Uczestnicy tradycyjnej katolickiej Mszy na zewnątrz przy obrazie Matki Bożej, z duchowieństwem w stroju liturgicznym, wyrazami skupienia i modlitwy, w otoczeniu wiernych, odzwierciedlając katolicką pobożność i tradycję

Parodia duszpasterstwa rodzin: jubileuszowa manifestacja naturalizmu w Lubaszu

Podziel się tym:

Parodia duszpasterstwa rodzin: jubileuszowa manifestacja naturalizmu w Lubaszu

Portal eKAI (3 września 2025) relacjonuje przygotowania do „Archidiecezjalnego Jubileuszu Rodzin” w Sanktuarium „Królowej Rodzin” w Lubaszu. Planowane wydarzenie 7 września ma obejmować Mszę św. pod przewodnictwem „abp. Wiesława Śmigla”, adorację „Najświętszego Sakramentu”, „Koncert dla Mamy” i festyn rodzinny. Autorzy podkreślają 25. rocznicę „koronacji” obrazu „Matki Bożej” oraz kontekst „Roku Jubileuszowego” w „Kościele powszechnym”. Całość stanowi klasyczny przykład redukcji życia religijnego do świeckiej celebracji pozbawionej nadprzyrodzonej perspektywy.

Redukcja misji Kościoła do naturalistycznego humanitaryzmu

„Nie zabraknie też poczęstunku, który przygotują panie z kół gospodyń wiejskich (…) oraz atrakcji dla najmłodszych. Dzieci będą mogły wziąć udział w malowaniu twarzy, grach i zabawach”

Opisane wydarzenie przypomina bardziej piknik samorządowy niż katolickie nabożeństwo. Krytyka sedewakantystyczna demaskuje tu typową dla posoborowia substituację łaski przez rozrywkę. Gdzież są wezwania do pokuty, postu i zadośćuczynienia za grzechy przeciwko nierozerwalności małżeństwa? Gdzie exhortatio (napomnienie) wobec rozwodników żyjących w nowych związkach, par konkubenckich czy zwolenników „związków partnerskich”? Brak najmniejszej wzmianki o obowiązku trwania w stanie łaski uświęcającej do godnego przyjmowania Komunii św. – podstawowego warunku uczestnictwa w życiu Kościoła.

Wątpliwa geneza kultu i niekanoniczna „koronacja”

Artykuł powtarza bezrefleksyjnie legendę o „objawieniu się” Marji pewnemu leśnikowi, choć Kongregacja Świętego Oficjum w dekrecie De canonizatione sanctorum z 1914 r. zabraniała propagowania prywatnych objawień bez zatwierdzenia Stolicy Apostolskiej. Co więcej, wspomniana „koronacja” z 2000 r. dokonana przez Jana Pawła II – notorycznego heretyka – nie ma żadnej wartości kanonicznej. Pius XII w konstytucji apostolskiej Impositio coronarum (1949) zastrzegał, że:

„Koronacja obrazów Najświętszej Marji Panny jest przywilejem zastrzeżonym wyłącznie Stolicy Apostolskiej”

„Korony poświęcił św. Jan Paweł II” – czytamy w tekście. To jawne kłamstwo doktrynalne, gdyż Wojtyła nigdy nie został kanonizowany zgodnie z procedurami obowiązującymi przed 1958 r., a jego „kanonizacja” w 2014 r. jest nieważna z przyczyn formalnych i materialnych (brak cudów, propagowanie herezji).

Liturgiczna demolka i profanacja sacrum

Planowana procesja z obrazem na „plac koronacyjny”, Msza na wolnym powietrzu oraz „Koncert dla Mamy” stanowią rażące naruszenie zasad liturgicznych:

  1. Rubricae generales Mszału Piusa V zabraniają celebracji poza konsekrowanym miejscem bez szczególnej dyspensy (kan. 1164 KPK 1917).
  2. Połączenie Najświętszej Ofiary z występami artystycznymi narusza zasadę gravitas (godności) należnej kultowi.
  3. „Odpust” wspominany w kontekście festynu to parodia teologii odpustów zdefiniowanej w bulli Unigenitus Klemensa VI (1343).

Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „Komunii” w strukturach posoborowych, gdzie Msza została zredukowana do stołu zgromadzenia, a rubryki naruszają teologię ofiary przebłagalnej, jest jeżeli nie li 'tylko’ świętokradztwem, to bałwochwalstwem.

Milczenie w kwestiach doktrynalnych jako akt apostazji

Najcięższym zarzutem jest całkowite przemilczenie kluczowych zasad katolickiej nauki o rodzinie:

  • Brak przypomnienia encykliki Casti connubii Piusa XI (1930) potępiającej antykoncepcję, sterylizację i aborcję.
  • Zero wzmianki o Arcanum Divinae Sapientiae Leona XIII (1880) o nierozerwalności małżeństwa.
  • Niedopowiedzenie, że „Rodzina” w nauczaniu posoborowym obejmuje związki sprzeczne z prawem naturalnym.

Arcybiskup Śmigiel występujący jako „przewodniczący Rady ds. Rodziny KEP” reprezentuje strukturę powstałą po niekanonicznym „soborze” watykańskim II, który w Gaudium et spes zrównał małżeństwo sakramentalne z „głęboką przyjaźnią” (nr 48). Tym samym całe wydarzenie w Lubaszu to propaganda neomodernistycznej sekty, nie zaś katolickie duszpasterstwo.

Zamiast zakończenia: diagnoza duchowej zapaści

Organizacja „festynów rodzinnych” pod płaszczykiem jubileuszu odsłania całkowite bankructwo posoborowej pseudo-duszpasterskiej koncepcji. Jak nauczał Pius XI w Quas primas (1925):

„Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym. Tymczasem (…) bardzo wielu usunęło Jezusa Chrystusa i Jego najświętsze prawo ze swych obyczajów, z życia prywatnego, rodzinnego i publicznego”.

Dopóki „duchowni” nie wrócą do głoszenia całej depositum fidei (depozytu wiary) bez kompromisów, dopóty takie przedsięwzięcia będą jedynie przyspieszać apostazję narodów.


Za artykułem:
Archidiecezjalny Jubileusz Rodzin w Sanktuarium Królowej Rodzin w Lubaszu
  (ekai.pl)
Data artykułu: 03.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.