Realistyczny obraz tradycyjnego katolickiego kapłana w modlitewnej postawie przed ołtarzem z krucyfiksem i świecami w historycznej świątyni, symbolizujący głęboką wiarę i szacunek.

Kardynał Pizzaballa relatywizuje eschatologiczny ogień w modernistycznej pseudoewangelizacji

Podziel się tym:

Pizzaballa i neo kościół: fałszywa teologia „odnowy” jako narzędzie apostazji

Portal eKAI (14 sierpnia 2025) relacjonuje rozważania „kardynała” Pierbattisty Pizzaballi OFM, uzurpatora godności patriarchy Jerozolimy, dotyczące fragmentu Ewangelii św. Łukasza (12, 49-53). „Hierarcha” posoborowej sekty przedstawia heretycką interpretację ognia przyniesionego przez Chrystusa jako „łagodnej miłości” oraz redukuje chrzest do subiektywnego doświadczenia „nowego człowieka”. Całość stanowi klasyczny przykład modernistycznej dekonstrukcji nieomylnej doktryny katolickiej.


Demontaż dogmatu o Sądzie Bożym w służbie antropocentryzmu

„Kardynał” Pizzaballa bezczelnie przekłamuje eschatologiczną wymowę słów Chrystusa:

„Ogień, którego niesie Jezus, zapłonie w momencie, gdy otrzyma chrzest, który go oczekuje: jego ogień jest zatem ogniem miłości, jest Duchem Świętym. Płonie powoli, łagodnie, niczego nie niszcząc”

. To jawne zaprzeczenie nauczania św. Jana Chrzciciela cytowanego w tej samej Ewangelii: „plewy spali w ogniu nieugaszalnym” (Łk 3,17).

Kościół katolicki zawsze nauczał, że ignis iudicii (ogień sądu) jest realnością potępienia wiecznego. Św. Augustyn w De Civitate Dei poucza: „Quid est ergo ignis ille nisi ipsa poena aeterna?” (Czymże jest ów ogień, jeśli nie samą karą wieczną?). Sobór Laterański IV (1215) definiuje: „impii… poenis inexstinguibilibus cruciabuntur” (bezbożni… będą dręczeni karami nieugaszonymi). Tymczasem Pizzaballa – niczym protestancki pastor – redukuje ogień Ducha Świętego do psychologicznego „pałania serca”.

Satanistyczna negacja obiektywnego charakteru łaski

Najcięższym bluźnierstwem jest stwierdzenie: „Życie chrześcijańskie zaczyna się, gdy porzuca się starego człowieka i rodzi się nowy”. To jawnie pelagiańska herezja odrzucająca nadprzyrodzony charakter łaski uświęcającej! Sobór Trydencki w dekrecie o usprawiedliwieniu (1547) stanowczo potępia takich szarlatanów: „Si quis dixerit… homines sine Christi iustitia per eam solam imputatione iustificari… anathema sit” (Jeśliby ktoś powiedział… że ludzie są usprawiedliwieni bez sprawiedliwości Chrystusa, jedynie przez jej przypisanie… niech będzie wyklęty).

Prawdziwe odrodzenie dokonuje się ex opere operato (dzięki dokonanemu dziełu) w sakramencie chrztu, nie zaś przez subiektywne „doświadczenie” głoszone przez modernistów. Pominięcie przez Pizzaballę wymogu ważnej materii, formy i intencji przy sprawowaniu sakramentów demaskuje go jako fałszywego kapłana prowadzącego dusze na zatracenie.

Ukryta negacja społecznego panowania Chrystusa Króla

Gdy uzurpator twierdzi:

„Nie chodzi o to, aby za wszelką cenę prowadzić wojnę ani narzucać komukolwiek cokolwiek”

, dokonuje zdrady misji Kościoła. Regnum Christi (Królestwo Chrystusa) wymaga podporządkowania wszystkich narodów Jego prawu. Papież Pius XI w Quas Primas (1925) nauczał nieomylnie: „Jeśli więc królowie i książęta prywatnie i publicznie okazują cześć i posłuszeństwo Chrystusowi, tym samym przyczynią się do wielkiego dobra, że ich władza wzrośnie w powadze i w siłę zaczerpnie nową”.

Modernistyczna retoryka o „nie narzucaniu” to kapitulacja przed masońską zasadą laicità. Brak jakiegokolwiek odniesienia do obowiązku katolickiego państwa wykluczania heretyckich kultów (kanon 2314 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r.) ujawnia antykatolicki charakter sekty posoborowej.

Antychrześcijański spirytualizm negujący widzialny Kościół

W całym tekście Pizzaballa konsekwentnie unika słowa „Kościół”, zastępując je gnostyckim terminem „wspólnota”. To świadome odcięcie się od Ecclesia visibilis (Kościoła widzialnego) definiowanego przez papieża Piusa XII w Mystici Corporis Christi (1943) jako „społeczeństwo (…) złożone z ludzi, zorganizowane na sposób społeczny”.

Gdy mówi o „nowym sposobie postrzegania rzeczy”, stosuje klasyczną modernistyczną metodę opisaną w Pascendi Dominici Gregis (1907) św. Piusa X: „Modernista… czyni z doświadczenia zasadę swej wiedzy i całego religijnego życia”. To czysty protestantyzm – wiara sprowadzona do emocjonalnego przeżycia „uczniów z Emaus”, bez konieczności przynależności do jedynego prawdziwego Kościoła.

Systemowa apostazja sekty posoborowej

Analiza tego tekstu ujawnia wszystkie cechy haeresis modernismi (herezji modernizmu) potępionej w Lamentabili Sane (1907). Negacja:

  1. Obiektywnego charakteru łaski (teza 26 potępiona: „Łaska sakramentalna jest niczym innym jak samym wpływem samego Jezusa Chrystusa”)
  2. Wiecznego potępienia (teza 40: „Słowa Ewangelii: 'Kto nie uwierzy, będzie potępiony’ nie odnoszą się do konieczności wiary”)
  3. Społecznego panowania Chrystusa (teza 53: „Organiczna konstytucja Kościoła nie jest niezmienna”)

Pizzaballa należy do tej samej szkoły zniszczenia co „papież” Leon XIV (Robert Prevost) – antychrystusów w purpurze, którzy przemienili ołtarze w stoły zgromadzeń, a Najświętszą Ofiarę w kanibalistyczną ucztę. Jego „kazanie” to akt wojny przeciwko Depositum Fidei (Depozytowi Wiary).

Ubi solitudinem faciunt, pacem appellant (Gdzie czynią pustynię, nazywają to pokojem) – pod płaszczykiem „nowego człowieka” kryje się duch Antychrysta niszczący ostatnie ślady katolickiej cywilizacji. Jedyną odpowiedzią wiernych musi być nieugięte trwanie przy extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia) i bojkot wszystkich sakramentalnych parodii sprawowanych przez modernistycznych uzurpatorów.


Za artykułem:
Kard. Pizzaballa: początkiem życia chrześcijańskiego są narodziny nowego człowieka
  (ekai.pl)
Data artykułu: 14.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.