Kościół katolicki w modlitewnej scenie, kapłan w purpurze przed krzyżem, refleksja nad duchową tragedią sekt i koniecznością powrotu do prawdziwej wiary.

Tragedia w Kenii: Sekta Shakahola jako owoc apostazji posoborowego neokościoła

Podziel się tym:

Kenia: Naturalistyczna relacja o sektach pomija sedno duchowej katastrofy

Portal Wiara.pl (25 sierpnia 2025) relacjonuje odkrycie pięciu kolejnych ciał i fragmentów ludzkich szczątków w wiosce Kwa Binzaro w Kenii, powiązanych z sektą Paula Mackenziego z lasu Shakahola. Tekst koncentruje się na policyjnych szczegółach śledztwa, medycznych aspektach ekshumacji oraz procedurach identyfikacyjnych DNA. Wspomina o „apokaliptycznym przesłaniu” samozwańczego pastora, który nakłaniał wyznawców do głodowej śmierci dla „spotkania z Jezusem”. Artykuł kończy się wzmianką o postępowaniu sądowym przeciwko Mackenziemu i wezwaniu organizacji praw człowieka do „sprawiedliwości”. Całość to klasyczny przykład redukcji religijnego zła do wymiaru policyjno-społecznego, przy całkowitym przemilczeniu prawd wiary o grzechu herezji, potępieniu wiecznym i obowiązku nawracania heretyków.


Kompletna amputacja nadprzyrodzoności w relacjach o złu

„Patolog dr Richard Njoroge (…) potwierdził najnowsze odkrycia podczas konferencji prasy na miejscu”

Prima causa (pierwsza przyczyna) całej analizy zostaje zawężona do poziomu medycyny sądowej i technik kryminalistycznych. Brak jakiejkolwiek wzmianki o:

  • grzechu apostazji (KPK 1917, kan. 1325 §2)
  • herezji materialnej i formalnej (Św. Tomasz z Akwinu, Summa Theologica II-II q.11 a.1)
  • obowiązku ekskomuniki dla głoszących błędne nauki (Pius IX, Syllabus Errorum, pkt 24)

W tekście pojawia się wprawdzie fraza „spotkanie z Jezusem”, ale bez teologicznego komentarza obnażającego bluźnierczą naturę tej obietnicy. Żadne z 430 zamordowanych dzieci nie mogło osiągnąć zbawienia bez chrztu (Sobór Florencki, 1442: „Dusze tych, którzy umierają w grzechu śmiertelnym lub tylko w grzechu pierworodnym, zstępują natychmiast w ogień piekielny”). Ten milczący relatywizm soteriologiczny jest de facto przyzwoleniem na najgorszy rodzaj duchowego okrucieństwa.

Kult „praw człowieka” zastępuje wojnę z szatanem

„organizacje praw człowieka wzywają do sprawiedliwości dla ofiar oraz do wzmocnienia nadzoru nad działalnością religijną w Kenii”

Portal bezkrytycznie powiela lewicowy język „nadzoru nad działalnością religijną” zamiast wskazać jedyne skuteczne lekarstwo: przywrócenie katolickiego państwa wyznaniowego z całkowitym zakazem propagowania fałszywych kultów (Pius IX, Quanta Cura). W tekście nie znajdziemy ani jednego odniesienia do:

  • Dictatus papae Grzegorza VII (1075): „Tylko papież może deponować cesarzy”
  • Encykliki Immortale Dei Leona XIII (1885): „Państwo winne być posłuszne Kościołowi niczym ciało duszy”
  • Bulli Unam Sanctam Bonifacego VIII (1302): „Podporządkowanie się papieżowi jest konieczne do zbawienia”

Tymczasem „wzmocnienie nadzoru” sugeruje rozwiązania prawne rodem z masońskiej koncepcji „wolności religijnej” potępionej przez św. Piusa X w Pascendi Dominici Gregis (1907) jako „ohydny błąd modernizmu”.

Teologiczne bankructwo posoborowych struktur

Artykuł przytacza wypowiedź „abp” Muherii, który określa zbrodnie w Shakahola jako „akt ekstremizmu”. To język politpoprawności, nie zaś teologii moralnej. Św. Augustyn w „Państwie Bożym” (Ks. XIX, rozdz. 17) naucza, że wszelkie odstępstwo od prawdziwej religii jest „buntem przeciw samemu porządkowi stworzenia”. Tymczasem neokościół od 1958 roku:

  1. Zniósł ekskomuniki dla heretyków („kanon” 1364 Kodeksu 1983)
  2. Uznał wolność sumienia za „prawo człowieka” („Dignitatis humanae” 2)
  3. Wprowadził dialog z fałszywymi religiami („Nostra aetate”)

Nic dziwnego, że w Kenii – kraju gdzie po 1965 roku „biskupi” zlikwidowali misje, a „soborowe” eksperymenty liturgiczne zastąpiły Mszę św. tańcami plemiennymi – diabeł zbiera takie żniwo. Gdy Kościół przestaje głosić extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia), zastępując to „dialogiem”, w pustkę wchodzą krwawi szarlatani pokroju Mackenziego.

Zatruta retoryka i jej owoce

Analiza językowa tekstu ujawnia typowe dla modernizmu strategie:

Zwrot w artykule Katolicka kontrpropozycja Źródło
„Kościół Dobrej Nowiny” „Diabelska sekta głosząca samobójstwo jako drogę do nieba” Św. Tomasz z Akwinu: „Samobójca grzeszy przeciw miłości siebie, sprawiedliwości i społeczności” (STh II-II q.64 a.5)
„wzmocnienie nadzoru nad działalnością religijną” „Przywrócenie Zakonu Rycerzy Chrystusowych do tropienia i karania heretyków” Pius V, bulla „Inter Multiplices” (1571) potwierdzająca uprawnienia Inkwizycji
„postępowanie sądowe” „Wydanie Mackenziego trybunałowi inkwizycyjnemu pod przewodnictwem biskupa” KPK 1917, kan. 1572 §1

Użycie terminu „pastor” bez kwalifikatora „samozwańczy” czy „heretycki” to kolejny przejaw relatywizmu. Św. Robert Bellarmin w „De Romano Pontifice” (Ks. III, rozdz. 6) jednoznacznie stwierdza: „Nikt nie może być zbawiony, kto nie jest poddany widzialnej głowie Kościoła – rzymskiemu papieżowi”.

Milczenie o jedynym lekarstwie

Najcięższym zarzutem wobec tekstu jest całkowite pominięcie środków zaradczych wskazywanych przez Magisterium:

  • Obowiązek państwa do uznania religii katolickiej jako jedynej prawdziwej (Pius IX, Syllabus, pkt 77)
  • Konieczność karania heretyków konfiskatą majątku, więzieniem lub wygnaniem (Sobór Laterański IV, kan. 3)
  • Nakaz misyjny głoszenia wiary bez kompromisów (Mk 16:15-16)

Gdyby Kenia była katolickim królestwem na wzór średniowiecznej Portugalii, Mackenzie zostałby spalony na stosie po procesie inkwizycyjnym, a jego zwolennicy poddani pokucie. Zamiast tego mamy „dialog” i „tolerancję” – które jak pokazuje Shakahola – zawsze kończą się krwią niewinnych.


Za artykułem:
Świeże groby odkryte w Kenii. Dalszy ciąg sprawy wokół sekty z lasu Shakahola
  (gosc.pl)
Data artykułu: 25.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.