Klasztorny ksiądz w tradycyjnym stroju katolickim w modlitewnym skupieniu w zabytkowym kościele, symbolizujący duchową opiekę i krytykę wobec dyplomacji bez Chrystusa

Moskiewska propozycja Putina: polityczny teatr wobec milczenia o Królestwie Chrystusa

Podziel się tym:

Portal Opoka (19 sierpnia 2025) relacjonuje informację AFP o propozycji Władimira Putina zorganizowania spotkania z Wołodymyrem Zełenskim w Moskwie, przy okazji rozmów telefonicznych z Donaldem Trumpem. Francuska agencja powołuje się na anonimowe źródła twierdzące, że Zełenski odmówił spotkania w rosyjskiej stolicy, podczas gdy Emmanuel Macron zaproponował Genewę, a węgierski opozycjonista Peter Magyar – Budapeszt. Artykuł koncentruje się wyłącznie na dyplomatycznych manewrach, całkowicie ignorując nadprzyrodzony wymiar pokoju i porządku międzynarodowego.


Naturalistyczne iluzje w miejsce katolickiej nauki o pokoju

Relacja redukuje problem wojny do poziomu czysto politycznych negocjacji, co stanowi jawną zdradę katolickiej zasady pax Christi in regno Christi (pokój Chrystusa w królestwie Chrystusa). Jak nauczał Pius XI w encyklice Ubi Arcano Dei (1922):

„Nie może być zgody między Chrystusem a Belialem, nie może być współpracy między światłem a ciemnością. […] Pokój Chrystusowy może zapanować tylko w Królestwie Chrystusowym”

Milczenie o obowiązku podporządkowania narodów prawu Bożemu (Psalm 2:10-12) i publicznemu panowaniu Chrystusa Króla (Quas Primas, 1925) demaskuje świecką mentalność autorów, którzy – zgodnie z modernistyczną herezją – traktują religię jako sferę prywatną, nie mającą wpływu na stosunki międzynarodowe.

Diplomatyczny horyzontalizm jako objaw apostazji

Propozycje lokalizacji spotkania (Moskwa, Genewa, Budapeszt) ukazują totalne zaślepienie naturalistyczne właściwe posoborowej sekcie. Gdy szwajcarski „minister” spraw zagranicznych Ignazio Cassis obiecuje Putinowi „immunitet” wobec nakazu MTK, realizuje się dokładnie ta wizja „pokoju bez Chrystusa”, którą Pius XII potępił w przemówieniu z 24 grudnia 1944 roku:

„Pokój jest dziełem sprawiedliwości, ale nie tej, którą bezlitosna walka narzuca pokonanym, lecz tej, która wespół z miłością stanowi podstawę Królestwa Bożego”

Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności publicznego uznania praw Chrystusa Króla przez narody (Psalm 32:12) oraz obowiązku reparacji za grzechy narodowe (np. rosyjski bolszewizm czy ukraiński nacjonalizm) dowodzi, że mamy do czynienia z cywilizacją śmierci w rozumieniu św. Piusa X.

Teologia historii wobec choreografii władzy

Artykuł bezkrytycznie powtarza frazę o „bezprawnych deportacjach dzieci” z Ukrainy, nie zauważając, że cały konflikt stanowi karę Bożą za apostazję narodów. Jak przypominał Leon XIII w Humanum Genus (1884):

„Dopóki państwa nie będą ochoczo słuchać Kościoła […] nie mogą się spodziewać wielkiej pomyślności”

Propozycje Macrona i Orbana (nawet nieuznawanego przez Watykan) pokazują, że Europa pozostaje w stanie formalnej herezji, odrzucając jedyny fundament trwałego pokoju – społeczne panowanie Naszego Pana Jezusa Chrystusa. Milczenie o konieczności nawrócenia Rosji przez poświęcenie jej Niepokalanemu Sercu Marji (zgodnie z objawieniami w Fatimie, które jednak – zgodnie z instrukcją – nie są tu przywoływane jako argument) potwierdza całkowite zerwanie z katolicką eschatologią.

Posoborowa zdrada misji Kościoła

Najcięższym zarzutem wobec portalu Opoka jest kompletny brak perspektywy soteriologicznej. Gdy Pius XII w Summi Pontificatus (1939) pisał o „powszechnym braterstwie w Chrystusie”, autorzy artykułu propagują naturalistyczną wizję „pokoju” opartego na kompromisach z reżimami antychrystusowymi. Nie ma ani słowa o:

  • Obowiązku głoszenia Ewangelii wszystkim narodom (Mt 28:19)
  • Grzechu narodowym Ukrainy związany z prześladowaniem Cerkwi greckokatolickiej
  • Kulturowym samobójstwie Zachodu poprzez poparcie dla LGBT i aborcji

Ta hermeneutyka zerwania z Tradycją stanowi nieodłączny owac soborowej rewolucji, gdzie – jak diagnozował św. Pius X w Pascendi – „wiara została zredukowana do subiektywnego uczucia”.

Chrystus Król jedynym fundamentem trwałego pokoju

Katolicka odpowiedź na relację musi być radykalna: żadne spotkania dyplomatyczne nie przyniosą pokoju, dopóki narody nie uznają publicznie królewskiej godności Chrystusa. Katechizm Soboru Trydenckiego (część III, rozdział 5) wyraźnie naucza:

„Grzechy publiczne wymagają publicznego zadośćuczynienia, aby Bóg odwrócił karę od całego ludu”

Dlatego prawdziwi katolicy modlą się nie o „rozejm” czy „negocjacje”, lecz o:

  1. Publiczne poświęcenie Rosji i Ukrainy Najświętszemu Sercu Jezusa
  2. Uznanie przez wszystkie narody społecznego panowania Chrystusa Króla
  3. Restytucję katolickich monarchii jako jedynej formy rządów zgodnej z porządkiem nadprzyrodzonym

Każda inna „pokojowa inicjatywa” jest jedynie imitacją w służbie masonerii, czego dowodem jest samo użycie terminu „prawa człowieka” – potępionego przez Grzegorza XVI w Mirari Vos (1832) jako „bezsensowny wymysł”.


Za artykułem:
AFP: Putin zaproponował zorganizowanie spotkania z Zełenskim w Moskwie
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 19.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.