Parodia Trójcy Świętej i promocja ideologii gender w jezuickiej parafii Seattle – symptom upadku wiary katolickiej

Podziel się tym:

Opis wydarzenia

Portal Fronda (21 czerwca 2025) relacjonuje przypadek z jezuickiej parafii pw. św. Józefa i św. Teresy w Seattle, gdzie na okładce biuletynu z okazji Niedzieli Trójcy Świętej opublikowano reprodukcję obrazu Kelly’ego Latimore’a przedstawiającego trzy kobiece postaci ze skrzydłami przy stole przykrytym tęczowym obrusem — parodię słynnej ikony Rublowa, ukazującą Trójcę Świętą w sposób bluźnierczy i sprzeczny z nauką katolicką. Artykuł podkreśla zaangażowanie tej parafii w tzw. „Miesiąc Dumy”, organizację Mszy dla środowiska LGBTQ+, promocję tęczowych symboli oraz popieranie „inkluzyjności” bez wezwania do nawrócenia czy życia w czystości, a także wskazuje brak reakcji zarówno ze strony samej parafii jak i miejscowego „arcybiskupa” Paula Etienne’a, znanego ze wsparcia dla legalizacji związków jednopłciowych oraz przeciwstawiania się odmowie Komunii politykom popierającym aborcję.

Bluźnierstwo wobec dogmatów o Trójcy Świętej

Publikacja parodystycznego obrazu Latimore’a stanowi rażące naruszenie doktryny katolickiej wyznawanej integralnie: „Na obrazie widać trzy kobiety… zasłanym tęczowym obrusem.”. Z perspektywy wiary katolickiej niezmienionej przez wieki jest to akt profanacji — zarówno poprzez fałszowanie dogmatu o Trójcy Przenajświętszej, jak i wykorzystywanie sakralnych symboli do promocji grzesznych ideologii.

Ojciec Kościoła, św. Atanazy nauczał jasno: Bóg objawił się ludziom jako Ojciec, Syn i Duch Święty; każda próba zmiany tego objawienia lub zastąpienia go figurami sprzecznymi z Objawieniem jest herezją („Symbolum Quicumque” przypisywany św. Atanazemu). Sobór Laterański IV ogłasza: „Wyznajemy jednego Boga… Ojca, Syna i Ducha Świętego: jedna substancja.” Wprowadzenie elementów kobiecych czy też wyobrażeń niezgodnych z Pismem św., a tym bardziej promowanie ich jako rzekomo równorzędnych przedstawień Boskich Osób to odrzucenie depozytu wiary.

Pseudoteologia wyzwolenia – kult człowieka zamiast Boga

Dalsze kontrowersje wynikają z działalności Kelly’ego Latimore’a, który przedstawiał m.in. George’a Floyda trzymanego przez Matkę Bożą na wzór Piety Michała Anioła oraz Paulę Murray – episkopalną kapłankę – jako osobę wyniesioną niemal do rangi świętych. Te działania wpisują się w nurt pseudoteologiczny zwany „teologią wyzwolenia”, która została jednoznacznie potępiona przez papieża Piusa XII oraz Piusa XI (encyklika „Divini Redemptoris”), gdyż prowadzi do odwrócenia porządku nadprzyrodzonego — stawia kwestie społeczne ponad prawdami Bożymi.

Kościół zawsze uczył jasno: kult należy się Bogu Jedynemu; wszelkie próby wynoszenia osób świeckich lub nawet publicznych grzeszników („kapłaństwo kobiet”, osoby żyjące jawnie w grzechu ciężkim) do rangi przedstawicieli Chrystusa są zaprzeczeniem sakramentalnej rzeczywistości ustanowionej przez naszego Zbawiciela.

Tolerancja grzechu zamiast wezwania do pokuty

Jezuicka parafia otwarcie wspiera tzw. Pride Month („celebruje się tzw Miesiąc Dumy”) oraz

występuje tam informacja o Mszy… dla ‘społeczności katolików LGBTQ+’, o Paradzie Dumy… zachętę dołączenia ‘by świętować radość, sprawiedliwość i przynależność’.

Z perspektywy sedewakantystycznej obecność takich inicjatyw dowodzi całkowitego odejścia od tradycyjnego nauczania dotyczącego moralności chrześcijańskiej:

– Katechizm Piusa X naucza bez dwuznaczności: akty homoseksualne należą do grzechów wołających o pomstę do Nieba.
– Papież Leon XIII przypomina: zadaniem Kościoła jest prowadzić dusze ku zbawieniu poprzez głoszenie prawdy Ewangelii — nigdy poprzez akceptację błędu lub łagodzenie wymagań moralnych.
– Brak wezwania do pokuty czy wyrzeczenia się grzechu ciężkiego świadczy o zdradzie misji pasterskiej na rzecz światowej popularności.

