Zdjęcie realistycznej, tradycyjnej katolickiej świątyni z ołtarzem Matki Boskiej Częstochowskiej, pełne powagi i duchowego skupienia

Mościejewo: Maska tradycji na modernistycznej apostazji

Podziel się tym:

Stulecie parafii w Mościejewie: Triumf nieprawości w posoborowej skorupie

Portal eKAI (25 sierpnia 2025) relacjonuje uroczystości stulecia parafii pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Mościejewie, podczas których „bp” Grzegorz Balcerek wygłosił homilię pełną modernistycznych herezji pod płaszczykiem pobożności. To, co przedstawiane jest jako jubileusz katolicki, w rzeczywistości stanowi teatr duchowej destrukcji.


Naturalistyczna redukcja historii zbawienia

„Biskup” Balcerek określa sto lat istnienia parafii jako „dar Bożej Opatrzności”, lecz jednocześnie redukuje jej historię do poziomu antropocentrycznego:

„(…) historia waszego życia, waszych rodzin i tych wszystkich bezimiennych pielgrzymów nadziei, którzy w tej wspólnocie parafialnej mogli doświadczyć obecności Boga”.

To jawna herezja w duchu Gaudium et Spes, gdzie Krzyż zostaje zastąpiony wspólnotą, łaska – doświadczeniem, a wieczne zbawienie – ludzką nadzieją. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusowym” – jedyny prawdziwy pokój pochodzi z poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla, nie zaś z psychologicznego poczucia wspólnoty.

Bałwochwalcze wypaczenie kultu Marji

Modernistyczna sekta posoborowa w Mościejewie czci „Matkę Boską Częstochowską” – już sama forma nazewnicza („Boska” zamiast tradycyjnego „Boża”) zdradza protestanckie wpływy. Co więcej, świątynię określa się jako „dom Matki”, co stanowi rażące przekłamanie doktrynalne. Kościół jest Domem Boga Żywego (1 Tm 3:15), zaś Najświętsza Marja Panna – jedynie pierwszą świątynią Ducha Świętego. Jak przypomina Sobór Efeski (431 r.): „Jeśli kto nie wyznaje, że Emmanuela jest prawdziwie Bogiem, a przeto Świętą Dziewicę Bogarodzicielką (Theotokos)… niech będzie wyłączony ze wspólnoty”. Tu jednak mamy do czynienia z mariawityzmem w nowej odsłonie.

Demaskacja fałszywego autorytetu

„Bp” Balcerek – jak wszyscy „duchowni” wyświęceni po 1968 roku – posiada nieważne święcenia z powodu heretyckich zmian w obrzędzie święceń wprowadzonych przez Pawła VI („Pontificalis Romani”). Jego wezwanie:

„Zróbcie wszystko, cokolwiek Syn mój wam powie”

to czysty cynizm, gdyż sam należy do struktury, która systematycznie odrzuca przykazania Chrystusa: publiczne panowanie Boga (Quas Primas), jedyność zbawienia poza Kościołem (Pius IX, Quanto conficiamur moerore), czy obowiązek zwalczania herezji (Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917, kan. 2314).

Teologia zastąpiona psychologią

Cała homilia „bpa” Balcerka to katalog modernistycznych haseł:

„doświadczyć obecności Boga”, „świadkowie nadziei”, „serca ludzkie spotykają się z Chrystusem”

. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:

  • Stanu łaski uświęcającej jako warunku zbawienia
  • Obowiązku wyznawania wiary przed światem (Mt 10:32-33)
  • Potrzeby zadośćuczynienia za grzechy przez Ofiarę Mszy Świętej

Jak trafnie zauważył św. Pius X w Pascendi Dominici Gregis: „Moderniści (…) w miejsce wiary wprowadzają uczucie religijne”. To właśnie obserwujemy w Mościejewie – wiarę zastąpiono terapią grupową.

Architektoniczne potwierdzenie doktrynalnej destrukcji

Przebudowy świątyni w latach 2004-2011 i zamalowanie starszych malowideł na rzecz obrazu „ufundowanego przez znaną piosenkarkę Eleni” to materialny wyraz duchowej dewastacji. „Ecclesia aedificatur cum aedificatur Ecclesia” (Św. Augustyn) – Kościół buduje się, gdy buduje się Kościół. Tutaj zaś mamy do czynienia z profanacją przestrzeni sakralnej na ołtarzu celebryckiego kultu.

Stuletnie dziedzictwo zdradzone

Parafia erygowana w 1925 r. przez kard. Edmunda Dalbora (zm. 1926) powstała w czasach, gdy Kościół głosił jeszcze niezmienną doktrynę. Dziś jednak jej jubileusz stał się paradygmatycznym przykładem apostazji posoborowej. Jak ostrzegał Pius XI w Mortalium Animos: „Nie wolno przystępować do heretyków w praktykach religijnych”. Prawowici katolicy powinni omijać tę świątynię szerokim łukiem, gdyż – jak uczy Sobór Trydencki – „na miejscach sprofanowanych przez heretyckie kulty nie wolno sprawować Najświętszej Ofiary” (Sesja XXII, kan. 5).


Za artykułem:
Mościejewo: 100-lecie parafii pw. Matki Boskiej Częstochowskiej
  (ekai.pl)
Data artykułu: 25.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.