Obraz katolickiego księdza w kościele, głęboko poważny, skupiony, w modlitewnym nastroju, symbolizujący autentyczną wiarę i duchową powagę

Humanitaryzm zamiast nadprzyrodzonej misji: dekonstrukcja przemówienia „abp” Jędraszewskiego

Podziel się tym:

Humanitaryzm zamiast nadprzyrodzonej misji: dekonstrukcja przemówienia „abp” Jędraszewskiego

Portal Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej (1 września 2025) relacjonuje wystąpienie „arcybiskupa” Marka Jędraszewskiego skierowane do uczniów i nauczycieli z okazji rozpoczęcia roku szkolnego. „Metropolita krakowski” życzył wychowankom „wzrastania w mądrości i łasce u Pana Boga i u ludzi”, zachęcając do rozwijania relacji międzyludzkich, czytania polskich książek oraz poznawania historii ojczystej. Wspomniał o modlitwie o ochronę przed „niedobrymi treściami”, nie wskazując jednak konkretnych zagrożeń doktrynalnych.


Zatrute źródło modernistycznej pedagogiki

Przemówienie uzurpatora w sutannie stanowi klasyczny przykład redukcji nadprzyrodzonej misji Kościoła do naturalistycznego humanitaryzmu. Gdy Chrystus nakazywał: „Nauczajcie wszystkie narody […] zachowując wszystko, co wam przykazałem” (Mt 28, 19-20), Jędraszewski proponuje edukację pozbawioną podstawowego wymiaru – walki o zbawienie dusz. W całym wystąpieniu ani razu nie padają kluczowe pojęcia: grzech, łaska uświęcająca, sąd ostateczny, życie wieczne. To nie przypadek, lecz symptomatyczna cecha sekty posoborowej, która – jak nauczał św. Pius X – „w miejsce wiary w rzeczy niewidzialne stawia wiarę w postęp ludzki” (Encyklika Pascendi Dominici Gregis).

Teologia zastąpiona psychologią społeczną

Fraza o „uczeniu się własnego człowieczeństwa w oparciu o Pana Boga” to czczy slogan pozbawiony teologicznej treści. Humanae salutis (ludzkie zbawienie) zastąpiono tu humanitarnego rozwoju – herezją potępioną przez Piusa XI w encyklice Divini Illius Magistri:

„Głównym celem wychowania chrześcijańskiego jest współpraca z łaską Bożą w dziele uświęcenia i zbawienia dusz”

Tymczasem Jędraszewski proponuje pedagogikę skoncentrowaną na „zawieraniu przyjaźni” i „rozwijaniu relacji”, co stanowi jawną kapitulację przed świecką psychologią. Jakże różni się to od stanowiska św. Augustyna: „Niespokojne jest serce nasze, dopóki w Tobie nie spocznie” (Confessiones I,1)!

Kult ojczyzny ponad Królestwo Chrystusowe

Szczególnie obrzydliwy jest akcent postawiony na czytanie „pięknych, polskich książek” i poznawanie historii Polski. Choć miłość ojczyzny jest cnotą, przesłonięcie nią obowiązku głoszenia Ewangelii stanowi bałwochwalstwo. Pius XI w Quas Primas przypominał: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusowym – oto jedyna droga do ocalenia”. Gdy młodzież tonie w herezjach gender, ateizmu i relatywizmu, „abp” proponuje lekturę Sienkiewicza zamiast Katechizmu Rzymskiego! To tak, jakby tonącemu podawać album z widokówkami zamiast koła ratunkowego.

Demonstracja doktrynalnej impotencji

Rzekome „Boże błogosławieństwo” ma chronić przed „niedobrymi treściami” – tym mglistym określeniem „hierarcha” nazywa prawdopodobnie edukację seksualną czy LGBT propaganda. Milczenie o konkretnych grzechach i herezjach to zdrada obowiązku pasterskiego. Św. Jan Chryzostom pouczał: „Nie mówić otwarcie o tym, co dotyczy piekła, to okrucieństwo wobec dusz” (Homilia o Ewangelii Mateusza). Tymczasem Jędraszewski – jak wszyscy funkcjonariusze neo kościoła – boi się nazwać zło po imieniu, by nie narazić się władzom świeckim.

Duchowa pustka jako owc soborowej rewolucji

Ten bezzębny dyskurs jest nieuniknionym owocem Vaticanum II, które – łamiąc zasadę Extra Ecclesiam nulla salus (Poza Kościołem nie ma zbawienia) – otworzyło bramy dla religii człowieczeństwa. Instrukcja Świętego Oficjum z 1949 roku Contra doctrinam communismi wyraźnie potępiała „wszelkie systemy wychowawcze pomijające nadprzyrodzony cel człowieka”. Tymczasem obecne struktury okupujące Watykan realizują agendę ONZ-owskiej „Edukacji dla wszystkich”, gdzie Bóg jest co najwyżej dodatkiem do programu nauczania. Jakże aktualne pozostają słowa Leona XIII: „Kiedy odrzuca się porządek nadany przez Boga, wprowadza się nieporządek, który prowadzi do ruiny” (Diuturnum illud).

Konkluzja: sztandar zdrady zatknięty nad Wisłą

Przemówienie Jędraszewskiego to więcej niż banalne życzenia – to manifest apostazji pedagogicznej. Gdy prawdziwy biskup wołałby jak św. Paweł: „Biada mi, gdybym nie głosił Ewangelii!” (1 Kor 9,16), uzurpator z Krakowa propaguje edukację pozbawioną Krzyża. W czasach, gdy co trzeci polski student deklaruje ateizm, taki „pasterz” zasługuje nie na tytuł arcybiskupa, ale na miano advocatus diaboli (adwokata diabła). Jedyną odpowiedzią wiernych musi być posłuszeństwo nakazowi Chrystusa: „Strzeżcie się kwasu faryzeuszów i saduceuszów” (Mt 16,6) – czyli duchowych spadkobierców soborowych rewolucjonistów.


Za artykułem:
Abp Jędraszewski na nowy rok szkolny: udanego czasu wzrastania w mądrości i łasce Boga
  (ekai.pl)
Data artykułu: 01.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.