Przekonanie

„Bóg akceptuje każdego… każda osoba naprawdę przynależy…”

pozbawione prawdy o konieczności nawrócenia fałszuje Ewangelię Miłosierdzia; Jezus Chrystus przebacza tylko tym, którzy żałują za swoje winy („Idź i nie grzesz więcej!”).

Nadużycia liturgiczne i profanacje pod pretekstem inkluzywności

Promocja Mszy dla środowisk LGBTQ+ przy braku jasnego potępienia czynów przeciwnych naturze godzi bezpośrednio w sakralność Eucharystii oraz powagę nabożeństwa ustanowionego przez Chrystusa Pana podczas Ostatniej Wieczerzy:

– Kanony starożytnego Kościoła zakazują dopuszczania jawnych publicznych grzeszników do Sakramentów.
– Sobór Trydencki ogłasza ekskomunikę dla tych duchownych, którzy udzielają Komunii osobom trwającym świadomie w stanie ciężkiego grzechu.
– Działania takie są przejawem protestantyzacji liturgicznej — podporządkowania Ofiary Mszy oczekiwaniom ludzkim kosztem oddania czci Bogu Wszechmogącemu.

Tolerowanie profanujących homilii czy dekoracji (wizerunki tęczowe…) stanowi zaprzeczenie obowiązkowi ochrony sacrum przed deprawacją obyczajową współczesnego świata.

Kompromitacja hierarchii posoborowej

Brak reakcji miejscowego „arcybiskupa” Paula Etienne’a (znany już wcześniej ze wsparcia legalizacji dewiacyjnych pseudo-związków), milczące przyzwolenie struktur kurialnych antykościoła dowodzi faktycznej apostazji tych środowisk od integralnej Wiary Katolickiej:

Sobór Florencki uczy jednoznacznie: kto głosi naukę sprzeczną z Objawieniem Apostolskim sam siebie wyłącza ze społeczności wierzących.
Hierarchowie posoborowi („arcybiskup”, „ksiądz”, „papież”) tolerując publiczne zgorszenie realizują nie ewangelizację lecz apostazję instytucjonalną; kompromitując własny autorytet rewolucją moralno-doktrynalną porównywalną jedynie ze schizmami dawnych wieków.

Kult jednostki a panowanie Chrystusa Króla nad światem

Wszystkie cytowane inicjatywy zostały podporządkowane mentalności demokratyczno-liberalnej lansującej prawa człowieka kosztem praw Bożych:

Papież Pius XI przypomina (encyklika „Quas Primas”), że jedynie uznanie społecznego panowania Jezusa Chrystusa może zagwarantować ład moralny narodów; wszelka promocja indywidualistycznych roszczeń prowadzi zaś ku chaosowi etycznemu.
Parafialne deklaracje typu

„baner nie jest aprobatą jakiejkolwiek organizacji… ale deklaracją wsparcia osób LGBTQ+”

, budują nowy model kościelny oderwany od wspólnotowości Mistycznego Ciała Chrystusowego nakazanego przez Jedynego Odkupiciela ludzkości.

Zakończenie – powrót możliwy tylko drogą pokuty i wyrzeczenia modernistycznych błędów

Całość działań opisana we Frondzie pokazuje tragiczną skalę odstępstwa środowisk jezuickich amerykańskiego anty-kościoła od skarbu Wiary Katolickiej przekazanego raz na zawsze apostołom:

  • sprofanuwanie obrazowania dogmatycznego;
  • dopuszczenie jawnie gorszących praktyk liturgicznych;
  • bierność hierarchiczna oznacza zgodę milczącą na szerzenie zgorszenia;
  • w miejsce wezwań do przemiany życia propagowana jest utopia inkluzji podług światowych pożądań.

Jedyny ratunek leży dziś poza strukturami skażonym posoborowym systemem religijnym – trwałość depozytu wiary odnaleźć można tylko tam gdzie zachowany został autentyczny magisterium aż po rok 1958:

  • Pismo Święte interpretowane według jednomyślnej Tradycji Ojców;
  • Sacrum chronione kanonami Kościoła powszechnego aż po ostatnich papieży integralnie wierzących;
  • Moralność nierozerwalnie związana z nakazem pokuty.

Każde inne rozwiązanie pogłębia destrukcyjny proces laicyzacji Kościoła ujawniony tak boleśnie właśnie poprzez bluźnierstwa opisane powyżej.
Niech echo słowa Apostołów rozbrzmiewa również dziś wobec podobnych zgorszeń:
„Trwać mocno przy tradycjach któreście ode mnie otrzymali…” (2 Tes 2,15).


Za artykułem: Katolicka parafia zamieszcza bluźnierczą parodię wizerunku Trójcy Świętej w swoim biuletynie
Data artykułu: 22.06.2025

Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.