójrz na Chrystusa, który przyjmując naturę ludzką i przelewając swą Krew podczas obrzezania, uświęcił je. Spójrz na Jego Krew i dojrzyj w niej miłość, która „nie dopuszcza się bezwstydu”. 2. Gdy nie chcesz się poddać woli Bożej, bo daje ona – dopuszcza – to, czego ty nie chcesz, czego nie pragniesz i czego nie szukasz dla siebie, spójrz na Chrystusa, który przelał swą Krew w ogrodzie Oliwnym. Spójrz na Jego Krew i doj- rzyj w niej miłość, która „nie szuka swego”. Reklama 3. Gdy nie możesz znieść i uskarżasz się na cierpienia, które częstokroć są „chłostą” od Boga dla twego opamiętania się bądź dla wyćwiczenia ciebie, spójrz na Chrystusa, który przelał Krew podczas biczowania. Spójrz na Jego Krew i doj- rzyj w niej miłość, która „wszystko znosi”. 4. Gdy króluje w tobie pycha, gdy chełpisz się tym, jaki to ty jesteś i co Bóg uczynił tobie, spójrz na Chrystusa, który aż tak uniżył siebie, że pozwolił wetknąć sobie na głowę wieniec cierniowy. Spójrz na Jego Krew i dojrzyj w niej miłość, która „nie unosi się pych¹”. 5. Gdy na swej drodze krzyżowej przystajesz i nie chcesz po niej, lecz po innej, bo dość już masz ofiar i cierpieñ, spójrz na Chrystusa, który wytrwale szedł swą drogą krzyżową. Spójrz na Jego Krew i dojrzyj w niej miłość, która „nigdy nie ustaje”. 6. Gdy pielęgnujesz w sobie rany, jakie tobie zadano i nie chcesz lub „nie potrafisz” przebaczyć tym, którzy cię zranili, ucz się miłości przebaczającej, wpatrując się w Chrystusa, który przebaczył i prosił o przebaczenie u swego Ojca dla tych, którzy Go przybili. Spójrz na Jego Krew i dojrzyj w niej miłość, która „nie pamięta złego”. 7. Dla marniejącej trawy polnej – woda; dla duszy zaś, która niczym ziemia staje się zeschła i bez życia od żaru palącego słoñca – Krew Chrystusa. Gdy więc twa dusza przez grzech i utra- pienia jest niczym ta ziemia, spękana i jałowa, spójrz na Chrystusa – Dawcę, który pragnie ofiarowywać tobie ŻYCIE, które tak często tracisz, a które tryska z Jego serca. Spójrz na Jego Krew, jako na to ŻYCIE i dojrzyj w niej miłość, która łaskawa jest.”
Rozważania te są w większości zgodne z duchem katolickim, podkreślając konieczność pokory, posłuszeństwa woli Bożej, cierpliwości w cierpieniu i przebaczenia. Jednakże, należy pamiętać, że te cnoty powinny być praktykowane w kontekście życia sakramentalnego i pod kierunkiem duchowym kapłana wiernego Tradycji.
„DZIEŃ VII. RÓŻANIEC DO KRWI CHRYSTUSA Jak się nim modlić? Reklama Powtarza się w sposób medytacyjny Modlitwę Pańską, aby ofiarować się razem z Jezusem Ojcu Niebieskiemu dla zbawienia świata. 33 „Ojcze nasz” są podzielone na siedem tajemnic odpowiednio do siedmiu przelañ Krwi Chrystusa (każda tajemnica ma pięć „Ojcze nasz”, a ostatnia – trzy). Modlimy się różañcem do Krwi Chrystusa. Jak Jezus przelał swoją Krew z miłości do Ojca i do wszystkich ludzi – podobnie pragniemy też dzisiaj poświęcić nasze życie w zaufaniu do Ojca Niebieskiego dla ratowania i uzdrawiania świata. Modlitwy i teksty przy poszczególnych tajemnicach tej „Drogi Krwi Chrystusa” pomagają w odnalezieniu znaczenia i aktualności Krwi Chrystusa w naszym życiu. na początku różańca: Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu, Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu. Chwała Ojcu… Jak była na początku… na końcu każdej tajemnicy: Chwała Ojcu… Jak była na początku… Ciebie, Panie, prosimy, wspomóż sługi swoje, Które odkupiłeś swoją Przenajdroższą Krwią. Przy rozważaniu różańca można wybrać jedną część z niżej podanych tekstów: nazwę tajemnicy, cytat biblijny, rozważanie albo modlitwę, podając intencje. W taki sposób łatwiej jest uniknąś monotonii, szczególnie w modlitwie wspólnej. Można też po zapowiedzi tajemnicy i przeczytaniu cytatu biblijnego