Kardynał w tradycyjnym stroju w katedrze, symbolizujący obronę katolickiej nauki przeciwko modernizmowi

Jędraszewski w służbie rewolucji: fałszywa narracja o „wierności” w cieniu apostazji

Podziel się tym:

Portal eKAI (1 września 2025) relacjonuje wystąpienie „arcybiskupa” Marka Jędraszewskiego w katedrze wawelskiej, gdzie pod płaszczykiem rocznicy „porozumień sierpniowych” przemyca się modernistyczną rewizję katolickiej nauki społecznej. Cytowany artykuł przedstawia choreografię „mszy” pełnej historycznych półprawd i teologicznych przeinaczeń.


Fałszywa dychotomia: Bóg vs człowiek w służbie synkretyzmu

Centralna teza „abp” Jędraszewskiego głosi: „kiedy pozostaniemy wierni Najwyższemu, będziemy wiernymi wobec drugiego człowieka”. To klasyczny przykład naturalistycznego przeinaczenia, gdzie relacja z Bogiem sprowadzona zostaje do narzędzia poprawy relacji międzyludzkich. Tymczasem Sobór Watykański I naucza niezmiennie: „Bóg, początek i koniec wszystkich rzeczy, może być poznany z pewnością przy naturalnym świetle rozumu ludzkiego” (Const. dogm. Dei Filius, rozdz. 2). Cel człowieka nie jest horyzontalny, lecz eschatologiczny – oddanie chwały Bogu przez zbawienie duszy.

„Żeby Polska była Polską. W tamtych dniach, 45 lat temu, taką Polską w pigułce była Stocznia Gdańska”

To zdanie demaskuje bałwochwalczy kult narodu, gdzie sacrum przeniesione zostaje z Kościoła na zbiorowość ludzką. Pius XI w encyklice Quas Primas (1925) stanowczo przypomina: „Królewskiej godności Chrystusa Pana należy się nie tylko prywatna cześć obywateli, ale także cześć publiczna i społeczna”. W analizowanej narracji nie ma śladu obowiązku podporządkowania państwa prawu Bożemu – zastąpiono go romantycznym mitem „polskości”.

Teologiczne fałszerstwo: Jan Paweł II jako „narzędzie Opatrzności”

Szczególnie obrzydliwy fragment dotyczy gloryfikacji Karola Wojtyły:

„Duch Jana Pawła II – duch jego mocy wzmaganej przez ciągłe odwołanie się do Ducha Świętego […] On czuł i myśmy wszyscy czuli, że Chrystus jest nim”

To jawne bluźnierstwo przeciwko Duchowi Świętemu, przypisujące uzurpatorowi atrybuty należne wyłącznie Chrystusowi („że Chrystus jest nim”). Kanon 1404 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. stanowi: „Pierwsza Stolica nie podlega niczyjemu sądowi” („Prima Sedes a nemine iudicatur”), co wyklucza możliwość legalnego zastąpienia papieża przez heretyka. Jan XXIII i jego następcy, włącznie z Wojtyłą, są antypapieżami z racji głoszenia błędów potępionych w Lamentabili Piusa X i Pascendi.

Sakralizacja buntu: Strajk jako „nowa ewangelizacja”

Artykuł bezkrytycznie powiela mitologię „solidarnościowego zrywu”:

„Oni rozumieli, że nowa Polska, prawdziwa Polska, odnowiona, musi się zacząć od odnowionych przez Chrystusa serc, w sakramencie pokuty”

To czysty modernizm! Św. Pius X w encyklice Notre Charge Apostolique (1910) potępił „fałszywy apostolat” polegający na „przenoszeniu tajemnic wiary w dziedzinę rzeczy względnych”. Strajk polityczny z natury należy do sfery doczesnej – jego sakralizacja stanowi profanację pojęcia łaski uświęcającej. Co więcej, „świętokradztwem jest udzielanie sakramentów heretykom i schizmatykom” (Katechizm Rzymski, cz. II, rozdz. 1, p. 32).

Milczenie o głównym grzechu: współpraca z komunizmem

Artykuł pomija całkowicie fakt, że „porozumienia sierpniowe” były kompromisem z bezbożnym reżimem, podczas gdy Pius XI w Divini Redemptoris (1937) nakazywał: „Wszyscy katolicy […] powinni starać się wypędzić tę plagę [komunizm] z pośród ludzi”. Brak potępienia marksizmu w przemówieniu Jędraszewskiego stanowi zdradę doktryny społecznej Kościoła.

Kult człowieka zamiast kultu Boga

W tekście aż 12 razy pojawia się imię Wojtyły, podczas gdy Najświętsze Imię Jezus – zero razy. To symptomatyczne dla całego neo-kościoła, gdzie „człowiek jest początkiem, środkiem i celem wszelkiego życia społecznego” (potępione w Syllabusie Piusa IX, pkt 3). Kanon 1258 §1 KPK 1917 jednoznacznie zabrania katolikom uczestnictwa w akcjach z heretykami – tymczasem „solidarnościowy mit” opiera się na współpracy katolików z liberałami i masonami.

Fałszywy ekumenizm w służbie rewolucji

Apoteoza „ducha jedności” w stoczni gdańskiej pomija fakt, że część strajkujących wyznawała idee masońskie i socjalistyczne. Leon XIII w Humanum Genus (1884) ostrzegał: „Wrogowie Kościoła […] zawiązują między sobą sojusze i zmowy za pomocą jakiejś nieprawej wspólnoty”. Tymczasem Jędraszewski głosi religijną anarchię, gdzie Chrystusowy krzyż staje się ornamentem dla świeckiej utopii.

Demaskacja pominięć

W całym przemówieniu brak:

  • Mention o obowiązku podporządkowania państwa prawu Bożemu
  • Potępienia komunizmu jako systemu bezbożnego
  • Wzmianki o grzechu współpracy z reżimem
  • Ostrzeżenia przed przyjmowaniem sakramentów od nieważnie wyświęconych „duchownych”

To nie przypadek, lecz programowa apostazja potępiona już przez św. Pawła: „Jeśli wam kto zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty!” (Ga 1,9).

Podsumowując: omawiane wystąpienie to kolejny przejaw teologicznego bankructwa sekty posoborowej, która zastąpiła Królestwo Chrystusa utopijnym projektem „ludzkiej solidarności”. Jedyną odpowiedzią wiernych musi być nieustępliwa obrona niezmiennej doktryny katolickiej sprzed 1958 roku.


Za artykułem:
Abp Jędraszewski: kiedy pozostaniemy wierni Bogu, będziemy wiernymi wobec bliźniego
  (ekai.pl)
Data artykułu: 01.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.