Grupa pielgrzymów modlących się przed Jasną Górą w tradycyjnym, katolickim stylu, z duchownym w sutannie, odzwierciedlająca powagę i wiarę zgodną z katolicką tradycją

Pielgrzymki do Jasnej Góry: modernistyczna parodia katolickiej pobożności

Podziel się tym:

Portal wiara.pl (2 września 2025) informuje o wzroście liczby uczestników pielgrzymek do Jasnej Góry w sezonie letnim 2025. Według danych, w pieszych, rowerowych i innych formach „rekolekcji w drodze” wzięło udział 107,6 tys. osób. Przeor klasztoru, „o.” Samuel Pacholski, określa pielgrzymowanie jako „przygodę wiary” i „doświadczenie żywego Kościoła”, podkreślając rolę wspólnoty, solidarności oraz „zasolenia Słowem Bożym”. Artykuł wychwala udział modernistycznych hierarchów, takich jak „kardynał” Grzegorz Ryś czy „abp” Adam Szal, a także nowatorskie formy pielgrzymowania – rolkowe, deskorolkowe czy z udziałem siostry zakonnej na deskorolce.


Naturalistyczna redukcja sacrum do zabawy

Podkreślenie przez „o.” Pacholskiego, że pielgrzymka to „przygoda wiary”, demaskuje heretycką redukcję aktu pokuty do turystycznej rozrywki. Katolicka teologia pielgrzymki, oparta na poenitentia (pokucie) i satisfactio (zadośćuczynieniu), została zastąpiona psychologizującym frazesem o „doświadczeniu relacji”. Już w 1907 r. św. Pius X w encyklice Pascendi Dominici gregis potępił modernistyczne mieszanie sfery nadprzyrodzonej z naturalistycznym emocjonalizmem:

„Wiara nie jest ślepym uczuciem religijnym (…), lecz prawdziwym przyjęciem prawdy”

. Tymczasem portal wiara.pl bezkrytycznie powiela określenia takie jak „rolkowa pielgrzymka” czy „siostra na deskorolce”, co stanowi bluźnierczą przemianę aktu pokuty w cyrkowe widowisko.

Milczenie o stanie łaski i świętokradztwach

Artykuł przemilcza kluczowy fakt: uczestnicy tych pielgrzymek przyjmują tzw. „Eucharystię” i „sakrament pojednania” w strukturach posoborowych, gdzie:
– Msza została zdeformowana do poziomu „uczty zgromadzenia” (Sacrosanctum Concilium, art. 7), odrzucając ofiarny charakter Najświętszej Ofiary, jak nauczał Sobór Trydencki (sesja XXII, kan. 1-3).
– Rozgrzeszenia udzielają kapłani wyświęceni według wątpliwego rytu z 1968 r., którego ważność kwestionuje się ze względu na zmiany w formule sakramentalnej1.

Kanon 731 §1 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. jednoznacznie zakazuje uczestnictwa w liturgii heretyków. Tymczasem „pielgrzymi” masowo popełniają świętokradztwo, przyjmując komunię od duchownych uznających władzę antypapieży.

Demokracja zamiast hierarchii: „duchowni” jako klauni

Opisywane sceny, jak „przewodnik rolkowej pielgrzymki” „ks.” Jerzy Babiak zachęcający do „alternatywnych form duszpasterstwa”, czy „siostra Julia” jeżdżąca na deskorolce, potwierdzają diagnozę Piusa X z Pascendi:

„Moderniści dążą do demokratyzacji Kościoła, niszcząc jego hierarchiczną naturę”

. To nie jest duszpasterstwo, lecz teatralizacja świętości, gdzie kapłan staje się animatorem, a siostra zakonna – cyrkową akrobatką.

Fałszywy ekumenizm i kult człowieka

Wspomnienie o „modlitwie za papieża Leona XIV” i „Estończykach w pielgrzymce” zdradza przyjęcie herezji ekumenizmu potępionej przez Piusa XI w Mortalium animos (1928):

„Kościół katolicki nigdy nie może współpracować z heretykami; jedyna droga do jedności to ich powrót do prawdziwej wiary”

. Tymczasem artykuł wychwala „wspólnotę różnych kultur”, co jest jawnym odrzuceniem dogmatu Extra Ecclesiam nulla salus (Poza Kościołem nie ma zbawienia).

Zatrute źródła „duchowości”

Wspomnienie o „duchowej formacji” podczas pielgrzymki jest szczególnie obłudne, gdyż:
– Sanktuarium w Częstochowie podlega antypapieżowi Leonowi XIV, który kontynuuje rewolucję soborową.
– Kult Marji jest wypaczony przez posoborową dewocję, oderwaną od doktryny o Corredemptrix (Współodkupicielce) – czego dowodem jest przemilczenie konieczności wynagradzania za grzechy przez pokutę.

Jak przypomina bulla Ineffabilis Deus Piusa IX, prawdziwa pobożność marjowa wymaga „ucieczki pod Jej opiekę jako do bezpiecznej przystani przeciwko wszystkim błędom”. Tymczasem „pielgrzymki” do Jasnej Góry stały się festiwalem apostazji.

TAGS: Jasna Góra, pielgrzymki, modernizm, Samuel Pacholski, posoborowie, ekumenizm, Grzegorz Ryś, Adam Szal, sekta posoborowa, antypapież


1 Św. Pius V w bulli Quo primum tempore (1570) zabronił zmian w rycie święceń pod karą ekskomuniki. Nowa formuła „Daj nam ojcze wszechmogący…” (1968) narusza istotę sakramentu.


Za artykułem:
„Przygoda wiary” – więcej pielgrzymów na Jasnej Górze w sezonie letnim niż rok temu
  (info.wiara.pl)
Data artykułu: 02.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: info.wiara.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.