Religijna scena w kościele z kapłanem modlącym się przed tabernakulum, symbolizująca prawdziwą wierność i sprzeciw wobec sekularyzacji dzieła miłosierdzia

Caritas Bielsko-Biała: Humanitarna Parodia Miłosierdzia w Służbie Nowego Porządku Świata

Podziel się tym:

Caritas Bielsko-Biała: Humanitarna Parodia Miłosierdzia w Służbie Nowego Porządku Świata

Portal eKAI (31 sierpnia 2025) informuje o warsztatach kulinarno-społecznych w Jubileuszowym Centrum Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej. Organizowane pod hasłem „Letnie smaki z grilla” spotkanie – współfinansowane z programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową – skupiało się na przygotowaniu potraw, nauce pierwszej pomocy oraz „integracji społecznej”. W wydarzeniu uczestniczyli „dyrektor” Caritas „ks.” Robert Kurpios oraz dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Agnieszka Moroń. Artykuł promuje model „pomocy” oparty na finansowaniu unijnym i relatywizacji katolickiego dzieła miłosierdzia do poziomu świeckiej pracy socjalnej.


Sekularyzacja Miłosierdzia: Od Corporis Operibus do Neo-Kościelnego Aktywizmu

Relacjonowane wydarzenie stanowi zdradę istoty dzieł miłosierdzia. Już sam tytuł „Letnie smaki z grilla” odsłania redukcję katolickiej caritas do kulinarnej rozrywki. Jak przypomina św. Wincenty à Paulo: „Dzieło miłosierdzia jest dziełem religijnym, a nie społecznym. Wszystkie szpitale, przytułki, ochronki to sanktuaria, gdzie Chrystus w ubogich jest adorowany” (Listy, t. IV). Tymczasem uczestnicy nie usłyszeli o obowiązku pierwszej pomocy dla dusz – spowiedzi, modlitwie za zmarłych czy obowiązku uczestnictwa w Najświętszej Ofierze.

Organizatorzy chwalą się, że „wspólne gotowanie sprzyjało integracji”, całkowicie pomijając integrację społeczną w Chrystusie Królu – jedyną gwarantującą trwałą jedność. Pius XI w Quas Primas (1925) stanowczo przypomina: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa. Nie może być mowy o prawdziwej jedności tam, gdzie odrzuca się publiczne panowanie Zbawiciela” (pkt 1).

Finansowa Kompromitacja: Kościół jako Poddany UE

Fatalnym świadectwem jest przyznanie się do finansowania przez Fundusze Europejskie – narzędzie globalistycznej rewolucji antychrześcijańskiej. Już w 1885 r. Leon XIII w Immortale Dei potępił „błędy tych, którzy chcą, by Kościół był poddany i służył państwu” (pkt 24). Tymczasem program FEPŻ – jak czytamy – jest „współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa”, co czyni z neo-kościelnej Caritas wykonawcę polityki społecznej Brukseli, nie zaś szafarkę łask Chrystusa.

Nauka o pierwszej pomocy prowadzona przez panią Ewę Kuch – bez wzmianki o sakramencie namaszczenia chorych czy modlitwie w agonii – to medycyna bez duszy. Św. Alfons Liguori w Przygotowaniu do śmierci przestrzega: „Większym nieszczęściem niż śmierć ciała jest śmierć duszy. Lekarze walczą o życie ciała, kapłani – o życie wieczne” (Rozdz. I).

Urzędnicza Parodia Hierarchii: „ks.” Kurpios w Służbie FEPŻ

Obecność „ks.” Roberta Kurpiosa jako „dyrektora” Caritas to karykatura katolickiego duchowieństwa. Prawdziwy kapłan – według Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. – ma obowiązek „głosić Ewangelię i sprawować sakramenty ku zbawieniu dusz” (kan. 1327), nie zaś nadzorować dystrybucję unijnych funduszy.

Damski upominek „– pamiątka z tego wyjątkowego dnia” to symbol materialistycznej redukcji. Gdzie rozdanie medalików z Marją Niepokalanie Poczętą? Gdzie wezwanie do nawrócenia? Św. Jan Chryzostom poucza: „Nie wystarczy dać chleb. Trzeba wskazać Chleb Życia, który zstąpił z nieba” (Homilie na Ewangelię św. Mateusza).

Systemowa Apostazja w Działaniu

Wydarzenie demaskuje całkowitą transformację posoborowej sekty w agencję społeczną. Jak diagnozował św. Pius X w Pascendi Dominici Gregis: „Moderniści (…) religię sprowadzają do pewnego rodzaju filantropii” (pkt 39). Program „wzmocnienia kompetencji społecznych” to realizacja Masońskiego Planu usunięcia nadprzyrodzoności z życia publicznego.

Pomoc żywnościowa bezwarunkowo rozdawana przez FEPŻ – bez rozeznania stanu moralnego beneficjentów – sprzeciwia się zasadzie sub gravi św. Pawła: „Jeśli kto nie chce pracować, niech też nie je!” (2 Tes 3,10). Nie usłyszano tu o obowiązku pokuty, wstrzemięźliwości czy sprawiedliwości społecznej opartej na prawie Bożym.

Milczenie jako Wyznanie Wiary Neo-Kościoła

Najcięższym oskarżeniem jest całkowite milczenie o rzeczywistościach nadprzyrodzonych. Ani słowa o:

  • Grzechu jako źródle nędzy materialnej
  • Obowiązku korzystania z sakramentów do zbawienia
  • Publicznym Królowaniu Chrystusa jako jedynym lekarstwie na kryzys cywilizacji
  • Ostrzeżeniu przed świętokradztwem przyjmowania „komunii” w strukturach posoborowych

Ten brak stanowi profesję wiary neo-kościoła – religii czysto humanitarnej, gdzie zbawienie zastąpiono integracją społeczną, a Krzyż – grillowaniem warzyw.

Jak podsumowałby św. Pius V w bulli Exsurge Domine: „Rzecz cała jest zatruta, źródło jest skażone”. Dopóki struktury okupujące Watykan będą współpracować z antychrześcijańskimi siłami UE, ich „dzieła miłosierdzia” pozostaną przynętą na dusze, wabiącą wiernych w sidła synagogi szatana.


Za artykułem:
Bielsko-Biała – warsztaty kulinarno-społeczne w Jubileuszowym Centrum Caritas
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.