Katolicki ksiądz modli się w świątyni przed tabernakulum, podkreślając powagę i tradycję katolickiej wiary

Kenijska tragedia sekciarska jako dowód upadku autorytetu religijnego po Soborze

Podziel się tym:

Krwawy finał pseudo-religijnego szaleństwa w Kenii: gdzie był Kościół Katolicki?

Portal Gość Niedzielny (25 sierpnia 2025) relacjonuje odkrycie kolejnych pięciu ciał w wiosce Kwa Binzaro w Kenii, powiązanych z sektą Paula Mackenziego z lasu Shakahola. Łączna liczba ofiar przekracza 430 osób, w tym kobiet i dzieci, które zginęły wskutek zagłodzenia lub przemocy na rozkaz samozwańczego „pastora”. Śledztwo ujawniło, że Mackenzie głosił apokaliptyczne przesłanie o bliskim końcu świata, obiecując „spotkanie z Jezusem” po śmierci. Artykuł koncentruje się na działaniach władz świeckich i postępowaniu sądowym, zupełnie pomijając źródło tej duchowej zarazy: systemową apostazję hierarchii posoborowej, która porzuciła misję zwalczania herezji.


Naturalistyczna relacja jako przejaw modernistycznej ślepoty

Artykuł operuje wyłącznie językiem psychologii społecznej i praw człowieka, opisując zbrodnie Mackenziego jako „łamanie praw dzieci” i „terroryzm”. Tymczasem Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 (kan. 2315) jednoznacznie nakazywał: „Heretycy i schizmatycy podlegają ekskomunice”, zaś papież Pius XI w encyklice Mortalium Animos podkreślał: „Nikt nie może wierzyć, że Kościół dopuści do jakiejkolwiek formy synkretyzmu czy religijnej kompromitacji”. Dlaczego zatem kenijski „abp” Anthony Muheria ograniczył się do potępienia „ekstremizmu”, nie wykluczając heretyka z Kościoła?

„Organizacje praw człowieka wzywają do sprawiedliwości dla ofiar oraz do wzmocnienia nadzoru nad działalnością religijną w Kenii”

To zdanie demaskuje całkowite odwrócenie porządku nadprzyrodzonego. Św. Pius X w Lamentabili potępił tezę, jakoby „Państwo winno być oddzielone od Kościoła” (teza 53). Tymczasem neo-kościół zrzekł się władzy duchowej na rzecz świeckich regulatorów, co Pius XI nazwał „apostazją od Królestwa Chrystusowego” (encyklika Quas Primas).

Milczenie o sakramentach jako wyrok potępienia

W całym tekście ani razu nie pojawia się pojęcie stanu łaski, spowiedzi świętej czy sądu ostatecznego. Ofiary przedstawia się jako „zaginionych”, nie zaś jako dusze w niebezpieczeństwie wiecznego potępienia. Tymczasem Sobór Trydencki (sesja XIV, rozdz. 4) nauczał: „Kapłan jest sędzią w sakramencie pokuty, któremu Chrystus udzielił władzy odpuszczania i zatrzymywania grzechów”. Gdzie był katolicki kapłan, który miał obowiązek rozeznać stan dusz zwiedzionych przez Mackenziego?

„Mackenzie został aresztowany w kwietniu 2023 roku i postawiono mu liczne zarzuty, w tym morderstwa, terroryzmu, znęcanie się nad dziećmi i zbrodnie przeciwko ludzkości”

Prawo Boże nie zna pojęcia „zbrodni przeciwko ludzkości” – istnieje tylko grzech przeciwko Duchowi Świętemu. Kateizm Rzymski (roz. 5, 4) precyzuje: „Grzechy wołające o pomstę do nieba to: rozmyślne zabójstwo, grzech sodomski, ucisk ubogich, zatrzymywanie zapłaty robotnikom”. Sekta Mackenziego wypełniła trzy z czterech kategorii, lecz artykuł przemilcza tę klasyfikację moralną, zastępując ją świeckim językiem konwencji genewskich.

Fałszywa ekumeniczna mentalność źródłem zgorszenia

Podanie tytułu „pastor” bez cudzysłowu stanowi przyznanie prawowitości szarlatanowi. Św. Robert Bellarmin w De Controversiis (t. 2, ks. 3, rozdz. 7) przypomina: „Kościół nie może tolerować fałszywych proroków, gdyż ich obecność wprowadza owce na manowce”. Tymczasem posoborowa hierarchia w Kenii od dziesięcioleci uczestniczy w „dialogu międzyreligijnym”, co Pius XI w Mortalium Animos nazwał „zdradą prawdy objawionej”.

Najcięższą winą kenijskich „duchownych” jest jednak zaniedbanie obowiązku inquisitio haereticorum. Kanon 1325 §1 KPK 1917 nakazywał biskupom: „Wszędzie tropić heretyków, szczególnie takich, którzy szerzą błędy wśród prostaczków”. Mackenzie działał jawnie od 2003 r., zakładając „kościół” w slumsach Mombasy. Gdzie były wówczas „diecezjalne komisje doktrynalne”?

