Haniebna gra praw człowieka przeciwko Bożemu zakazowi współudziału w zbrodni
Portal LifeSiteNews (22 sierpnia 2025) relacjonuje interwencję federalnego Biura Praw Obywatelskich (OCR) w sprawie rzekomej ochrony „religijnych zwolnień” ze szczepień w Wirginii Zachodniej. Cytowany artykuł przedstawia działania gubernatora Patricka Morriseya jako obronę „sumienia” i „wolności religijnej”, pomijając całkowicie katolicką naukę o absolutnym zakazie współpracy ze złem, zwłaszcza gdy chodzi o szczepionki opracowane z użyciem linii komórkowych pochodzących z dzieci zamordowanych w aborcji.
Naturalistyczne zawężenie problemu do świeckiej „wolności” zamiast konfrontacji ze złem
OCR w liście z 21 sierpnia 2025 ogranicza się do biurokratycznego przypomnienia o „przestrzeganiu stanowych i federalnych przepisów dotyczących ochrony religii i sumienia”. „West Virginia uczestniczy w federalnym Programie Szczepień dla Dzieci (VCP), który wymaga przestrzegania obowiązującego prawa stanowego, w tym przepisów dotyczących zwolnień religijnych” – czytamy w dokumencie. Cała argumentacja opiera się na świeckiej koncepcji „religijnej wolności” i „prawach człowieka”, co stanowi jawną negację katolickiej zasady „non potest non esse peccatum, quod est contra legem Dei” (nie może nie być grzechem to, co jest przeciw prawu Bożemu).
Pius XI w encyklice Quas Primas podkreślał: „Jeśli więc rządy państw uznają królewską godność Chrystusa, zarazem będą zmuszone przez cześć boską dla Boga i posłuszeństwo przykazaniom Bożym, by w ustawodawstwie i w wymiarze sprawiedliwości mieć na uwadze przykazania Boże”. Tymczasem zarówno władze federalne, jak i stanowe traktują moralny obowiązek odrzucenia szczepionek powiązanych z aborcją jako jedną z wielu „preferencji światopoglądowych”, co jest bluźnierczą redukcją prawa naturalnego do poziomu subiektywnego odczucia.
Zatruta studnia „sumienia”: milczenie o obiektywnym złu moralnym
Najcięższym zarzutem wobec cytowanego tekstu jest całkowite pominięcie doktryny katolickiej dotyczącej formalnej i materialnej współpracy ze złem. Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. (kan. 2359) oraz liczne orzeczenia Świętego Oficjum (np. dekret z 21 lipca 1857 r.) jednoznacznie potępiały jakąkolwiek współpracę z grzechem, zwłaszcza zabójstwem niewinnych. Tymczasem artykuł bezkrytycznie powtarza terminologię „zwolnień religijnych”, nie wskazując, że dla katolika użycie szczepionek opartych na komórkach z abortowanych dzieci stanowi grzech współudziału w zbrodni aborcji, niezależnie od tego, czy władze cywilne „uznają” takie stanowisko.
Papież Pius XII w przemówieniu do uczestników kongresu Światowego Związku Lekarzy Katolickich z 8 października 1953 r. ostrzegał: „Jeżeli jednak człowiek nie ma innego sposobu ratowania swego życia, jak tylko poprzez zastosowanie lekarstwa, które zawiera takie składniki, może słusznie uciec się do tego, nawet bez zgody moralnej producenta”. Warunkiem jest jednak „poważna konieczność” oraz brak alternatyw etycznych – czego nie spełniają szczepionki COVID-19, choćby ze względu na ich wątpliwą skuteczność i dostępność moralnie akceptowalnych zamienników.
Duchowa zdrada „duchowieństwa” posoborowego
Milczenie cytowanego artykułu na temat stanowiska „duchowieństwa” posoborowego nie jest przypadkowe. Neo-kościół od dziesięcioleci systematycznie relatywizuje zasady moralne w imię „dialogu” i „włączania”. Kongregacja Nauki Wiary pod kierownictwem kardynała Ratzingera w dokumencie z 2005 r. („Dignitas Personae”) dopuściła użycie nieetycznych szczepionek w sytuacji „braku alternatyw” i „poważnego zagrożenia zdrowia”, co stanowi rażące odejście od niezmiennej doktryny o współudziale w złu.
Tymczasem św. Alfons Maria de Liguori w Theologia Moralis (Księga III, Traktat III, Rozdział II) nauczał: „Formalny współsprawca (grzechu) jest ten, kto bezpośrednio i dobrowolnie współdziała z innym w złym czynie”. Użycie szczepionki opracowanej przy użyciu komórek z abortowanych dzieci stanowi przynajmniej materialną współpracę ze złem, która – bez konieczności ekstremalnej – pozostaje niedopuszczalna. Milczenie o tym obowiązku sumienia demaskuje prawdziwe oblicze posoborowej sekty jako wspólnika cywilizacji śmierci.
Fałszywa dychotomia między „przymusem” a „wolnością”
Cała dyskusja przedstawiona w artykule toczy się w ramach liberalnej narracji o „prawie wyboru”, całkowicie pomijając zasadę „mala in se” (zła samego w sobie). Gubernator Morrisey chwali się rozporządzeniem „umożliwiającym rodzicom zgłaszanie religijnych lub moralnych zastrzeżeń”, podczas gdy katolicki władca ma obowiązek (per Piusa XI w Quas Primas) zakazać produkcji i dystrybucji wszelkich produktów moralnie splamionych krwią niewinnych.
Na tym właśnie polega teologiczne bankructwo całej prezentowanej argumentacji: traktuje ona aborcję i jej owoce jako „kwestię światopoglądową” zamiast obiektywnego zła wymagającego całkowitej eliminacji. Św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologiae (II-II, q. 64, a. 6) przypomina: „Zabójstwo niewinnego jest zawsze grzechem śmiertelnym”. Współczesne prawo cywilne, odrzucające tę zasadę, jest nie prawem, lecz bezprawiem.
Zbrodnicza hipokryzja systemu budowanego na aborcji
Szczególnie obrzydliwy jest fragment o „komórkach pochodzących z abortowanych dzieci używanych w rozwoju i testowaniu szczepionek”, przedstawiony jako jedna z wielu „kontrowersji”. To tak, jakby mówić o „kontrowersjach” wokół pieców krematoryjnych w Auschwitz! Artykuł nie wspomina, że linie komórkowe HEK-293 i PER.C6, używane w szczepionkach COVID-19, pochodzą bezpośrednio z dzieci zamordowanych w latach 70. XX wieku, a ich ciągłe używanie utrwala kulturę śmierci.
Papież Pius XI w encyklice Casti Connubii potępił aborcję jako „zbrodnię podlegającą najcięższej karze”. Tymczasem zarówno władze federalne, jak i stanowe traktują masowy mord nienarodzonych jako „źródło materiału badawczego”, co czyni z nich współwinnych zbrodni przeciwko ludzkości. Katolik nie może uczestniczyć w tym systemie zbrodni ani bezczynnie przyglądać się jego funkcjonowaniu – obowiązkiem jest całkowite odrzucenie i publiczne potępienie.
Za artykułem:
Trump admin reminds West Virginia of duty to honor religious exemptions for vaccines (lifesitenews.com)
Data artykułu: 22.08.2025