trwaś chwilę w ciszy i dać okazję do spontanicznych intencji. Tajemnica I PAN JEZUS PRZELAŁ KREW PODCZAS OBRZEZANIA Reklama Gdy nadszedł dzień ósmy i należało obrzezać Dziecię, nadano Mu imię Jezus. (Łk 2, 21) Panie Jezu, dziękujemy Ci za Krew przelaną podczas obrzezania. W posłuszeństwie poddajesz się przepisom i tradycjom Starego Testamentu, chociaż jesteś Panem. Przyjmujesz swoje człowieczeństwo jako pokorny sługa, aby pokazać nam drogę zbawienia, drogę naszego udziału w dziele odkupienia. Tajemnica II PAN JEZUS PRZELAŁ KREW PODCZAS MODLITWY W OGRÓJCU Pogrążony w udręce jeszcze usilniej się modlił, a Jego pot był jak gęste krople krwi, sączące się na ziemię. (Łk 22, 44) Panie Jezu, razem z Tobą pragniemy modlić się w ogrodzie Oliwnym. Razem z Tobą przeżywamy lęk, niepewność, słabość fizyczną, psychiczną, duchową… Rozumiemy Ciebie i pragniemy rozumieć lepiej tych, którzy dzisiaj cierpią tak jak Ty. Razem z Tobą i razem z nimi pragniemy coraz bar- dziej autentycznie wołać: Ojcze, nie moja wola, lecz Twoja niech się stanie! Tajemnica III PAN JEZUS PRZELA£ KREW PODCZAS BICZOWANIA Wówczas uwolnił im Barabasza, a Jezusa kazał ubiczować i wydał na ukrzyżowanie. (Mt 27, 26) Panie Jezu, rozważamy w duchu ogromne cierpienia Twojego biczowania. Tym, co bolało Ciebie najbardziej, była niesprawiedliwość: Piłat wiedział, że jesteś niewinny. Ale Ty, Jezu, wziąłeś na siebie całą niesprawiedliwość tego świata. Tajemnica IV PAN JEZUS PRZELAŁ KREW PODCZAS CIERNIEM KORONOWANIA Reklama Ubrali Go w purpurę i uplótłszy wieniec z ciernia włożyli Mu na głowę. I zaczęli Go pozdrawiać: „Witaj, Królu Żydowski!”. (Mk 15, 17-18) Panie Jezu, czcimy Twoją Krew przelaną pod- czas ukoronowania cierniem. Ta Krew przypomina nam, że jesteś prawdziwym Królem. Ona pokazuje nam, co to znaczy godność, na czym polega praw- dziwa szlachetność. Panie Jezu, Ty milczysz, ale Twoje milczenie nie jest wyrazem zamknięcia się. Milczysz, bo kochasz i w tym milczeniu Twoja szlachetność staje się widzialna dla nas wszystkich. Tajemnica V PAN JEZUS PRZELAŁ KREW NA DRODZE KRZYŻOWEJ On sam dźwigając krzyż wyszedł na miejsce zwane Miejscem Czaszki, które po hebrajsku nazywa się Golgota. (J 19, 17) Panie Jezu, dziękujemy za Krew przelaną na drodze krzyżowej. Coraz więcej Krwi zostaje na drodze, coraz więcej ran otwiera się na nowo. Spotykasz brutalność otoczenia – ale też delikatność Weroniki. Ona chciała pomóc Tobie, ale co potrafiła uczynić? Znalazła gest serca. A Ty od serca podziękowałeś: dałeś jej swój obraz, swoje „zdjęcie”, malowane Krwią. Tajemnica VI PAN JEZUS PRZELAŁ KREW PRZY UKRZYŻOWANIU Gdy przyszli na miejsce, zwane „Czaszką”, ukrzyżowali tam Jego i złoczyńców, jednego po prawej, drugiego po lewej Jego stronie. Lecz Jezus mówił: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”. (Łk 23, 33-34) Reklama Panie Jezu! Przeżywamy w sercu Twoje przy- bicie do krzyża. Widzimy otwarte rany, widzimy Krew, spływającą na ziemię. Ale tym, co słyszymy, jest Twoje słowo przebaczenia: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”. Sam wstawiasz się za tymi, którzy traktują Ciebie w tak brutalny sposób. Naucz nas przebaczać: przebaczać do koñca, z serca. Tajemnica VII PAN JEZUS PRZELAŁ KREW I WODĘ PRZY OTWARCIU BOKU WŁÓCZNIĄ Lecz gdy podeszli do Jezusa i zobaczyli, że już umarł, nie łamali Mu goleni, tylko jeden z żołnierzy włócznią przebił Mu bok i natychmiast wypłynęła krew i woda. (J 19, 33-34) Panie Jezu, już „nie żyjesz”, a jednak dajesz życie. Żyjesz jeszcze bardziej, bo bliżej Ojca Niebieskiego. Twoje otwarte serce daje nam Krew i wodę, daje nam Ducha Świętego, daje nam sakramenty święte. Dziękujemy za Twoje przebite Serce, które uczy nas, że w śmierci miłość daje najwięcej.”
