Portal The Daily Signal (22 sierpnia 2025) informuje o decyzji federalnego sędziego Freda Biery’ego, który zablokował wprowadzenie teksańskiej ustawy (SB 10) nakazującej umieszczenie Dekalogu w klasach szkolnych. Powołując się na naruszenie Pierwszej Poprawki, sędzia uznał, że ustawa – podpisana przez gubernatora Grega Abbotta 20 czerwca – przechodzi „granicę między ekspozycją a przymusem”. Pozew wniosły rodziny żydowskie, ateistyczne i prezbiteriańskie, twierdząc, że „państwowe szkoły nie są szkołami niedzielnymi” (argument ACLU). Prokurator generalny Ken Paxton zapowiedział apelację, podkreślając, że „obraza nie równa się przymusowi”.
Prawo Boże zdetronizowane przez świecki absolutyzm
Orzeczenie sędziego Biery’ego opiera się na herezji wolności religijnej, potępionej przez papieża Grzegorza XVI w encyklice Mirari Vos jako „bezsensowny absurd” (par. 14). Sąd przyjął założenie, że publiczne wyznawanie Prawa Bożego stanowi zagrożenie dla „poczucia przynależności” wyznawców innych religii – co jest jawnym zaprzeczeniem niezmiennej doktryny o sociali Regno Christi (społecznym Królestwie Chrystusa). Pius XI w Quas Primas (par. 18) uczył jednoznacznie: „Nie tylko osoby prywatne, ale także władcy i państwa są zobowiązani publicznie czcić Chrystusa i być posłuszni Jego prawom”. Tymczasem argument o „koercji religijnej” wynika z przyjęcia modernistycznej tezy, że religia jest sprawą prywatną – dokładnie taką, jaką potępił św. Pius X w Pascendi Dominici Gregis (par. 24).
„Public schools are not Sunday schools”
To zdanie ACLU demaskuje naturalistyczną koncepcję edukacji, która wyklucza nadprzyrodzony cel człowieka. Jak wykładał papież Pius XI w Divini Illius Magistri (par. 18): „Edukacja w swej istocie polega przede wszystkim na kształtowaniu człowieka jako człowieka w jego relacji do Boga”. Redukcja szkoły do instytucji „neutralnej światopoglądowo” jest formą ateizmu praktycznego, sprzecznego z kanonami Soboru Watykańskiego I (konst. Dei Filius, rozdz. 2).
Sekularyzm jako forma bałwochwalstwa
Trybunał uznał Dekalog za narzędzie „promowania określonego światopoglądu religijnego”, ignorując jego status lex naturalis (prawa naturalnego) uznawanego przez katolicką filozofię od czasów Augustyna z Hippony (De Libero Arbitrio, I, 6, 15). Pominięcie faktu, że Dekalog stanowi fundament cywilizacji zachodniej, dowodzi przyjęcia relatywizmu historycznego – kolejnego błędu potępionego w Pascendi (par. 37). Co więcej, sąd arbitralnie określił obowiązującą wersję Dekalogu jako „rzekomo protestancką”, co jest przejawem laicistycznej sofistyki mającej zdyskredytować samo prawo objawione.
Kluczowe milczenie w całej sprawie dotyczy konieczności podporządkowania państwa Kościołowi – zasady wyrażonej w bulli Bonifacego VIII Unam Sanctam (1302): „Jest konieczne dla zbawienia, aby każda ludzka istota była poddana Rzymskiemu Papieżowi”. Tymczasem zarówno strona pozwana, jak i pozywająca, operują w ramach masońskiego paradygmatu rozdziału Kościoła od państwa, potępionego przez Leona XIII w Immortale Dei (par. 6) jako „zgubna i fałszywa doktryna”.
Sympton apostazji państw i kościołów
Spór prawny w Teksasie jest jedynie lokalnym przejawem globalnego odstępstwa od katolickiego porządku. Kiedy w 1925 r. stan Tennessee sądził nauczyciela Scopesa za nauczanie ewolucji, biskupi jednoznacznie stali po stronie Bożego prawa stworzenia. Dziś struktury okupujące Watykan milczą, gdyż same głoszą „inkulturację” i „dialog” – herezje potępione przez św. Piusa X jako „modernistyczne próby rozmycia depozytu wiary” (Lamentabili Sane, par. 52). Nawet rzekomo „konserwatywny” gubernator Abbott ograniczył się do argumentów świeckiego legalizmu, nie odwołując się do Chrystusa Króla – co dowodzi całkowitej dezercji elit politycznych z pola walki o cywilizację katolicką.
Orzeczenie Biery’ego potwierdza diagnozę Piusa IX z Quanta Cura (1864): „Spiskują, by oddzielić Kościół od państwa i zerwać wzajemną zgodę między imperium a kapłaństwem”. W sytuacji, gdy państwa narodowe legalizują aborcję, sodomię i bluźnierstwo, zakaz Dekalogu w szkołach stanowi logiczną konsekwencję odrzucenia Social Reign of Christ the King. Jak ostrzegał o. Feliks Sardà y Salvany w Liberalizm jest grzechem (rozdz. VII): „Kiedy społeczeństwo wyrzeka się Chrystusa, automatycznie koronuje na króla szatana”.
Za artykułem:
Federal judge blocks Texas from requiring Ten Commandments display in public schools (lifesitenews.com)
Data artykułu: 22.08.2025