Portal Konferencji Episkopatu Polski (22 sierpnia 2025) informuje o planowanej na 26 sierpnia uroczystości Matki Bożej Częstochowskiej, mającej zainaugurować trzeci etap peregrynacji Obrazu Nawiedzenia w diecezji sosnowieckiej. W publikacji wymieniono udział uzurpatora określanego jako „abp Wojciech Polak” oraz innych „biskupów” posoborowych w obchodach na Jasnej Górze, gdzie mają zostać ponowione Śluby Jasnogórskie autorstwa kard. Stefana Wyszyńskiego. Tekst podkreśla rzekome dziękczynienie za „obecność Maryi w dziejach Polski” oraz modlitwy o pokój „zgodnie z prośbą papieża Leona XIV”.
Naturalistyczna deformacja kultu Marji w służbie modernistycznej agendy
Cytowany artykuł stanowi klasyczny przykład redukcji nadprzyrodzonej pobożności marjowej do poziomu świeckiego spektaklu. Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności stanu łaski u uczestników, obowiązku pokuty czy rzeczywistym celu kultu Świętych – adorationem relativam (oddawaniem czci względnej) prowadzącą do chwały Bożej (Św. Tomasz z Akwinu, Summa Theologiae II-II, q. 81, a. 4). Zamiast tego mamy do czynienia z czysto socjologicznym fenomenem: „przegląd pieśni maryjnych w ramach 3. Ogólnopolskiej Pielgrzymki Kół Gospodyń Wiejskich” połączony z konferencją o Duchowej Adopcji – praktyce nieposiadającej podstaw w Tradycji Kościoła.
Teologiczne fałszerstwo „Ślubów Jasnogórskich”
Bezczelnością jest powoływanie się na kard. Wyszyńskiego, który sam podlega ocenie jako współtwórca soborowej destrukcji. Śluby Narodu w wykonaniu posoborowej sekty to profanacja, gdyż jak nauczał Pius XI: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa” (encyklika Ubi arcano) – tymczasem tekst Ślubów pomija całkowicie obowiązek uznania społecznego panowania Naszego Pana Jezusa Chrystusa. Wspomniane „zobowiązanie do ochrony życia” pozostaje pustym frazesem, skoro struktury okupujące Watykan od dziesięcioleci tolerują komunię św. dla rozwodników i jawnych grzeszników, łamiąc kanon 855 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r.
Peregrynacja jako narzędzie legitymizacji uzurpacji
Opisywana peregrynacja służy wyłącznie utrwaleniu władzy antykościelnej sekty. Stwierdzenie bp Artura Ważnego, że „Maryja przychodzi do diecezji sosnowieckiej, aby być z nami tak, jak była z apostołami w Wieczerniku„, jest bluźnierczą analogią, gdyż Duch Święty zstąpił na Apostołów wyłącznie w prawdziwym Kościele katolickim (Dz 2,1-4). Tymczasem diecezja sosnowiecka powstała w 1992 r. z woli antypapieża Jana Pawła II i nie posiada sukcesji apostolskiej, gdyż jej „biskupi” otrzymali nieważne święcenia posoborowe.
Kulturowe bałwochwalstwo zamiast katolickiego kultu
Cała narracja artykułu utrzymana jest w duchu herezji americanizmu potępionej przez Leona XIII w Testem benevolentiae. Pod płaszczykiem pobożności kryje się czczenie „polskości” zamiast Chrystusa Króla: „Jasna Góra to duchowa Stolica Polski„, „imieniny Maryi„, „Strefa Młodych” – te frazesy demaskują naturalistyczną mentalność autorów. Prawdziwy kult Marji zawsze prowadzi do adoratio latriae (uwielbienia przynależnego Bogu), czego nauczał św. Ludwik Maria Grignion de Montfort w Traktacie o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Marji Panny. Tymczasem posoborowcy redukują Królową Nieba do etnicznego symbolu, co Pius XII nazwałby „zdradą najwyższych wartości” (przemówienie do pielgrzymów z 1954 r.).
Milczenie jako wyznanie wiary modernistów
Najcięższym oskarżeniem wobec tekstu jest całkowite pominięcie:
– Grzechu jako przyczyny wojen (Jak 4,1)
– Obowiązku nawracania heretyków i schizmatyków (Mk 16,15)
– Realnej Obecności eucharystycznej (zamiast pustego terminu „Komunia”)
– Nadprzyrodzonych konsekwencji przyjmowania fałszywych sakramentów
– Ostrzeżenia przed świętokradztwem uczestnictwa w posoborowych obrzędach
Jak zauważył św. Robert Bellarmin: „Najniebezpieczniejszym ze wszystkich grzechów jest grzech przeciwko wierze” (De Romano Pontifice). Posoborowcy poprzez te milczenia wyznają swą prawdziwą wiarę – religię człowieka, gdzie Marja jest co najwyżej dekoracją dla świeckich celebracji.
Za artykułem:
26 sierpnia rozpocznie się trzeci etap peregrynacji Obrazu Nawiedzenia po polskich diecezjach (episkopat.pl)
Data artykułu: 22.08.2025