Różaniec do Krwi Chrystusa jest formą pobożności, która może być wartościowa, o ile jest odmawiana w duchu pokuty i zadośćuczynienia za grzechy. Jednakże, należy unikać interpretacji, które sprowadzają Krew Chrystusa jedynie do symbolu miłości i przebaczenia, pomijając jej moc oczyszczającą i odkupieńczą.
„DZIEŃ VIII. BRAMA DO WIECZNEJ CHWAŁY K. Stojący przed tronem i przed Barankiem odziani w białe szaty, a w ręku ich palmy. W. Kim są i skąd przyszli ci przyodziani w białe szaty? K. To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i opłukali swe szaty, i w Krwi Baranka je wybielili. W. Dlatego są przed tronem Boga i w Jego świątyni cześć Mu oddają we dni i w nocy. K. Nie będą już łaknąć ani nie będą już pragnąć i nie porazi ich słoñce ani żaden upał, W. bo paść ich będzie Baranek, który jest pośrodku tronu, i poprowadzi ich do źródeł wód życia i każdą łzę otrze Bóg z ich oczu. K. Błogosławieni, którzy płuczą swe szaty w Krwi Baranka, W. aby władza nad drzewem życia do nich należała i aby bramami wchodzili do miasta. (chwila ciszy) Reklama K. Wszechmogący wieczny Boże, któryś Jednorodzonego Syna swego ustanowił Odkupicielem świata i Krwią Jego dał się przebłagać, daj nam, prosimy, godnie czcić zapłatę naszego zbawienia i dzięki niej doznawać obrony od zła doczesnego na ziemi, abyśmy radowali się wiekuistym szczęściem w niebie. Przez tegoż Chrystusa, Pana naszego W. Amen.”
Fragment ten, zaczerpnięty z Apokalipsy świętego Jana, jest zgodny z nauczaniem katolickim o zbawieniu przez Krew Chrystusa. Jednakże, należy pamiętać, że zbawienie nie jest automatyczne, ale wymaga współpracy z łaską Bożą, życia sakramentalnego i unikania grzechu.
„DZIEŃ IX. DZIĘKCZYNIENIE ZA PRZELANIE KRWI PRZENAJDROŻSZEJ Panie, uzdrowiłeś dziesięciu trędowatych, ale tylko jeden wrócił, aby Ci podziękować. „Gdzież jest dziewięciu pozostałych?” – zapytałeś, bolejąc nad niewdzięcznością uzdrowionych. My także często zapominamy o wdzięczności. Przyjmujemy czasami nawet odkupienie przez Twoją Najdroższą Krew, tak jakbyś był nam je winien. Przepraszamy za to i prosimy, przyjmij tę modlitwę jako wyraz wdzięczności i dobrej woli. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś przyobrzezaniu, poddającsię Prawu Mojżeszowemu. Twoje posłuszeñstwo było pokutą za nasz brak gotowości do przyjęcia Woli Ojca. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś na Górze Oliwnej. Nie chciałeś pomocy dwunastu legionów aniołów, lecz sięgnąłeś po kielich cierpienia. Twój kielich goryczy stał się dla nas kielichem zbawienia. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś przy biczowaniu. Nie chciałeś żadnych względów, miałeś za to wzgląd na nas. Poprzez bicz, który ranił Ciebie, my zostaliśmy odkupieni. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś przy koronowaniu cierniem. Byłeś prawdziwym Królem, ale wybrałeś koronę cierniową, abyśmy mogli królować z Tobą. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś na drodze krzyżowej. Na niej wybawiłeś nas od błędnej drogi naszych grzechów. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś na krzyżu. Nie wiedziałeś, co to grzech, a stałeś się „grzechem”, abyśmy otrzymali życie wieczne. Dziękujemy Ci, Jezu, za Krew, którą przelałeś przy otwarciu Twego boku. Ubogi do nas przyszedłeś i krwawiąc nas opuściłeś, ale my staliśmy się bogaci dzięki Twej miłości. Amen.”
Modlitwa dziękczynna jest zawsze godna pochwały. Jednakże, należy pamiętać, że wdzięczność Bogu powinna wyrażać się nie tylko w słowach, ale przede wszystkim w życiu zgodnym z Jego przykazaniami i w wierności Tradycji katolickiej.
Podsumowanie:
Nowenna do Krwi Chrystusa, choć zawiera elementy pobożne i zgodne z nauczaniem katolickim, jest naznaczona wpływem teologii posoborowej. Akcent na subiektywne uczucia, ekumenizm i ruch charyzmatyczny może prowadzić do pomijania konieczności pokuty, umartwienia i wierności Tradycji. Z perspektywy sedewakantystycznej, nowenna ta powinna być odmawiana z ostrożnością i krytycznym podejściem, odrzucając wszelkie elementy niezgodne z niezmienną doktryną katolicką.
Za artykułem: Nowenna do Przenajdroższej Krwi Chrystusa
Data artykułu: 21.06.2025