Niewiarygodna Zmiana Stanowiska Taylora Marshalla Wobec Roberta Prevosta

[Posoborowie] Niewiarygodna Zmiana Stanowiska Taylora Marshalla Wobec Roberta Prevosta

Podziel się tym:

Portal Novus Ordo Watch relacjonuje, jak Taylor Marshall, znany influencer katolicki, usunął nagranie krytyczne wobec Roberta Prevosta tuż przed jego wyborem na „papieża” Leona XIV. Marshall, który wcześniej uważał Prevosta za jednego z najgorszych kandydatów, po wyborze zmienił zdanie, co wywołało pytania o autentyczność jego przekonań i motywacje.

Analiza krytyczna tej sytuacji z perspektywy wiary katolickiej wyznawanej integralnie ujawnia poważne problemy związane z postawą Marshalla i jego podejściem do kwestii autorytetu w Kościele.

„Imagine you’re a ‘trusted Catholic influencer’ with a huge following and you publish a video about who in your opinion would be among the worst possible candidates for Pope.”

Z perspektywy katolickiej, rola influencera, szczególnie w sprawach wiary, powinna być oparta na solidnej formacji teologicznej i moralnej, a nie na popularności czy chęci zysku. Święty Tomasz z Akwinu nauczał, że prawda jest celem intelektu, a wszelkie działania, w tym nauczanie, powinny być podporządkowane poszukiwaniu i głoszeniu prawdy.

„The other option was to ride the wave of enthusiasm for the new guy at the helm, dishing out ‘white pills’ of positivity; but that came at the price of having to flip-flop mysteriously within 24 hours and with the challenge of making it appear plausible. Marshall chose to go with the second option. It was no doubt the better choice from a business perspective.”

Decyzja Marshalla o zmianie stanowiska, motywowana prawdopodobnie korzyściami biznesowymi, jest sprzeczna z zasadami moralności katolickiej. Kardynał Newman pisał o konieczności kierowania się sumieniem, nawet wbrew opinii publicznej. Zmiana poglądów dla poklasku jest formą relatywizmu, który podważa fundamenty wiary.

„Contrary to what he likes to say, Taylor Marshall isn’t just a “dad with a webcam”. No, he’s a professional selling a brand. It’s the Taylor Marshall influencer brand.”

Z perspektywy sedewakantystycznej, problemem jest również uznawanie ważności wyborów „papieży” po 1958 roku. Skoro Kościół posoborowy odstąpił od Tradycji i nauczania katolickiego, to jego przywódcy nie mogą być uważani za prawowitych następców św. Piotra. Pius XII w *Vacantis Apostolicae Sedis* jasno określił zasady wyboru papieża, a wszelkie odstępstwa od tych zasad podważają ważność elekcji.

„Certainly, it is perfectly alright to change one’s mind. After all, nobody is perfect and mistakes should be corrected. And if perchance the ‘trusted Catholic influencer’ had come to understand that his negative video from a few days before the conclave was faulty and unjust, that would not have been a problem — then he could have explained the matter, retracted what was wrong, and apologized.”

Usunięcie krytycznego nagrania bez wyjaśnienia i przeprosin jest niedopuszczalne. Święty Augustyn w *Wyznaniach* podkreślał znaczenie pokory i przyznawania się do błędów. Ukrywanie prawdy jest sprzeczne z duchem ewangelicznym.

„Especially today, I’m going to talk about Cardinal Prevost. He’s definitely a dark horse, maybe one of the most dangerous. … And I think in some ways he could be the worst case scenario.”

Krytyka Marshalla wobec Prevosta przed jego wyborem na „papieża” dotyczyła jego liberalnych poglądów i podejścia do kwestii nadużyć seksualnych. Z perspektywy wiary katolickiej wyznawanej integralnie, te zarzuty są poważne i wymagają rzetelnego wyjaśnienia.

„He’s liberal. He emphasizes migrants, being pastoral, which usually is code word for denigrating dogma, denigrating morals, letting things be slippery. He has supported the Amoris Laetitia movement for allowing divorced and civilly-remarried people to receive Communion and has shown support for Fiducia Supplicans. So… that’s the blessing of same sex couples.”

Poparcie Prevosta dla *Amoris Laetitia* i *Fiducia Supplicans* jest sprzeczne z niezmiennym nauczaniem Kościoła o nierozerwalności małżeństwa i grzechu sodomskim. Te dokumenty wprowadzają zamęt i podważają moralne fundamenty społeczeństwa.

