Szkoła w Massachusetts, rodzice z dziećmi przed szkołą, wyraz zatroskania i sprzeciwu wobec ideologii genderowej w edukacji

Szkoła jako narzędzie deprawacji: Genderowa indoktrynacja dzieci w Massachusetts

Podziel się tym:

Szkoła jako narzędzie deprawacji: Genderowa indoktrynacja dzieci w Massachusetts

Portal LifeSiteNews (25 sierpnia 2025) relacjonuje sprawę Foote v. Ludlow School Committee, w której rodzice Stephen Foote i Marissa Silvestri oskarżyli szkołę w Ludlow (Massachusetts) o potajemną indoktrynację genderową ich dzieci w wieku 11 i 12 lat. Szkoła zmuszała uczniów do deklarowania „tożsamości płciowej” i preferowanych zaimków, promowała materiały LGBTQ+, a w przypadku córki rodziców – prowadziła social transition za ich plecami, używając wobec dziecka męskiego imienia i „zaimków niebinarnych” (fae/faer, xe/xem). Gdy nauczycielka ujawniła praktyki szkoły, została zwolniona. Sąd okręgowy i apelacyjny oddaliły pozew rodziców, którzy wraz z organizacjami prawnymi (Alliance Defending Freedom, Child & Parental Rights Campaign) skierowali sprawę do Sądu Najwyższego USA.


Naturalistyczna rebelia przeciw prawu naturalnemu

Opisane działania szkoły stanowią jawną rebelię przeciw lex naturalis (prawu naturalnemu), które – jak nauczał św. Tomasz z Akwinu – „jest udziałem rozumnego stworzenia w wiecznym prawie” (Summa Theologica, I-II, q. 91, a. 2). Pius XI w encyklice Divini illius Magistri podkreślał, że „Bóg bezpośrednio przekazuje rodzicom prawo i obowiązek wychowania potomstwa” (12), zaś państwo „nie może ani pochłaniać, ani zastępować, ani wypierać się pomocy” (35) wobec tej pierwotnej władzy rodzicielskiej. Tymczasem szkoła w Ludlow:

zachęcała córkę do identyfikowania się jako „genderqueer”, kierowała ją do organizacji „Translate Gender”, kwestionowała przed dzieckiem kompetencje rodziców do zapewnienia „właściwej opieki”, a nawet sugerowała korzystanie z męskich toalet, gdzie chłopcy się rozbierają.

Jest to realizacja programu neomarksistowskiej dekonstrukcji płci, gdzie „wychowanie” sprowadza się do wykorzenienia z prawdy o człowieku jako „mężczyzną i niewiastą stworzył ich” (Rdz 1, 27). Jak ostrzegał Pius XI: „Błąd dzisiejszy szerzy się i krzewi wśród ludu przez szkoły” (Divini Redemptoris, 12).

Demoniczna inżynieria językowa

Stosowanie „zaimków niebinarnych” (fae/faer, xe/xem) to nie tylko akt przemocy lingwistycznej, ale imitatio diaboli – naśladowanie szatana, który „od początku był mordercą i w prawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa” (J 8, 44). Szkoła w Ludlow stworzyła system podwójnej komunikacji: wobec rodziców używano prawdziwego imienia i form gramatycznych, wobec dziecka – fałszywych. To klasyczna reservatio mentalis (rezerwa umysłowa) potępiona przez papieża Innocentego XI w 1679 r. jako „sposób mówienia sprzeczny z pobożnością i prawdą” (Denzinger 1171).

Systemowa apostazja współczesnego Leviathana

Superintendent szkół w Ludlow określił prawa rodzicielskie jako „cienko zasłoniętą przykrywkę” dla „nietolerancji i uprzedzeń wobec osób LGBTQ”, zaś przewodniczący komitetu szkolnego nazwał obawy rodziców „uprzedzeniem i bigoterią”. Te słowa odsłaniają rdzeń współczesnej tyranii: jak pisał Leona XIII w encyklice Libertas, „władza nie pochodzi od ludzi, ale od Boga” (7), zaś państwo, które odrzuca prawo naturalne, staje się „bandą rozbójników” (św. Augustyn, De Civitate Dei, IV, 4).

Duchowa odpowiedzialność katolickich rodziców

Choć artykuł słusznie broni praw rodziców, pomija absolutnie kluczowy wymiar nadprzyrodzony. Rodzice katoliccy mają nie tylko prawo, ale święty obowiązek – pod groźbą grzechu ciężkiego – chronić dzieci przed zgorszeniem moralnym (KPK 1917, kan. 1113). Jak nauczał Pius XI: „Nikt nie może być zwolniony od naturalnego i boskiego prawa” (Casti Connubii, 50). W przypadku córki Foote i Silvestri szkoła stała się occulus occasionem peccati (ukrytą okazją do grzechu), prowadząc do zaburzeń tożsamości.

Milczenie o prawdziwym lekarstwie

Najcięższym zarzutem wobec całej sprawy jest całkowite milczenie o sakramencie pokuty i łasce uświęcającej. W sytuacji kryzysu tożsamości, Kościół katolicki oferuje nie terapie humanistyczne, lecz ex opere operato działanie Chrystusa w spowiedzi. Jak pisał św. Alfons Liguori: „Grzech jest największym złem, łaska zaś – najcenniejszym dobrem” (Teologia moralna, VI, 466). Brak takiej perspektywy w działaniach rodziców i organizacji prawnych ujawnia naturalistyczne skażenie nawet wśród pozornych obrońców rodziny.

Konsekwencje soborowej rewolucji

Opisana indoktrynacja to bezpośredni owiec Vaticanum II i jego „otwarcia na świat”. Gdy Paweł VI ogłaszał „pokój człowieka z samym sobą” (przemówienie 11.10.1965), otworzył furtkę dla kulturowego marksizmu. Jak proroczo ostrzegał św. Pius X: „Moderniści usiłują zniszczyć wszelki porządek nadprzyrodzony” (Pascendi Dominici Gregis, 39). Szkoła w Ludlow działa dokładnie według tej logiki: zastępuje ordo creationis (porządek stworzenia) chaosem voluntatis (chaosem woli).


Za artykułem:
ADF asks Supreme Court to defend parental rights against secret ‘social transitions’ at school
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 25.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.