Szczególne ujęcie katolickie ukazujące kapłana modlącego się w świątyni, symbolizujące moralną prawdę i sprawiedliwość Bożą w obliczu korupcji i zła.

Polityczna protekcja wobec seksualnego przestępcy jako objaw upadku cywilizacji

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (19 sierpnia 2025) relacjonuje sprawę deportacji izraelskiego urzędnika ds. cyberbezpieczeństwa Toma Artioma Alexandrovicha, oskarżonego w USA o próbę uwiedzenia nieletniej. Według doniesień administracja Donalda Trumpa przyspieszyła jego zwolnienie za kaucją i powrót na terytoria okupowane przez Izrael na prośbę rządu Benjamina Netanjahu. Izraelskie władze zaprzeczają faktowi aresztowania, zaś Cyber Directorate wstrzymuje się od działań dyscyplinarnych. Cała sprawa demaskuje moralną zgniliznę systemów władzy hołdujących relatywizmowi etycznemu.


Państwo jako wspólnik moralnego zepsucia

Faktograficzna analiza doniesień ujawnia klasyczny przykład collusionis in malum (współudziału w złu). Podczas gdy FBI i policja Nevady przeprowadziły operację przeciwko sieci pedofilskiej, polityczne interwencje uniemożliwiły wymierzenie sprawiedliwości. Potwierdzone przez Henderson Detention Center aresztowanie i postawienie zarzutów karnych zostaje zdyskredytowane przez kłamliwe oświadczenie biura Netanjahu:

„pracownik państwowy podróżujący do USA w sprawach zawodowych został przesłuchany przez amerykańskie władze podczas pobytu […] pracownik nie został aresztowany i wrócił na [terytoria okupowane] zgodnie z planem.”

Język relatywizacji jako narzędzie walki z prawdą

Retoryka podmiotów zaangażowanych w sprawę stanowi studium doli et culpae (podstępu i winy). Izraelski portal Ynet redukuje aresztowanie do „krótkiego przesłuchania”, podczas gdy Times of Israel potwierdza osadzenie w areszcie. Równie wymowna jest dwuznaczna deklaracja Cyber Directorate:

„Jeśli takie szczegóły zostaną otrzymane, dyrektoriat postąpi odpowiednio. Na tym etapie, zgodną decyzją, pracownik udał się na urlop, aby zająć się sprawą, dopóki sytuacja się nie wyjaśni.”

Ten biurokratyczny żargon służy zawieszeniu moralnej oceny czynu, co Pius XI w encyklice Divini Redemptoris nazwał „zdradą sprawiedliwości przez tchórzostwo urzędników”.

Teologiczny wymiar zgorszenia władzy

Kościół Katolicki jednoznacznie potępia wszelkie formy wykorzystywania nieletnich jako crimen pessimum (najpodlejszą zbrodnię). Katechizm Rzymski stwierdza: „Grzechy nieczyste przeciwko naturze […] są tak ohydne, że same już zasługują na wykluczenie z społeczności ludzkiej” (część III, rozdział 8). Tymczasem deportacja Alexandrovicha realizuje dokładnie przeciwny model: wykluczenie sprawiedliwości z społeczności ludzkiej dla ochrony wpływowych kręgów.

Święty Augustyn w De Civitate Dei przypomina: „Gdy sprawiedliwość nie jest przestrzegana, czymże są królestwa, jeśli nie wielkimi bandami rozbójników?”. W świetle tej zasady współpraca administracji Trumpa z rządem Netanjahu stanowi instytucjonalną formę receptatoris criminis (przechowywania zbrodniarza).

Symptom cywilizacji śmierci

Przypadek Alexandrovicha nie jest odosobniony, lecz wpisuje się w globalny kryzis suwerenności prawa Bożego. CBS już w 2020 r. sygnalizował problem ucieczki żydowskich pedofili z USA do Izraela, wykorzystujących Prawo Powrotu do uniknięcia odpowiedzialności. Brak rejestru przestępców seksualnych w Izraelu oraz szacunki Matzof Association o „dziesiątkach tysięcy” rocznych przypadków molestowania potwierdzają systemową akceptację zła.

Leon XIII w encyklice Humanum Genus demaskował takie praktyki: „Gdzie usunięto religię […] tam również upada powoli i znika sprawiedliwość, a na jej miejsce występuje bezprawie, przemoc i bezczelność”. Protekcjonizm władz wobec zbrodniarzy stanowi logiczną konsekwencję odrzucenia Regnum Christi (Królestwa Chrystusa) w życiu publicznym.

Milczenie o nadprzyrodzonym wymiarze grzechu

Najcięższym zarzutem wobec relacji LifeSiteNews jest pominięcie kluczowej perspektywy duchowej. Żadna wzmianka o:

  • Stanie łaski u osób zaangażowanych w sprawę
  • Obowiązku publicznej pokuty za grzechy wołające o pomstę do nieba
  • Sądzie Bożym czekającym wszystkich dopuszczających się i tolerujących zbrodnie

Kanon 2359 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. nakazywał ekskomunikę latae sententiae za przestępstwa przeciwko szóstemu przykazaniu z osobami nieletnimi. Tymczasem współczesne systemy prawne nie tylko nie karzą zbrodniarzy, ale aktywnie ich chronią – co Pius XII nazwał „samobójstwem zdrowego rozumu”.


Za artykułem:
US helped Israeli cybersecurity official evade child sex crime charges: report
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 19.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.