Fotografia realistycznego wnętrza kościoła katolickiego podczas nabożeństwa, z liturgicznym ołtarzem i wiernymi w modlitwie

Barokowe festiwale jako maskarada świętości w neo kościele

Podziel się tym:

Barokowe festiwale jako maskarada świętości w neo kościele

Portal eKAI (15 sierpnia 2025) relacjonuje rozpoczęcie XIII Festiwalu „Barok na Spiszu” pod hasłem „Niebiańskie ogrody”, łączącego koncerty muzyczne ze zwiedzaniem kościołów. W programie znalazły się występy zespołów Gusto NON Barbaro i La Tempesta, prezentacje instrumentów jak carillon z Gdańska oraz „smakowanie regionalnych przysmaków”. „Proboszcz parafii w Orawce” Wojciech Mozdyniewicz pozdrowił uczestników, zaś dyrektor Rafał Monita podkreślił walory „historyczne i przyrodnicze” polskiego Spiszu. Wydarzenie finansowane przez Ministerstwo Kultury, Województwo Małopolskie i przedsiębiorstwa komercyjne stanowi jawną profanację przestrzeni sakralnej, ukazując całkowite zerwanie posoborowej struktury z katolickim pojmowaniem sacrum.


Redukcja kościołów do sal koncertowych w służbie państwowego bałwochwalstwa

Opisywane działania wpisują się w systemową desakralizację miejsc poświęconych Bogu. Kanon 1169 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku stanowił: „Kościoły są poświęcone wyłącznie dla kultu Bożego”, zaś Pius XI w encyklice Divini Cultus (1928) przestrzegał: „Należy najusilniej wystrzegać się, aby świątynie nie służyły świeckim celom”. Tymczasem cytowany artykuł z sataniczną dosłownością opisuje, jak

„w wystroju kościołów w Niedzicy, Łapszach Niżnych, Łapszach Wyżnych, Kacwinie (…) rozbrzmiewa muzyka barokowa w najlepszych wykonaniach”

przy całkowitym pominięciu faktu, iż 15 sierpnia to uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Marji Panny – dzień szczególnego kultu Tej, która „pobudza wszystkich do unikania grzechu i naśladowania jej cnót” (Pius XII, Munificentissimus Deus).

Milczenie o łasce uświęcającej i prawdziwym kulcie jako apostazja

Cała relacja operuje naturalistycznym językiem turystycznego przewodnika, gdzie kościoły stają się „barokowymi perełkami”, zaś duchowieństwo ogranicza się do świeckich pozdrowień. Brak najmniejszej wzmianki o:

  • Możliwości uczestnictwa w Najświętszej Ofierze (co w dniu święta nakazanego stanowi grzech ciężki)
  • Sakramencie Pokuty jako warunku godnego przyjmowania Komunii Świętej
  • Cnotach religijnych wymaganych od artystów wykonujących muzykę sakralną (Pius X, Motu Proprio Tra le sollecitudini)

Takie przemilczenia zdradzają herezję naturalizmu potępioną przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili: „Błędem jest twierdzenie, że celem sakramentów jest jedynie przypominanie człowiekowi dobroci Chrystusa” (propozycja 24).

Kulturowe chrześcijaństwo jako narzędzie antychrystusowej rewolucji

Promowanie festiwalu przez „proboszcza” Mozdyniewicza oraz finansowanie przez masońskie struktury państwowe odsłania prawdziwy cel tego przedsięwzięcia: stworzenie synkretycznej religii obywatelskiej, gdzie katolicyzm sprowadza się do folkloru. Już Leon XIII w encyklice Humanum Genus (1884) demaskował takie działania: „Wolnomularstwo dąży do zniszczenia wszelkiego porządku religijnego i społecznego opartego na prawach chrześcijańskich, aby na jego ruinach wznieść porządek oparty na czystym naturalizmie”. Świętokradztwem jest organizowanie w konsekrowanych przestrzeniach wydarzeń, gdzie:

  • Muzyka sakralna staje się rozrywką (wbrew nakazom św. Piusa X)
  • Uczestnicy „smakują przysmaki” zamiast adorować Przenajświętszy Sakrament
  • Nawet tytułowe „Niebiańskie Ogrody” zostają zredukowane do „obrazów raju utraconego w muzyce” – co stanowi jawną kpinę z Objawienia

Duchowieństwo posoborowe jako główni niszczyciele wiary

Postawa „ks. Mozdyniewicza” błogosławiącego temu blasphematorium potwierdza słowa św. Atanazego: „Pasterze stali się wilkami”. Zamiast bronić świątyń przed profanacją, współuczestniczy w bałwochwalstwie kulturowym, łamiąc kanon 1172 Kodeksu z 1917 r. zakazujący używania kościołów do celów świeckich bez zgody Stolicy Apostolskiej. To nie przypadkowa nieostrożność, ale systemowa apostazja przewidziana w Piśmie Świętym: „Gdy wchodzicie do ziemi, której wam Bóg nie daje, uczynicie w domu Bożym ohydę” (2 Mach 6, 2).

Na koniec tego festiwalu antychrystusowego bluźnierstwa pozostaje jedynie powtórzyć za św. Pawłem: „Nie możecie pić kielicha Pańskiego i kielicha demonów” (1 Kor 10, 21). Każdy katolik świadomy swej wiary powinien uciekać od takich wydarzeń jak od zarazy, pamiętając słowa Chrystusa: „Z domu mego Ojca nie czyńcie targowiska!” (J 2, 16).


Za artykułem:
Rozpoczął się XIII Festiwal Barok na Spiszu – połączony ze zwiedzaniem kościołów
  (ekai.pl)
Data artykułu: 15.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.