Fotorealistyczny obraz wiernych katolickich na pielgrzymce rowerowej do Jasnej Góry, modlących się przed obrazem Matki Bożej, w tradycyjnym stroju, z kapłanem w sutannie, ukazujący oddanie i pokorę wobec sakramentu i wiary.

Pielgrzymka rowerowa jako widowisko modernistycznej deformacji Kościoła

Podziel się tym:

Pielgrzymka rowerowa jako widowisko modernistycznej deformacji Kościoła

Portal eKAI (11 sierpnia 2025) relacjonuje udział „biskupa” Łukasza Buzuna w rowerowej pielgrzymce na Jasną Górę, w której uczestniczyło ponad 160 osób z kilku grup organizowanych przez struktury posoborowe. Artykuł podkreśla modlitwę o powołania, jubileuszowy charakter wydarzenia oraz „odpusty”, pomijając całkowicie nadprzyrodzony wymiar pielgrzymowania. Ten spektakl religijnego aktywizmu stanowi jaskrawy przykład wypaczenia katolickiej pobożności.


Naturalistyczne zredukowanie pielgrzymki do turystyki z modlitewnym dodatkiem

Relacja wprost przyznaje, że pomysłodawca przedsięwzięcia Ireneusz Reder „łączy chęć pielgrzymowania z pasją, jaką jest jazda na rowerze”. Reductio ad absurdum (sprowadzenie do absurdu) katolickiej ascezy osiąga tu szczyt w stwierdzeniu „ks. Piłat, który dodał, że dla niego w czasie jazdy ważny jest czas milczenia, w którym odkrywa się bliskość Jezusa”. Katolicka pielgrzymka nigdy nie była rozrywką ani okazją do „łączenia pasji”, lecz ucieleśnieniem viatoris status (stanu pielgrzymowania) duszy zdążającej przez pustynię świata ku Niebu. Św. Robert Bellarmin ostrzegał: „Periculosa est omnis innovatio” (wszelka nowość jest niebezpieczna), gdyż prowadzi do zatracenia transcendentnego celu na rzecz cielesnej przyjemności.

„W Roku Jubileuszowym jedziemy umocnić wiarę i nadzieję” – stwierdził „ks. Piłat”.

To zdanie demaskuje całkowite niezrozumienie istoty jubileuszu, który w prawdziwym Kościole wiązał się z veram poenitentiam (prawdziwą pokutą), a nie rowerową wycieczką. Papież Pius XI w encyklice Quod Nunquam potępiał „mieszanie sacrum z profanum”, co stanowi sedno tego przedsięwzięcia. Brak wzmianki o spowiedzi, stanie łaski u uczestników czy obowiązku wynagradzania za grzechy świata świadczy o teologicznej amputacji dokonanej przez modernistów.

Bluźniercza parodia władzy biskupiej i sakramentów

Udział „biskupa pomocniczego diecezji kaliskiej” w tym widowisku jest jawnym pogwałceniem kanonu 1269 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., który nakazuje biskupom strzec powagi liturgii i unikać wszelkich działań naruszających gravitatem episcopalem (powagę biskupią). Biskup katolicki nie jest animatorem turystyki religijnej, lecz stróżem depozytu wiary, co potwierdzał św. Ignacy Antiocheński pisząc: „Gdzie jest biskup, tam niech będzie wspólnota, jak gdzie jest Chrystus, tam jest Kościół Katolicki”.

Szczytem zaś heretyckiej zuchwałości jest wspomniane przez „biskupa Buzuna” pragnienie „uzyskiwania odpustów” w kontekście posoborowego rytuału. Św. Pius V w bulli Quo Primum pod karą klątwy zakazał wprowadzania zmian do Mszy Świętej, a Sobór Trydencki w sesji XXV określił odpust jako „darowanie przed Bogiem kary doczesnej za grzechy”. W sytuacji gdy „msza” posoborowa jest nieważną symulacją (co wykazał teologicznie ks. Guérard des Lauriers), mówienie o „odpustach” stanowi kpinę z doktryny.

„Rowerzyści rozpoczęli pielgrzymkę od Mszy św. o godz. 12.00 w Narodowym Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu pod przewodnictwem bpa Łukasza Buzuna”.

To zdanie ukazuje całkowitą dekonstrukcję pojęcia Najświętszej Ofiary. Msza św. nie jest „rozpoczęciem imprezy” lecz bezkrwawym ponowieniem Kalwarii. Brak jakiejkolwiek wzmianki o modlitwie o nawrócenie grzeszników, wynagrodzeniu Bogu za świętokradztwa czy przywrócenie społecznego panowania Chrystusa Króla dowodzi, iż mamy do czynienia z cultus anthropocentricus (kultem antropocentrycznym), który Pius X w encyklice Pascendi Dominici Gregis nazwał „syntezą wszystkich herezji”.

Milczenie o grzechu śmiertelnym uczestnictwa w posoborowym bałwochwalstwie

Artykuł pomija całkowicie kwestię świętokradztwa związanego z przyjmowaniem „komunii” w strukturach, które Pius XII w encyklice Humani Generis potępił jako „nową teologię prowadzącą do relatywizmu”. Każdy udział w posoborowych pseudo-sakramentach jest współudziałem w symulacji, co św. Alfons Liguori w Theologia Moralis kwalifikował jako grzech przeciwko Duchowi Świętemu. Brak ostrzeżenia przed tym niebezpieczeństwem stanowi zdradę duszpasterską.

Demaskacja modernistycznej strategii zastępowania łaski aktywnością

Wspomniane „modlitwy o powołania” w kontekście tego happeningu są jawnym zaprzeczeniem nauczania Pius XI, który w Ad Catholici Sacerdotii podkreślał, że „źródłem powołań jest adoracja Najświętszego Sakramentu i Różaniec”. Katolicki biskup nie „pielgrzymuje na rowerze”, lecz klęczy przed Tabernakulum, co potwierdzał św. Karol Boromeusz spędzając noce na modlitwie przed Sanctissimum. „Grupa chętnych wyruszy w dalszą drogę do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach” – ten fragment demaskuje synkretyzm całego przedsięwzięcia, łączący modernistyczną deformację kultu z fałszywymi objawieniami.

Papież św. Pius X w Liście Apostolskim Notre Charge Apostolique potępił takich „reformatorów”: „Ich apostolat nie jest jedynie pogwałceniem prawa miłości, który każdy prawdziwy apostoł Chrystusa powinien mieć przed oczyma, ale posuwa się do zastąpienia prawdziwej miłości jej bezduszną karykaturą”. Ta diagnoza doskonale opisuje opisywaną rowerową pielgrzymkę – widowisko duchowej pustki przykrytej religijnym folklorem.


Za artykułem:
Biskup Buzun wraz z rowerzystami pielgrzymuje na Jasną Górę
  (ekai.pl)
Data artykułu: 11.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.