Sanktuarium katolickie z kapłanem modlącym się w refleksyjnej atmosferze, ukazujące duchową walkę z nowoczesnym modernizmem i zagrożeniami wobec tradycyjnej wiary

Krwawy owoc apostazji: modernistyczne struktury wobec masakry w Minneapolis

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (27 sierpnia 2025) relacjonuje strzelaninę w szkole przy kościele Zwiastowania w Minneapolis, gdzie 20 osób zostało postrzelonych, a dwójka dzieci zmarła. Sprawcą okazał się Robin Westman (wcześniej Robert), który dokonał legalnej zmiany płci w 2020 roku i pozostawił po sobie materiały świadczące o nienawiści do religii, tradycyjnych wartości oraz fascynacji masowymi mordercami. Wypowiedzi lokalnych władz oraz tzw. „kardynała” Raymonda Burke’a ograniczają się do ogólnikowych deklaracji współczucia, pomijając kluczowe aspekty teologiczne. Ta zbrodnia stanowi krwawy owal systematycznej demontażu katolickiego porządku przez posoborową herezję.


Demoniczna natura zbrodni a milczenie o nadprzyrodzoności

Analizowany przekaz pomija fundamentum katolickiej oceny rzeczywistości: nie wspomina ani słowem o stanie łaski ofiar, konieczności ostatnich sakramentów ani o wiecznym potępieniu sprawcy-samobójcy. Jak nauczał św. Alfons Liguori: „Kto umiera w grzechu śmiertelnym, choćby jeden, idzie na wieczne męki” („Theologia Moralis”). Milczenie o sądzie Bożym i konieczności pokuty zdradza naturalistyczne przesunięcie charakterystyczne dla modernizmu potępionego przez św. Piusa X w „Pascendi dominici gregis”.

„May the Sacred Heart of Jesus […] pour out His mercy upon the dead”

Wypowiedź przypisywana „kardynałowi” Burke’owi to klasyczny przykład posoborowego synkretyzmu. Brakuje w niej jednoznacznego stwierdzenia, że samobójca Westman – jako czynny wyznawca ideologii sprzecznej z prawem naturalnym – najprawdopodobniej znalazł się w piekle. Pius XII w przemówieniu z 13 września 1952 roku przypominał: „Grzech samobójstwa jest szczególnie poważny, gdyż odrzuca Boże panowanie nad życiem”.

Ideologiczne korzenie zbrodni: kult gender a apostazja hierarchów

Fakt legalnej zmiany płci sprawcy (uznanej przez państwo w 2020 roku) demaskuje bezsilność neo-kościoła wobec rewolucji antropologicznej. Już w 1930 roku Pius XI w „Casti connubii” potępiał wszelkie „wykroczenia przeciwko integralności ciała”, zaś św. Tomasz z Akwinu wskazywał, że „grzech przeciw naturze woła o pomstę do nieba” („Summa theologiae”, II-II, q.154). Tymczasem struktury posoborowe od dziesięcioleci prowadzą dialog z ruchami LGBT, co Benedykt XV nazwałby „zdradą krzyża” („Ad beatissimi Apostolorum”).

Obecność naklejki „Defend Equality” z bronią przed flagą LGBT w materiałach Westmana potwierdza diagnozę Piusa XI z „Divini Redemptoris”: „Komunizm jest przesiąknięty błędami sprzeciwiającymi się rozumowi i objawieniu”. Reductio ad hitlerum w postaci napisu „6 Million Wasn’t Enough” dowodzi zaś całkowitego odrzucenia Dekalogu – czego konsekwencją jest nie tylko fizyczna śmierć, ale wieczne potępienie.

Bezsilność uzurpatorskich struktur a obowiązek społecznego panowania Chrystusa

Reakcja lokalnego szefa policji Briana O’Hary, sprowadzająca się do emocjonalnych frazesów o „strzelaniu do niewinnych dzieci”, ignoruje sedno problemu: upadek cywilizacji chrześcijańskiej wskutek odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla. Jak nauczał Pius XI w „Quas Primas”: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa”. Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności publicznego pokajania i przywrócenia katolickiego porządku prawnego potwierdza, że neo-kościół stał się narzędziem demoliberalnego projektu.

Rzekoma „modlitwa o nawrócenie serc” przez Burke’a – bez wskazania konkretnych herezji do odrzucenia i grzechów do porzucenia – to czysty quietizm, potępiony już przez Innocentego XI w 1687 roku. Gdyby struktury okupujące Watykan wciąż wyznawały wiarę katolicką, ich pierwszym działaniem byłoby nałożenie ekskomuniki latae sententiae na Westmana (kanon 2350 Kodeksu z 1917) oraz publiczne błaganie o Boże miłosierdzie przez poświęcenie Rosji Niepokalanemu Sercu Marji – czego fałszywi „papieże” konsekwentnie odmawiają od 1960 roku.

Teologiczne skutki soborowej rewolucji: od aggiornamento do krwawej łaźni

Masakra w Minneapolis stanowi konkretny owoc odrzucenia doktryny o konieczności katolickiego państwa oraz akceptacji wolności religijnej proklamowanej przez „soborowych ojców”. Jak przypominał Leon XIII w „Immortale Dei”: „Państwo, które nie służy Bogu, nie może być sprawiedliwe”. Dopuszczenie do prawnego uznania „zmiany płci” to bezpośredni skutek przyjęcia przez posoborowców zasad masońskiej rewolucji francuskiej, co Pius IX potępił w „Quanta cura”.

Nawet język relacji zdradza modernistyczne przesunięcie: użycie terminu „gender-confused individual” zamiast „opętany duchem nieczystym” czy „jawny sodomita” pokazuje, że sekta posoborowa zaakceptowała język rewolucji seksualnej. Tymczasem Katechizm Rzymski nakazuje nazywać grzech po imieniu: „Nieczystość jest tym potworniejsza, im bardziej sprzeciwia się rozumowi” (cz. III, rozdz. 8).

Podsumowując: krew dzieci z Minneapolis woła o pomstę do nieba przeciwko wszystkim, którzy od 1958 roku systematycznie niszczą jedyny prawdziwy Kościół, zastępując zbawczą doktrynę humanitarnym bełkotem. Jak pisał św. Augustyn: „Gdy Bóg się odsuwa, wszystko staje się możliwe” – także mord w świątyni.


Za artykułem:
Minnesota Catholic school shooter identified as ‘transgender’ man, wrote ‘Kill Trump’ on ammo
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 27.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.