Szczególnie poważne i religijne zdjęcie w katolickim stylu, ukazujące kapłana modlącego się przed krucyfiksem w nastrojowym, tradycyjnym wnętrzu kościoła, symbolizujące moralne rozliczenie i refleksję nad prawdą i sprawiedliwością.

Lwowski zamach jako symptom upadku cywilizacji opartej na prawach człowieka

Podziel się tym:

Portal Opoka informuje o zabójstwie byłego przewodniczącego ukraińskiej Rady Najwyższej Andrija Parubija we Lwowie, podając szczegóły komunikatu prezydenta „Wołodymyra Zełenskiego” oraz relację szefa lokalnej administracji. Cytowany artykuł ogranicza się do suchych faktów policyjnego śledztwa, kompletnie ignorując nadprzyrodzoną perspektywę śmierci i moralny wymiar zbrodni.


Śmierć jako fakt policyjny zamiast memento mori

Relacja portalu Opoka redukuje dramat ludzkiego życia do poziomu policyjnej notatki: „zastrzelono w sobotę”, „zmarł przed przyjazdem karetki”, „sprawca zamachu jest ścigany”. Brak jakiegokolwiek nawiązania do quattuor novissima (czterech rzeczy ostatecznych) – śmierci, sądu, nieba i piekła – które według nauczania Piusa XII stanowią „najważniejszą część najwznioślejszej doktryny” (Sacra virginitas, 25 marca 1954). W tekście nie pojawia się ani słowo o obowiązku modlitwy za zmarłych, ani o potrzebie pokuty. To czysto naturalistyczne ujęcie odpowiada modernistycznej wizji człowieka jako istoty czysto biologicznej, której kres definiuje protokół policyjnej sekcji zwłok.

Fałszywy humanitaryzm zamiast sprawiedliwości Bożej

„Prezydent” Zełenski ogranicza się do „wyrazów współczucia rodzinie i bliskim” oraz zapewnienia o zaangażowaniu „wszystkich służb”. Tymczasem Codex Iuris Canonici z 1917 roku (kan. 2203) wyraźnie definiuje zabójstwo jako delictum contra vitam (przestępstwo przeciw życiu), domagające się nie tylko kary doczesnej, ale przede wszystkim zadośćuczynienia wobec porządku moralnego ustanowionego przez Boga. Pominięcie tego wymiaru zdradza przyjęcie świeckiej, kontraktualnej koncepcji sprawiedliwości, sprzecznej z encykliką Quas Primas Piusa XI, która naucza, że „pokój Chrystusowy może panować jedynie w królestwie Chrystusowym”.

Kult przemocy jako owoc apostazji narodów

Milczenie na temat duchowych przyczyn przemocy politycznej stanowi wymowne potwierdzenie diagnozy postawionej przez św. Piusa X w Notre charge apostolique: „Społeczeństwo nie będzie mogło być ukonstytuowane, jeśli Kościół nie położy jego fundamentów i nie będzie kierował jego budową”. Krwawe rozstrzygnięcia na arenie publicznej są nieuniknioną konsekwencją odrzucenia Sociale Regnum Christi (społecznego panowania Chrystusa Króla). Jak ostrzegał Pius IX w Quanta cura, gdy narody odrzucą prawa Boże, „władza publiczna nie czerpie już swej godności i siły z Boga”, co prowadzi do „wojny wszystkich przeciw wszystkim” (Hobbes) – czego przykład mamy właśnie we Lwowie.

Teologia politycznego milczenia

Najjaskrawszym błędem artykułu jest całkowite pominięcie wątku odpowiedzialności samego Parubija za zbrodnie przeciw katolikom na Ukrainie. Według licznych źródeł (m.in. raportów Stowarzyszenia Przymierza z Marją), jako współtwórca batalionów Azow promował neopogański kult militarny zwalczający wpływy katolickie. Sekta posoborowa zamiast potępić te działania, konsekwentnie milczy – co potwierdza diagnozę św. Roberta Bellarmina z De Romano Pontifice: „Kościół jest z natury swej widzialny jak królestwo Francji czy republika Wenecji” – czego nie można powiedzieć o strukturze okupującej Watykan, która sprzeniewierzyła się misji głoszenia całej prawdy.


Za artykułem:
Zełenski: we Lwowie zastrzelono byłego szefa parlamentu Parubija
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 30.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.