Artykuł donosi o przemówieniu „Leona XIV” do Episkopatu Włoch, w którym nawołuje on do głoszenia Ewangelii i powrotu do „fundamentów wiary”. W rzeczywistości, jak zostanie wykazane, chodzi o propagowanie błędów Soboru Watykańskiego II i herezji modernizmu.
Fałszywe wezwanie do Ewangelii
Nikt nie może was powstrzymywać od głoszenia Ewangelii, bo wszyscy jej potrzebujemy, aby dobrze żyć i być szczęśliwym – powiedział Leon XIV w pierwszym przemówieniu do włoskiego episkopatu.
To stwierdzenie jest puste i zwodnicze. Prawdziwa Ewangelia, głoszona przez Kościół katolicki przed 1958 rokiem, jest jedyną drogą do zbawienia. „Ewangelia” głoszona przez „Leona XIV” i jego zwolenników jest fałszywą ewangelią, która prowadzi do potępienia. Jak naucza św. Paweł w Liście do Galatów (1, 8-9): „Ale choćbyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty! Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którąście przyjęli – niech będzie przeklęty!”
Odrzucenie Tradycji i Magisterium
Pośród wyzwań, które stoją przed Kościołem we Włoszech, Ojciec Święty wskazał na pierwszym miejscu ewangelizację. „Przede wszystkim – powiedział – potrzebny jest nowy impuls w głoszeniu i przekazywaniu wiary”. Podkreślił, że trzeba postawić w centrum Jezusa Chrystusa i pomagać ludziom żyć osobistą relacją z Nim, aby odkryli radość Ewangelii.
Pośród wyzwań, które stoją przed Kościołem we Włoszech, Ojciec Święty wskazał na pierwszym miejscu ewangelizację. „Przede wszystkim – powiedział – potrzebny jest nowy impuls w głoszeniu i przekazywaniu wiary”. Podkreślił, że trzeba postawić w centrum Jezusa Chrystusa i pomagać ludziom żyć osobistą relacją z Nim, aby odkryli radość Ewangelii.
Mówienie o „nowym impulsie” w głoszeniu wiary jest typowym modernistycznym chwytem, mającym na celu podważenie Tradycji i Magisterium Kościoła. Wiara katolicka jest niezmienna i nie potrzebuje żadnych „nowych impulsów”. Jak naucza Sobór Watykański I w Konstytucji Dei Filius: „Dlatego należy zachować na zawsze to znaczenie dogmatów, które raz ustaliła święta Matka Kościół, i nigdy nie wolno od niego odstępować pod pretekstem głębszego zrozumienia.”
Fałszywe Fundamenty Wiary
Leon XIV podkreślił, że w czasach wielkiej fragmentaryzacji konieczny jest powrót do fundamentów naszej wiary, do kerygmatu. Jest to pierwsze wielkie zobowiązanie, które motywuje wszystkie pozostałe: niesienie światu Chrystusa, odnowienie misji apostolskiej, zgodnie z tym, co pisze Jan Apostoł: „oznajmiamy wam, cośmy ujrzeli i usłyszeli”.
Leon XIV podkreślił, że w czasach wielkiej fragmentaryzacji konieczny jest powrót do fundamentów naszej wiary, do kerygmatu. Jest to pierwsze wielkie zobowiązanie, które motywuje wszystkie pozostałe: niesienie światu Chrystusa, odnowienie misji apostolskiej, zgodnie z tym, co pisze Jan Apostoł: „oznajmiamy wam, cośmy ujrzeli i usłyszeli”.
To wezwanie do „powrotu do fundamentów wiary” jest kolejnym oszustwem. Prawdziwe fundamenty wiary katolickiej zostały ustanowione przez Jezusa Chrystusa i przekazane przez Apostołów, Ojców Kościoła i Magisterium. „Kerygmat”, o którym mówi „Leon XIV”, jest modernistyczną interpretacją wiary, która odrzuca tradycyjne nauczanie Kościoła. Św. Atanazy w liście do Epikteta jasno stwierdza, że nie wolno niczego ujmować, ani dodawać do wiary katolickiej.
