Kanonizacyjne fałszerstwo na watykańskich znaczkach pocztowych
Portal Vatican News PL informuje o emisji znaczków pocztowych upamiętniających rytuał zwany „kanonizacją” bł. Pier Giorgia Frassatiego i bł. Carla Acutisa, zaplanowany na 7 września 2025 roku przez uzurpatora Roberta Prevosta („Leona XIV”). Wydarzeniu towarzyszyć mają specjalne datowniki reprodukujące m.in. autograf Frassatiego i zdjęcie Acutisa z wycieczki górskiej. Pozostałe znaczki mają upamiętniać 75. rocznicę dogmatu o Wniebowzięciu NMP, 600-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lowańskiego oraz 550. rocznicę urodzin Michała Anioła, a także promować ekologiczną encyklikę „Laudato Si” Bergoglia.
Profanacja procedur kanonizacyjnych
Wydanie znaczków „upamiętniających” nieistniejące kanonizacje stanowi jawną profanację procedur kanonizacyjnych, które zgodnie z Kodeksem Prawa Kanonicznego z 1917 r. (can. 1999-2141) wymagają:
- Processus informativus z udziałem Promotora Wiary („adwokata diabła”)
- Dokumentacji cudów zdziałanych za wstawiennictwem kandydata po śmierci
- Jednogłośnej aprobaty Kardynałów Konsultorów Kongregacji Obrzędów
Tymczasem posoborowa sekta zastąpiła te procedury referendum medialnym, gdzie „cudem” jest poklask tłumów, a kryterium świętości – popkulturowa rozpoznawalność. Jak trafnie zauważył św. Robert Bellarmin: „Qui facit sanctos sine miraculis, facit fabulas sine veritate” (Kto czyni świętych bez cudów, tworzy bajki bez prawdy).
Mitologie nowych „świętych”
1. Kult „bł. Carla Acutisa”
Znaczek […] przedstawia wizerunek przyszłego świętego, będący kopią zdjęcia, wykonanego podczas wycieczki na Monte Subasio.
Kreowanie nastolatka zmarłego w 2006 r. na „patrona internetu” stanowi klasyczny przykład bałwochwalczego kultu technokracji. Już Pius XI w Quas Primas (1925) potępił „nowoczesne błędy, które koronę Chrystusa Króla chciały zastąpić koroną rozumu”. Acutis – przedstawiany z laptopem jako atrybutem – symbolizuje redukcję wiary do technokratycznego narzędzia, gdzie Eucharystia staje się „energetykiem” dla cyfrowych nomadów.
2. Legenda „bł. Pier Giorgia Frassatiego”
Portret młodego świętego, pędzla Alberta Falchettiego […] „człowieka ośmiu błogosławieństw”, jak o młodym Turyńczyku mówił św. Jan Paweł II.
Pseudotytuł „człowieka ośmiu błogosławieństw” nadany przez apostatę Wojtyłę obnaża herezję antropocentryzmu. Jak nauczał Pius X w Pascendi Dominici gregis (1907): „Moderniści […] świętość upatrują w pewnym rodzaju żarliwości i czynności czysto ludzkiej”. Frassati – alpinista i polityczny aktywista – to wzorzec „świętości” pozbawionej:
- Nienawiści do świata (por. 1 J 2,15)
- Umartwienia zmysłów (Kol 3,5)
- Milczenia kontemplacyjnego (Ps 46,11)
Symbole apostazji w detalach
Datownik z fałszywym mottem
Reprodukcja hasła Frassatiego „Verso l’alto” (Ku górze) na datowniku to parodia duchowego maksymizmu. Prawdziwa asceza katolicka wyrażała się w wezwaniach:
- „Ad majorem Dei gloriam” (Ku większej chwale Boga) – dewiza jezuitów
- „Tolle et lege” (Weź i czytaj) – św. Augustyn
- „Deo gratias” (Bogu dzięki) – kartuzi
Tymczasem puste „ku górze” doskonale wpisuje się w gnostycką duchowość New Age, gdzie „wspinaczka” zastępuje pokutę.
Laudato Si’ jako źródło inspiracji
Międzynarodowy Rok Ochrony Lodowców […] wpisujący się w inspiracje, jakie Kościołowi i światu zaproponował papież Franciszek w […] encyklice Laudato Si.
Włączenie ekologicznej encykliki Bergoglia do programu filatelistycznego potwierdza panteistyczny charakter sekty posoborowej. Ostrzegał już Pius IX w Syllabus errorum (1864): „Błąd 1: Nie istnieje Najwyższy, wszechmądry, opatrznościowy Byt Boży, odrębny od wszechświata” (propozycja potępiona). Kult „Matki Ziemi” zastępujący cześć dla Boga Ojca to realizacja tegoż błędu.
Zanieczyszczone rocznice
75. rocznica dogmatu o Wniebowzięciu NMP
Wspomnienie konstytucji apostolskiej Munificentissimus Deus (1950) Piusa XII wykorzystano jako płaszcz ideologiczny dla neomodernistycznych innowacji. Przypomnijmy słowa papieża:
„[…] Niepokalana Bogarodzica zawsze Dziewica Marja, po zakończeniu ziemskiego żywota, z ciałem i duszą została wzięta do niebieskiej chwały”
Tymczasem w tekście Vatican News brak jakiejkolwiek wzmianki o:
- Więzi między Niepokalanym Poczęciem a Wniebowzięciem
- Przyszłym triumfie Niepokalanego Serca Marji zapowiedzianym w Fatimie
- Obowiązku publicznego wyznawania królewskiej godności Chrystusa i Marji
600-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lowańskiego
Chwalenie tej instytucji to jawna prowokacja, gdyż to właśnie tam:
- Ks. George Lemaitre głosił teorię Wielkiego Wybuchu (1927) – pretekst do odrzucenia stworzenia ex nihilo
- Rozwijano modernizm potępiony w Pascendi
- Przygotowywano grunt pod „nową teologię” potępioną przez Piusa XII w Humani generis (1950)
Teologia znaczkowa sekty
Cała akcja filatelistyczna stanowi sakralizację kultury obrazkowej, gdzie:
- Autograf („Verso l’alto”) zastępuje relikwię
- Zdjęcie turystyczne funkcjonuje jako ikona
- Znaczek pocztowy staje się nośnikiem pseudodogmatów
Św. Pius X w Lamentabili sane exitu (1907) potępił podobne praktyki: „Propozycja 11: Kościół nie tylko nigdy nie powinien wydawać wyroków o filozofii, ale powinien tolerować błędy filozofii” (propozycja 11 potępiona). Tymczasem „znaczkowa teologia” to właśnie tolerowanie błędów pod płaszczykiem banalnej estetyki.
Milczenie jako oskarżenie
Najcięższym przewinieniem tekstu jest całkowite pominięcie nadprzyrodzonego charakteru świętości. Brak wzmianki o:
- Walce z szatanem (por. Ef 6,12)
- Świętości jako uczestnictwie w życiu Trójcy Świętej
- Wiecznym przeznaczeniu dusz – niebo czy piekło
Jak nauczał św. Alfons Liguori: „Sanctitas non est in sermone, sed in veritate” (Świętość nie polega na słowach, ale na prawdzie). Tymczasem sekta posoborowa zamieniła świętych w bohaterów komiksów, a Ewangelię – w scenariusz reklamowy.
Za artykułem:
Znaczki pocztowe z okazji kanonizacji Frassatiego i Acutisa (ekai.pl)
Data artykułu: 02.09.2025