„Before we go any further, we want to be clear that Prevost’s record on dealing with sexual abuse is not so clear as it may appear at first. Some of the accusations against him may be false or exaggerated. Some days ago, we put together a post dedicated to this specific controversy, in the interests of finding the truth.”

Kwestia nadużyć seksualnych w Kościele jest niezwykle bolesna i wymaga bezwzględnego potępienia. Każdy przypadek tuszowania takich przestępstw jest skandalem i zdradą zaufania wiernych.

„Let’s just note that Marshall identified Prevost as dangerous precisely because he is moderate and more reserved than Bergoglio: “Some describe him as a middle-of-the-road candidate or a compromise. So this is where he’s dangerous. He’s maybe not as radical and in-your-face as Pope Francis, Bergoglio. He presents himself as a moderate. … He looks more moderate, but he’s actually liberal…””

Marshall słusznie zauważył, że umiarkowany liberalizm może być bardziej niebezpieczny niż radykalny, ponieważ łatwiej wprowadza w błąd i podważa tradycyjne wartości.

„I submit myself to His Holiness, Pope Leo XIV, Supreme Pontiff of the one, holy, Catholic, and Apostolic Church. Pope Leo XIV is the Vicar of Christ, and Christ is King.”

Deklaracja Marshalla o poddaniu się „papieżowi” Leonowi XIV jest problematyczna z perspektywy sedewakantystycznej. Skoro Leon XIV jest przywódcą Kościoła posoborowego, który odstąpił od Tradycji, to nie może być uznawany za prawowitego papieża.

„So Marshall prayed and had a good feeling. He acknowledges he’s aware of the “stack of facts” against Prevost, and apparently he does not even dispute them. So what accounts for his change of mind? He appeals to the “special graces” attached to the office of pope.”

Odwoływanie się do „specjalnych łask” związanych z urzędem papieskim nie może usprawiedliwiać akceptacji błędów i herezji. Łaska Boża nie działa wbrew prawdzie i moralności.

„Was Marshall fooling his audience then (May 5) or is he fooling his audience now (May 9 and after)? Or perhaps his primary goal isn’t sound Catholic information, analysis, and commentary in the first place but simply running a prosperous influencer business?”

Pytanie o motywacje Marshalla jest zasadne. Czy jego celem jest głoszenie prawdy, czy budowanie własnej popularności i zysku? Z perspektywy katolickiej, odpowiedź powinna być jednoznaczna: prawda jest najważniejsza.

„Thus we see that Taylor deleted his May 5 video critical of Prevost not in order to correct a mistake but rather to get rid of an embarrassing narrative that he has no intention of continuing. That explains why he simply erased the episode rather than correcting the record and explaining where he had erred.”

Usunięcie nagrania bez wyjaśnienia jest dowodem na to, że Marshallowi zależy bardziej na wizerunku niż na prawdzie.

„In 2019, Marshall published the book Infiltration: The Plot to Destroy the Church From Within. Although a laughably superficial work with terrible scholarship and bizarre errors, he called it his “greatest literary accomplishment of my life”, and it immediately became a bestseller.”

Sukces książki Marshalla *Infiltration* nie świadczy o jej wartości teologicznej, lecz o skuteczności strategii marketingowej.

„Clearly, this was a terrific photo opportunity for Marshall if you think of it in terms of advertising, sales, and promoting himself as a credible influencer who plays in the big league. A VIP ‘papal’ photo op like that is not easy to get, but it definitely came in handy for Marshall to establish himself further in the digital and media worlds and to drive book sales and get greater name recognition.”

Spotkanie Marshalla z „papieżem” Franciszkiem było wykorzystane do promocji jego osoby i książki. Z perspektywy sedewakantystycznej, takie działania są niedopuszczalne, ponieważ legitymizują fałszywego przywódcę Kościoła.

Podsumowując, postawa Taylora Marshalla wobec Roberta Prevosta, a następnie Leona XIV, budzi poważne wątpliwości z perspektywy wiary katolickiej wyznawanej integralnie. Jego zmiana stanowiska, motywowana prawdopodobnie korzyściami biznesowymi, jest sprzeczna z zasadami moralności katolickiej i podważa autorytet Kościoła.


Za artykułem: Taylor Marshall’s About-Face on Robert Prevost: From Worst-Choice Candidate to Hope for the Church?
Data artykułu: 06.06.2025

Więcej polemik ze źródłem: novusordowatch.org
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.