Sekularyzacja i Kryzys Demograficzny
Ojciec Święty przypomniał, że jeszcze w 2006 r. Benedykt XVI mówił o włoskim Kościele jako bardzo żywej rzeczywistości, w której powszechnie uczestniczą ludzie z wszystkich kategorii wiekowych i różnych środowisk. Wskazywał przy tym, że tradycja chrześcijańska jest we Włoszech głęboko zakorzeniona i wydaje owoce. Leon XIV zauważył, że dziś wspólnota chrześcijańska stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z sekularyzacją, odchodzeniem do wiary i kryzysem demograficznym.
Ojciec Święty przypomniał, że jeszcze w 2006 r. Benedykt XVI mówił o włoskim Kościele jako bardzo żywej rzeczywistości, w której powszechnie uczestniczą ludzie z wszystkich kategorii wiekowych i różnych środowisk. Wskazywał przy tym, że tradycja chrześcijańska jest we Włoszech głęboko zakorzeniona i wydaje owoce. Leon XIV zauważył, że dziś wspólnota chrześcijańska stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z sekularyzacją, odchodzeniem do wiary i kryzysem demograficznym.
Sekularyzacja i kryzys demograficzny są skutkiem odejścia od prawdziwej wiary katolickiej i przyjęcia błędów modernizmu. „Kościół” posoborowy, zamiast walczyć z tymi zjawiskami, sam je promuje poprzez swoje heretyckie nauczanie i praktyki. Papież Pius X w encyklice Pascendi Dominici Gregis potępił modernizm jako syntezę wszystkich herezji.
Fałszywy Pokój i Pojednanie
Papież podkreślił, że Kościół musi być też świadkiem pokoju i zdolności do pojednania, zwłaszcza tam, gdzie relacje międzyludzkie i społeczne stają się trudne, prowadząc do konfliktów. „Niech każda wspólnota stanie się ‘domem pokoju’, w której wrogość uczymy się rozbrajać przez dialog, gdzie praktykuje się sprawiedliwość i pielęgnuje się przebaczenie”.
Papież podkreślił, że Kościół musi być też świadkiem pokoju i zdolności do pojednania, zwłaszcza tam, gdzie relacje międzyludzkie i społeczne stają się trudne, prowadząc do konfliktów. „Niech każda wspólnota stanie się ‘domem pokoju’, w której wrogość uczymy się rozbrajać przez dialog, gdzie praktykuje się sprawiedliwość i pielęgnuje się przebaczenie”.
Ten fałszywy pokój i pojednanie jest oparty na kompromisie z błędem i złem. Prawdziwy pokój może być tylko w Chrystusie, w prawdzie i sprawiedliwości. Jak naucza św. Augustyn: „Pokój jest porządkiem”. „Kościół” posoborowy, poprzez swój ekumenizm i dialog międzyreligijny, zdradza Chrystusa i Jego Kościół.
Zagrożenia Sztucznej Inteligencji
Leon XIV wskazał też na wyzwania wynikające z potrzeby poszanowania godności człowieka. „Sztuczna inteligencja, biotechnologie, ekonomia danych i media społecznościowe głęboko zmieniają nasze postrzeganie i doświadczanie życia. W tej sytuacji godność człowieka może zostać spłaszczona lub zapomniana, zastąpiona przez funkcje, automatyzm, symulacje. Ale człowiek nie jest systemem algorytmów: jest istotą, relacją, tajemnicą” – powiedział Papież.
Leon XIV wskazał też na wyzwania wynikające z potrzeby poszanowania godności człowieka. „Sztuczna inteligencja, biotechnologie, ekonomia danych i media społecznościowe głęboko zmieniają nasze postrzeganie i doświadczanie życia. W tej sytuacji godność człowieka może zostać spłaszczona lub zapomniana, zastąpiona przez funkcje, automatyzm, symulacje. Ale człowiek nie jest systemem algorytmów: jest istotą, relacją, tajemnicą” – powiedział Papież.