Ofiara z ludzi jako konsekwencja porzucenia Najświętszej Ofiary

Makabryczny kult śmierci w Shakaholi stanowi logiczny finał protestantyzacji liturgii, która zniszczyła katolicką koncepcję Ofiary. Św. Leon Wielki (kazanie 47) nauczał: „Cóż jest tak skuteczne dla zbawienia świata jak Ofiara Chrystusa, która codziennie się odnawia?”. Gdy neo-kościół zastąpił Mszę św. „wieczerzą zgromadzenia” (jak w Novus Ordo), a „komunię” rozdaje jako „chleb drogi” – czy dziwić się, że Mackenzie zaoferował krwawą parodię „spotkania z Jezusem”?

W świetle Decretum de sacramentis Soboru Trydenckiego (sesja VII) każdy prawowierny kapłan miał obowiązek publicznie potępić tę sekciarską „eucharystię” jako szatańską imitację. Tymczasem jedyną reakcją posoborowych „biskupów” było wezwanie do „wzmocnienia regulacji prawnych” – czysto masonackie rozwiązanie, potępione już przez Grzegorza XVI w Mirari Vos jako „szaleństwo odłączenia Kościoła od państwa”.

Apokaliptyczna gorliwość jako parodia autentycznego katolicyzmu

Artykuł wspomina, że Mackenzie „głosił bliski koniec czasów”, nie wyjaśniając jednak, że katolicka eschatologia zabrania datowania Dnia Sądu (Mt 24,36). Co więcej, Sobór Watykański I (konst. Dei Filius, rozdz. 4) potępił tezę, jakoby „proroctwa i cuda nie są pewnymi znakami Objawienia”. Tymczasem neo-kościół od 60 lat toleruje fałszywe objawienia („Fatima”, „Medjugorje”), otwierając furtkę dla takich szarlatanów.

„Ofiary zostały przewiezione do lasu, by tam spotkać Jezusa”

To zdanie ujawnia skrajną protestancką herezję – negację realnej obecności w Eucharystii. Trydencki dekret o Najświętszym Sakramencie (rozdz. 3) stanowi: „Chrystus jest prawdziwie obecny pod postaciami chleba i wina, a nie jedynie w czasie liturgii”. Gdyby Mackenzie i jego ofiary mieli dostęp do prawdziwych katolickich kazań – wiedzieliby, że Chrystus czeka w tabernakulum, nie zaś w lesie pełnym grobów.

Sekciarski biznes jako owoc wolności religijnej

Cała tragedia Shakaholi stanowi krwawy owoc herezji wolności religijnej, potępionej przez bł. Piusa IX w Quanta Cura oraz św. Piusa X w Vehementer Nos. Gdy Dignitatis Humanae Soboru Watykańskiego II uznała „prawo do publicznego wyznawania fałszywej religii”, otworzyła drogę dla tysięcy Mackenzich. Jak przypomina papież Grzegorz XVI w Mirari Vos: „Z wolności sumienia rodzi się najzgubniejsze błędne mniemanie, szkodliwy dla Kościoła katolickiego i zbawienia dusz”.

Tymczasem autorzy artykułu – podobnie jak kenijskie władze – domagają się nie likwidacji sekt, lecz „wzmocnienia nadzoru” nad nimi. To dokładnie masonacka koncepcja „wolności w ramach prawa”, potępiona przez Leona XIII w Libertas Praestantissimum jako „niewola pod pozorem wolności”. Prawdziwe rozwiązanie podaje kanon 1374 KPK 1917: „Kler i wierni winni unikać wszelkich kontaktów z apostatami, heretykami i schizmatykami” oraz donosić o nich Świętemu Oficjum.

Duchowa pustka jako dziedzictwo Vaticanum II

Najwymowniejsze w całym artykule jest jednak to, czego nie zawiera:
– Żadnego wezwania do nawrócenia żyjących członków sekty
– Żadnej analizy teologicznych błędów Mackenziego
– Żadnego przypomnienia o obowiązku katolickiej misji w Afryce
– Żadnej wzmianki o modlitwie za zmarłych

Ta hermeneutyka milczenia stanowi najdobitniejszy dowód, że neo-kościół porzucił misję zbawiania dusz na rzecz humanitarnego NGO. Jak ostrzegał papież Pius XII w przemówieniu do kardynałów z 20 lutego 1946 r.: „Gdy Kościół przestanie być solą ziemi, świat wpadnie w spiralę samozniszczenia”. Kenijskie groby są właśnie owocem tej apostazji.


Za artykułem:
Świeże groby odkryte w Kenii. Dalszy ciąg sprawy dot. sekty z Shakahola
  (gosc.pl)
Data artykułu: 25.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.