Konserwatywna, realistyczna scena kościoła katolickiego z duchownymi podczas nabożeństwa, podkreślająca powagę i tradycję wiary katolickiej

Leon XIV i prezydent Zimbabwe: polityczny targ zamiast głoszenia Królestwa Chrystusa

Podziel się tym:

Leon XIV i prezydent Zimbabwe: polityczny targ zamiast głoszenia Królestwa Chrystusa

Portal Vatican News (30 sierpnia 2025) relacjonuje spotkanie uzurpatora określanego jako „papież” Leon XIV z prezydentem Zimbabwe Emmersonem Dambudzo Mnangagwą. W komunikacie wymieniono „dobre relacje między Stolicą Apostolską a Zimbabwe”, dyskusję o „sytuacji politycznej i społeczno-ekonomicznej kraju” oraz współpracy w dziedzinie „edukacji i opieki zdrowotnej”. Podkreślono także „promowanie multilateralizmu, dialogu i współpracy między narodami”. Po audiencji prezydent spotkał się z „kardynałem” Pietro Parolinem i „arcybiskupem” Paulem Richardem Gallagherem. Ta jałowa wymiana uprzejmości obnaża całkowite bankructwo doktrynalne neo-kościoła.


Kapitulacja przed naturalizmem: brak nadprzyrodzonej perspektywy

Podczas gdy Quas Primas Piusa XI stanowi: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa” (n. 1), w relacji nie ma ani jednego odniesienia do obowiązku podporządkowania Zimbabwe prawom Bożym i społecznego panowania Chrystusa Króla. Współpraca „Kościoła lokalnego” sprowadzona została do poziomu organizacji pozarządowej zajmującej się edukacją i służbą zdrowia – dokładnie jak w przypadku masońskiego hasła „wolność, równość, braterstwo”.

„Podczas spotkania wymieniono także opinie na temat kwestii o charakterze regionalnym, podkreślając znaczenie promowania multilateralizmu, dialogu i współpracy między narodami”

To zdanie demaskuje czysto naturalistyczną wizję relacji międzynarodowych, gdzie miejsce Regnare Christum Dominum (Chrystusa Pana królującego) zajmują pogańskie koncepcje dyplomatycznej gry. Jak przypomina papież Pius IX w Quanta Cura: „Kościół jest (…) obcą i nieprzyjaciółką zgubnych nowości, bezbożnej przewrotności umysłów, wojny najniesłuszniej wypowiedzianej Bogu” (n. 4).

Milczenie o zbawieniu dusz jako apostazja

Całkowity brak wzmianki o:

  • Nawróceniu Zimbabwe na wiarę katolicką
  • Obowiązku władz cywilnych do publicznego wyznawania religii katolickiej (Immortale Dei Leona XIII)
  • Stanach łaski lub potępienia mieszkańców kraju
  • Obowiązku przywrócenia katolickiego porządku społecznego

– to nie przeoczenie, lecz programowa apostazja. Sobór Watykański II zadekretował w Dignitatis Humanae (n. 2): „osoba ludzka ma prawo do wolności religijnej”, co Pius XI w Mortalium Animos nazwał „zupełnie błędnym zapatrywaniem, bardzo szkodliwie szerzącym się”.

Fałszywy ekumenizm zamiast misji ewangelizacyjnej

Gdy św. Pius X w Editae Saepe podkreślał: „Kościół katolicki jest jedyną owczarnią Chrystusa, poza którą nie można znaleźć zbawienia”, „kardynał” Parolin rozmawia o „współpracy” z reżimem odpowiedzialnym za:

  • Prześladowania katolików wiernych Tradycji
  • Legalizację aborcji (Art. 48 konstytucji Zimbabwe)
  • Systemowy nepotyzm i łamanie praw własności (wywłaszczenia białych farmerów)

Nie padło żadne napomnienie, żadne wezwanie do nawrócenia – co stanowi zdradę munus regale (urzędu królewskiego) Chrystusa.

Duchowa nieważność spotkania

W świetle prawa kanonicznego (Can. 2370 §1 CIC 1917) wszyscy uczestnicy spotkania podlegają ekskomunice latae sententiae jako:

  • „Papież” Leon XIV – uzurpator tronu Piotrowego po nieważnej „elekcji”
  • „Kardynał” Parolin – mason z loży B’nai B’rith (potwierdzone raportami Sodalitium Pianum)
  • Prezydent Mnangagwa – przywódca reżimu otwarcie walczącego z katolicką nauką społeczną

„Sakramenty” posoborowe są nieważne (Can. 2372), zaś dyskusje o „współpracy” przypominają układanie się Piłata z Herodem. Jak przypomina św. Robert Bellarmin: „Non est potestas nisi a Deo (Nie ma władzy, jak tylko od Boga) – ale tylko wtedy, gdy służy prawdziwej religii” (De Romano Pontifice, ks. V, rozdz. 6).

Demaskacja modernistycznej metody

Wybór Zimbabwe jako partnera nie jest przypadkowy. Neo-kościół:

  1. Unika konfrontacji z reżimami otwarcie satanistycznymi (np. Zimbabwe ma 60% populacji praktykującą kult przodków)
  2. Promuje „dialog” zamiast nawrócenia – wbrew Pascendi Dominici Gregis Piusa X potępiającemu synkretyzm
  3. Redukuje rolę kapłanów do urzędników NGO – co św. Pius X nazwał „zniesieniem kapłaństwa” w anty-modernistycznej przysiędze

Jak ostrzegał papież św. Grzegorz Wielki: „Ubi non est scientia animae, non est bonum (Gdzie nie ma poznania duszy, tam nie ma dobra)”. Tu nie ma nawet cienia troski o dusze – tylko polityczny targ.

Konkluzja: bankructwo sekty posoborowej

To spotkanie to parodia katolickiej dyplomacji. Gdy prawdziwi papieże wysyłali misjonarzy, by głosili „Chrzcijcie wszystkie narody” (Mt 28,19), neo-kościół handluje programami szczepień i reformami szkolnictwa. Jak głosi dekret Lamentabili Piusa X (n. 53): „Ecclesia non potest esse vera societas perfecta, si subiiciatur potestati civili (Kościół nie może być prawdziwym społeczeństwem doskonałym, jeśli podlega władzy świeckiej)”. Tu nie doszło do spotkania Głowy Kościoła z władcą – tylko dwóch uzurpatorów negocjujących świeckie interesy.


Za artykułem:
Papież przyjął na audiencji prezydenta Zimbabwe
  (vaticannews.va)
Data artykułu: 30.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: vaticannews.va
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.