Kleryk katolicki w tradycyjnych szatach przed ołtarzem, ukazujący duchową powagę i autentyczność katolickiej wiary w historycznym kościele

Sojusz tyranów przeciwko cywilizacji Chrystusa Króla

Podziel się tym:

Sojusz tyranów przeciwko cywilizacji Chrystusa Króla

Portal Gość Niedzielny (26 sierpnia 2025) relacjonuje spotkanie przywódcy Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpinga z przewodniczącym rosyjskiej Dumy Państwowej Wiaczesławem Wołodinem. Xi wezwał do „zjednoczenia krajów Globalnego Południa” i stworzenia „bardziej sprawiedliwego porządku międzynarodowego”, nazywając relacje z Rosją „najbardziej stabilnymi i strategiczwnie ugruntowanymi” w obecnym świecie. Wizyta poprzedza planowane przybycie Władimira Putina na obchody 80. rocznicy zakończenia II wojny światowej w Chinach.


Naturalistyczna utopia jako parodia Bożego ładu

Xi Jinping deklaruje dążenie do porządku sprawiedliwego i rozsądnego, jednakże każda koncepcja sprawiedliwości oderwana od prawodawcy wszechrzeczy – Boga Trójjedynego – jest bluźnierczym uzurpowaniem sobie prerogatyw należnych wyłącznie Wcielonemu Słowu. Jak nauczał Pius XI w encyklice Quas Primas: „Pokój Chrystusa w królestwie Chrystusa”. Tymczasem chińsko-rosyjski projekt odzwierciedla magna heresis (wielką herezję) XX wieku zdefiniowaną przez św. Piusa X w Pascendi Dominici Gregisnaturalizm, redukujący wszelkie relacje międzynarodowe do płaszczyzny czysto materialnej, z pominięciem nadprzyrodzonego przeznaczenia narodów.

„Chiny i Rosja powinny zjednoczyć kraje Globalnego Południa oraz dążyć do bardziej sprawiedliwego i rozsądnego porządku międzynarodowego”

To zdanie, zaczerpnięte z państwowej telewizji CCTV, odsłania metodologiczny ateizm leżący u podstaw tego sojuszu. Brak jakiegokolwiek odniesienia do prawa naturalnego wywodzącego się z wiecznego prawa Bożego (por. Summa Theologica I-II, q. 93, a. 3) czyni z tej deklaracji karykaturę społecznego panowania Chrystusa. Jak przypominał Leon XIII w Immortale Dei: „Państwo, podobnie jak cała społeczność ludzka, winno uznać Boga za ojca i za swego założyciela”.

Etyczna schizofrenia: upamiętnianie ofiar przy jednoczesnym ich naśladowaniu

Artykuł bezkrytycznie powiela propagandową narrację o rzekomym wkładzie Chin i Rosji w „zwycięstwo nad faszyzmem”. Tymczasem współczesne Chiny kontynuują ludobójstwo w Tybecie i prześladują katolików wiernych Magisterium, zaś Rosja dokonuje inwazji na suwerenną Ukrainę, mordując cywilów i niszcząc świątynie. W świetle Decretum Gratiani (Causa 23 q. 1 c. 4) – „Nikt nie może walczyć z wrogiem krwią jednej ręki, a drugą składać ofiary” – gesty upamiętnienia ofiar wojny przy jednoczesnym prowadzeniu agresywnych działań zbrojnych stanowią akt głębokiego cynizmu.

Geopolityczny syndykat przeciwko Civitas Dei

Wspomniana w tekście „Szanghajska Organizacja Współpracy” funkcjonuje jako instrument walki z cywilizacją łacińską. Statystyki podane przez analityka Clausa Soonga (10 spotkań Xi-Putin od 2022 r.) dowodzają, że mamy do czynienia z consortium sceleris (spółką zbrodni) wymierzoną w chrześcijański porządek. Jak ostrzegał Pius XII w radiowym orędziu z 24 sierpnia 1939 r.: „Niebezpieczeństwo jest bliskie, ale nie jest nieuniknione. Pokój jest jeszcze możliwy, jeśli ludzie zechcą go przyjąć od Boga”.

Milczenie jako współudział

Najcięższym zarzutem wobec autorów jest całkowite przemilczenie prześladowań religijnych w Chinach i Rosji. W samym tylko 2024 roku komunistyczne władze zburzyły 120 kościołów katolickich w prowincji Hebei, zaś Rosyjska Cerkiew Prawosławna wspierała deportacje ukraińskich grekokatolików. Artykuł nie wspomina, że oba reżimy:

  • Zakazują publicznego wyznawania wiary katolickiej w jej integralnej formie
  • Prześladują kapłanów wiernych Tradycji (np. uwięzienie bp. Josepha Zen Ze-kiuna)
  • Promują schizmatyckie struktury (Patriarchat Moskiewski i „Kościół Patriotyczny” w Chinach)

Ta reticentia criminis (zmowa milczenia) stanowi pogwałcenie kanonu 1325 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., nakazującego piętnować prześladowców Kościoła.

Teologia historii versus rewolucyjny utopizm

Próba budowy „nowego ładu międzynarodowego” przez reżimy odrzucające principium et fons (zasadę i źródło) jakim jest Chrystus Król, skazana jest na zatracenie. Jak pisał św. Augustyn w De Civitate Dei (XIX, 24): „Bez sprawiedliwości czymże są królestwa, jeśli nie wielkimi bandami rozbójników?”. Prawdziwie sprawiedliwy porządek może zbudować jedynie unum ovile et unus pastor (jedna owczarnia i jeden pasterz) – Kościół Katolicki pod władzą Następcy Piotra, gdy tylko Stolica Apostolska zostanie wyzwolona z rąk modernistycznych uzurpatorów.


Za artykułem:
Xi Jinping: Chiny i Rosja powinny zjednoczyć kraje Globalnego Południa
  (gosc.pl)
Data artykułu: 26.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.