Choć zagrożenia związane z rozwojem technologii są realne, „Leon XIV” wykorzystuje je do promowania swojej modernistycznej agendy. Prawdziwa obrona godności człowieka polega na głoszeniu prawdy o jego stworzeniu na obraz i podobieństwo Boga oraz o jego powołaniu do życia wiecznego. „Kościół” posoborowy, poprzez swoje antropocentryczne nauczanie, zaprzecza tej prawdzie.
Kolegialność i Synodalność
Papież wspomniał też o kolegialności i synodalności. Podkreślił, że Kościół we Włoszech łączy szczególna więź z Papieżem. „W pełnieniu wraz z wami mojej posługi, chciałbym, drodzy bracia, inspirować się zasadami kolegialności, które zostały wypracowane przez Sobór Watykański II”. Cytując soborową konstytucję Lumen gentium, przypomniał, że Pan Jezus ustanowił apostołów „jako kolegium, czyli jako stały zespół, na którego czele postawił wybranego spośród nich Piotra”. Podkreślił, że w ten właśnie sposób biskupi mają przeżywać swą posługę: w kolegialności między sobą i z następcą Piotra. Mówiąc z kolei o synodalności, Leon XIV odwołał się do nauczania św. Augustyna, który mówi o potrzebie zachowania pokoju i harmonii między różnymi członkami w ciele Kościoła.
Papież wspomniał też o kolegialności i synodalności. Podkreślił, że Kościół we Włoszech łączy szczególna więź z Papieżem. „W pełnieniu wraz z wami mojej posługi, chciałbym, drodzy bracia, inspirować się zasadami kolegialności, które zostały wypracowane przez Sobór Watykański II”. Cytując soborową konstytucję Lumen gentium, przypomniał, że Pan Jezus ustanowił apostołów „jako kolegium, czyli jako stały zespół, na którego czele postawił wybranego spośród nich Piotra”. Podkreślił, że w ten właśnie sposób biskupi mają przeżywać swą posługę: w kolegialności między sobą i z następcą Piotra. Mówiąc z kolei o synodalności, Leon XIV odwołał się do nauczania św. Augustyna, który mówi o potrzebie zachowania pokoju i harmonii między różnymi członkami w ciele Kościoła.
Kolegialność i synodalność są modernistycznymi koncepcjami, które podważają władzę papieża i hierarchię Kościoła. Sobór Watykański II, na który powołuje się „Leon XIV”, wprowadził te błędy do nauczania Kościoła. Prawdziwa władza w Kościele pochodzi od Chrystusa i jest przekazywana przez następców Apostołów, z papieżem na czele. Jak naucza Sobór Watykański I: „Dlatego, jeśli ktoś powie, że Biskup Rzymski ma tylko urząd nadzoru lub kierownictwa, a nie pełną i najwyższą władzę jurysdykcji w całym Kościele, nie tylko w sprawach wiary i moralności, ale także w sprawach dotyczących karności i rządzenia Kościołem rozproszonym po całym świecie, albo że ma tylko większą część, a nie całą pełnię tej najwyższej władzy; albo że ta jego władza nie jest zwyczajna i bezpośrednia, zarówno nad wszystkimi i poszczególnymi kościołami, jak i nad wszystkimi i poszczególnymi pasterzami i wiernymi – niech będzie wyklęty.”
Podsumowując, przemówienie „Leona XIV” do Episkopatu Włoch jest kolejnym przykładem propagowania błędów modernizmu i podważania prawdziwej wiary katolickiej. Wierni katolicy powinni odrzucić to fałszywe nauczanie i trwać w wierze przekazanej przez Tradycję i Magisterium Kościoła przed 1958 rokiem.
Za artykułem: Leon XIV do Episkopatu Włoch: głoszenie Ewangelii i powrót do fundamentów wiary
Data artykułu: 17.06.2025