Portal LifeSiteNews (4 września 2025) informuje o wprowadzeniu przez rząd kanadyjskiej prowincji Alberta „Alberta Wallet” – cyfrowego portfela mającego zastąpić fizyczne dokumenty, takie jak karta zdrowia czy prawo jazdy. Premier Danielle Smith przedstawia inicjatywę jako „lepsze, szybsze i inteligentniejsze usługi”, zapewniając o dobrowolności systemu, ochronie prywatności danych oraz braku udostępniania informacji stronom trzecim bez zgody obywatela. Projekt ma być rozszerzany do 2026 roku, począwszy od mobilnej karty zdrowia.
Naturalistyczna utopia czy antychrześcijański system kontroli?
„Albertanie zasługują na lepsze, szybsze i inteligentniejsze usługi” – deklaruje Smith, używając języka typowego dla modernistycznej utopii technokratycznej. Cała argumentacja opiera się na relatywistycznym założeniu, że „postęp” usprawnień administracyjnych ma pierwszeństwo przed moralnymi i duchowymi konsekwencjami. Jak zauważa Pius XI w Quas primas: „Nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Tymczasem projekt całkowicie pomija fundamentalną zasadę katolicką: żadna władza świecka nie ma prawa zastępować relacji obywatela z Bogiem systemem technologicznej kontroli.
„Obvious incrementalism […] You start with a health card, then debit & credit cards, then a vax card, then a digital ID card, then a social credit score, then it’s mandatory.”
Komentarze obywateli pod postem rządowym demaskują rzeczywiste intencje: stopniowe zniewolenie pod pozorem dobrowolności. To klasyczna taktyka rewolucjonistów, potępiona już w Syllabusie błędów Piusa IX (pkt 39-40): absolutyzacja praw państwa oraz twierdzenie, że nauczanie Kościoła jest „wrogie” wobec społeczeństwa. Jak zauważył św. Pius X w Lamentabili sane, moderniści „dopuszczają również, aby wiara i pobożność ludów osłabła albo fałszywe nauki na wiarę katolicką nastawały, lecz dopuszcza w tym celu, aby prawda nowym jakimś zajaśniała blaskiem”.
Milczenie o duchowym niebezpieczeństwie: cyfrowy znak Bestii?
Artykuł wspomina o powiązaniach premiera Kanady Marka Carneya z Światowym Forum Ekonomicznym oraz jego poparciu dla cyfrowych walut banków centralnych (CBDC). Nie dostrzega jednak eschatologicznego wymiaru tych działań. Już w 1864 r. Pius IX w Syllabusie (pkt 77-79) potępił „wolność religijną” i świecką neutralność państwa jako błędy prowadzące do „skażenia moralności i umysłów ludzkich oraz rozprzestrzeniania się zarazy indyferentyzmu”. Cyfrowa identyfikacja obywateli to jedynie kropla w morzu globalistycznej rewolucji, której celem jest zastąpienie Królestwa Chrystusowego „nowym porządkiem świata”.
„Zabezpieczenia prywatności” to iluzja w systemie, gdzie – jak przyznaje sam rząd – „kierowcy będą mogli udowodnić swoją tożsamość i wiek bez ujawniania dodatkowych danych”. Katolicka teologia moralna jednoznacznie ostrzega: żadna „konieczność administracyjna” nie usprawiedliwia tworzenia infrastruktury totalnej inwigilacji. Jak przypomina Pius XI, władza państwowa pochodzi od Boga i musi być podporządkowana Jego prawom (Quas primas). Tymczasem Alberta łamie podstawową zasadę pomocniczości, przejmując kontrolę nad sferą osobistą obywateli.
Katolicka odpowiedź: non possumus!
W obliczu takich inicjatyw katolicy nie mogą ulec retoryce „wygody” czy „postępu”. Quas primas stanowi niepodważalną wykładnię: „królestwo Chrystusowe obejmuje wszystkich ludzi – jak o tym mówi nieśmiertelnej pamięci Poprzednik nasz, Leon XIII – panowanie Jego mianowicie nie rozciąga się tylko na same narody katolickie […] lecz panowanie Jego obejmuje także wszystkich niechrześcijan, tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Żaden rząd nie ma prawa ustanawiać systemów sprzecznych z tym panowaniem.
Projekt Alberty to nie tylko zagrożenie dla wolności obywatelskiej. To jawny przejaw apostazji państwowej, gdzie technokratyczny absolutyzm zastępuje Boży porządek. Jak przestrzegał św. Pius X: „Zbrodnia tą nie naraz dojrzała, lecz już od dawna ukrywała się w duszy społeczeństwa”. Odpowiedzią wiernych musi być radykalny sprzeciw oparty na Regnum Christi – uznaniu, że tylko Chrystus Król ma władzę nad narodami i sumieniami.
Za artykułem:
Alberta releases digital wallet to store government-issued documents (lifesitenews.com)
Data artykułu: 04.09.2025