Portal LifeSiteNews (15 sierpnia 2025) donosi o rozwoju sytuacji Ghislaine Maxwell, współpracowniczki Jeffreya Epsteina, której – wbrew wcześniejszym pogłoskom – nie zezwolono na opuszczenie więzienia w ramach programu pracy. Adwokat oskarżonej, David Oscar Markus, zdementował plotki o „work release”, podkreślając brak takiej możliwości w federalnym systemie penitencjarnym. Wypowiedź prawnika koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa klientce po incydentach w Tallahassee oraz krytyce „maszyny oburzenia”, która przekształca przeniesienie do lepiej strzeżonego zakładu w „skandal”. Relacja pomija całkowicie wymiar moralny zbrodni i konieczność zadośćuczynienia Bogu za grzechy przeciwko szóstemu i dziewiątemu przykazaniu.
Zatrute źródło naturalistycznej sprawiedliwości
„Postępowi przyjaciele krytykują bardziej humanitarne więzienia i przeniesienie Ghislaine do bezpieczniejszego zakładu” – ubolewa Markus. Fraza „humanitarne więzienia” odsłonia sedno problemu: redukcję sprawiedliwości do kwestii komfortu fizycznego i emocjonalnego przestępcy, co stanowi jawny przejaw kultu człowieka potępionego przez Piusa XI w encyklice Quas primas. „Pomimo chwytliwych sloganów, więzienie to naprawdę okropne miejsce” – dodaje prawnik, utrwalając czysto naturalistyczną wizję kary jako środka odstraszającego lub resocjalizacyjnego, a nie narzędzia Bożej sprawiedliwości wymierzonego w grzech.
Kościół katolicki naucza niezmiennie: „Sprawiedliwość bez miłosierdzia jest okrucieństwem, ale miłosierdzie bez sprawiedliwości jest matką rozwiązłości” (św. Tomasz z Akwinu, Summa Theologica). Tymczasem cała debata koncentruje się na zapobieganiu „niepotrzebnemu rozpalaniu gniewu” (Markus) i zapewnieniu „bezpieczniejszego lokum” dla zbrodniarki, co stanowi karykaturę misericordia, oderwaną od veritas. Pius XII w przemówieniu do prawników (6 listopada 1949) przypominał: „Prawo karne nie może abstrahować od moralnego porządku nadprzyrodzonego”.
Milczenie o grzechu i sądzie ostatecznym jako akt apostazji
Szokuje nieobecność jakiejkolwiek refleksji nad:
- Stanem łaski oskarżonej („Kto zaś nie ma Ducha Chrystusowego, ten do niego nie należy” – Rz 8,9)
- Obowiązkiem publicznej pokuty za zbrodnie przeciwko czystości („Grzechy publiczne należy odpokutować publicznie” – św. Karol Boromeusz)
- Wiecznymi konsekwencjami nieodpokutowanych występków („Dopóki grzech nie został zmazany, gniew Boży ciąży nad grzesznikiem” – Sobór Trydencki, sesja VI, kan. 9)
Artykuł utrwala herezję immanentyzmu potępioną w Pascendi Piusa X, sprowadzając całą rzeczywistość do wymiaru doczesnego. Brak ostrzeżenia, że „ci, którzy czynią takie rzeczy, Królestwa Bożego nie odziedziczą” (Ga 5,21), czyni z tekstu narzędzie duchowego samobójstwa czytelników. Jak przypomina bulla Bonifacego VIII Unam Sanctam: „Każda istota ludzka podlega Ojcu Rzymskiemu, jeśli ma być zbawiona”.
Duch Antychrysta w obronie „praw człowieka”
Retoryka Markusa („bezpieczniejsze umieszczenie”, „maszyna oburzenia”) odzwierciedla ducha rewolucji francuskiej, który prawa Boga zastąpił „prawami człowieka”. Tymczasem Leon XIII w Libertas praestantissimum nauczał: „Władza ludzka ma prawo i obowiązek karania występnych obywateli karą doczesną za przekroczenie prawa naturalnego i Bożego”.
Milczenie na temat:
- Obowiązku władz cywilnych do publicznego czczenia Chrystusa Króla (Quas primas)
- Konfiskaty dóbr Maxwell na rzecz ofiar i Kościoła („Kto nawiedza sieroty i wdowy w ich utrapieniu […] ten skarb sobie gromadzi na dzień gniewu” – św. Jakub Apostoł)
- Potępienia satanistycznych praktyk środowiska Epsteina („Nie będziecie się zwracać do wywołujących duchy” – Kpł 19,31)
– dowodzi, że nawet konserwatywne media poddają się dyktatowi świeckiego humanizmu.
Kto naprawdę rządzi w więzieniach i redakcjach?
Gdy Pius XI w Divini Redemptoris potępiał „fałszywe miłosierdzie, które nie szuka naprawy winowajcy”, precyzyjnie diagnozował korzenie dzisiejszych deformacji. Relacja LifeSiteNews – choć technicznie poprawna – ujawnia metastazy modernizmu:
- Język „postępowych przyjaciół” zamiast terminu „wrogowie Krzyża” (Flp 3,18)
- Fetysz „bezpieczeństwa” fizycznego ponad zbawieniem duszy („Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało” – Mt 10,28)
- Milczenie o ex opere operato łaski sakramentalnej, która jedynie może nawrócić zatwardziałych grzeszników
Św. Augustyn w Państwie Bożym (XIX, 15) definiuje prawdziwy pokój jedynie jako „tranquillitas ordinis” (spokój porządku), gdzie „wszelka władza pochodzi od Boga” (Rz 13,1). Dopóki media i systemy prawne nie uzna publicznego panowania Chrystusa Króla, będą produkować jedynie karykatury sprawiedliwości, w których ofiary i kaci wymieniają się rolami w teatrze wiecznego potępienia.
Za artykułem:
Epstein accomplice Ghislaine Maxwell has not been cleared to leave prison on work release: lawyer (lifesitenews.com)
Data artykułu: 15.08.2025