Lwowskie obchody 650-lecia metropolii: maskarada apostazji w cieniu wojny

Podziel się tym:

Portal Instytutu Gość Media (6 września 2025) relacjonuje obchody 650-lecia łacińskiej metropolii halickiej, zorganizowane przez struktury posoborowe we Lwowie. Uroczystościom przewodniczył kard. Crescenzio Sepe – wysłannik „papieża” Leona XIV – w obecności przewodniczącego Konferencji „Episkopatu” Polski „abp” Tadeusza Wojdy. W homilii wygłoszonej w katedrze Wniebowzięcia NMP legat papieski wspominał „bogatą historię” archidiecezji i wzywał do modlitwy o pokój dla Ukrainy, pomijając całkowicie nadprzyrodzony wymiar misji Kościoła.


Nielegalna sukcesja apostolska w służbie rewizjonizmu historycznego

Rzekome „obchody jubileuszowe” stanowią jawne nadużycie terminologii kanonicznej. Metropolia halicka ustanowiona w 1375 roku przez papieża Grzegorza XI de iure przestała istnieć w 1805 roku na mocy bulli Piusa VII Indefessum personarum. Współczesna struktura pod zarządem „abp” Mieczysława Mokrzyckiego nie posiada żadnej ciągłości jurysdykcyjnej z historyczną prowincją kościelną. Jak trafnie zauważył Ojciec Święty Pius XII: „Sukcesja apostolska nie jest mechaniczna, lecz wymaga nieprzerwanej łączności z depozytem wiary” („Ad Apostolorum Principis”, 1958). Tymczasem obecni „sukcesorzy” uczestniczą w otwartym buncie przeciwko niezmiennej doktryle katolickiej.

„Historia przenika się aktualnie toczącym się dramatem. Tocząca się wojna pozostawia w ludziach bolesne blizny: uchodźcy, poranieni, zrozpaczeni, dotknięci wojną i polegli” – kard. Sepe

Retoryka wysłannika Bergoglio stanowi klasyczny przykład modernistycznej redukcji Kościoła do agencji humanitarnej. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:

  • Ofiary Krzyżowej jako jedynego źródła prawdziwego pokoju („Ipse est pax nostra” – Ef 2,14)
  • Obowiązku publicznego wyznawania Królewskiej Godności Chrystusa (Pius XI, Quas Primas)
  • Konieczności pokuty i nawrócenia jako warunków zaprzestania kary Bożej (Jon 3,5-10)

Naturalistyczna pielgrzymka w służbie nowej religii światowej

Program wizyty kard. Sepe odsłania prawdziwe oblicze posoborowego „antykościoła”:

1. Centrum „Niezłomni” dla weteranów:

Instytucja o charakterze wyłącznie świeckim, gdzie nie wspomniano o sakramencie chorych, rozeznaniu duchowym czy obowiązku pojednania z Bogiem. Pomoc materialna zastępuje posługę zbawienia dusz – co Pius XI nazwał „najwyższą zdradą dzieła Odkupienia” („Divini Redemptoris”).

2. Wspólnota Świętego Idziego:

Organizacja promująca synkretyzm religijny i dialog z komunizmem. Jak ostrzegał Św. Oficjum: „Kościół nie może pod żadnym pozorem współpracować z tymi, którzy negują fundamenty prawa naturalnego i nadprzyrodzonego” („Lamentabili sane exitu”, 1907).

3. Wizyta w merostwie Lwowa:

Legitymizacja władz cywilnych jawnie wspierających sodomicki lobbing i prześladowania katolików tradycji łacińskiej. Tymczasem Leon XIII przypominał: „Żadna władza nie może rościć sobie prawa do autonomii od praw Chrystusa Króla” („Annum Sacrum”).

Milczenie jako wyznanie wiary antykościoła

Artykuł pomija kluczowe fakty świadczące o apostazji organizatorów:

  • „Abp” Mokrzycki konsekrowany przez Jana Pawła II – heretyka głoszącego równość religii (Asyż 1986)
  • Udział w ekumenicznych obrzędach z schizmatykami z tzw. Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego
  • Stała współpraca z reżimem Zełenskiego prześladującym Cerkiew kanoniczną

Jak zauważył św. Robert Bellarmin: „Milczenie w obliczu herezji jest współudziałem w zbrodni przeciwko Duchowi Świętemu” („De Romano Pontifice”). Obecność „abp” Wojdy SAC (członka zgromadzenia sprzeciwiającego się dogmatowi o nieomylności papieskiej) dopełnia obrazu zdrady.

Katedra jako scena świętokradztwa

Wspomniana lwowska katedra od 1962 roku:

  • Jest miejscem „mszy” nowego rytu – unieważniającej Ofiarę przez usunięcie modlitwy „Deus qui humanae substantiae” i wymazanego „łacrime” z Kanonu
  • Przechowuje tabernakulum zdemontowane z prezbiterium – co Pius XII nazwał „znieważeniem Realnej Obecności” („Mediator Dei”)
  • Gościła „papieża” Franciszka podczas jego wizyty promującej imigrację i ekologizm

W tej sytuacji jakakolwiek „oficjalna” celebracja staje się aktem profanacji. Jak pisał arcybiskup Marcel Lefebvre (przed swą apostazją w 1988): „Gdzie nie ma czystej Ofiary, tam nie ma Kościoła”.

Zamiast zakończenia: wołanie o restytucję królestwa

Prawdziwi katolicy na Ukrainie powinni:

  1. Odrzucić jurysdykcję nieważnie konsekrowanych „biskupów”
  2. Strzec się przyjmowania „sakramentów” w strukturach posoborowych
  3. Organizować się wokół kapłanów zachowujących tradycyjną Mszę Świętą
  4. Publicznie wynagradzać za bluźnierstwa poprzez adorację Najświętszego Serca Jezusowego

Jak przypomina Pius XI w Quas Primas: „Pokój Chrystusowy nie może zapanować inaczej, jak tylko pod berłem Chrystusowym”. Wszelkie pozorne „modlitwy o pokój”, które pomijają obowiązek uznania społecznego panowania Chrystusa Króla, stanowią bluźnierczą parodię katolickiej pobożności.

TAGS:Leon XIV, kard. Crescenzio Sepe, abp Tadeusz Wojda, archidiecezja lwowska, modernizm, antykościół, apostazja, posoborowie, KEP, Ukraina


Za artykułem:
Kard. Sepe: Jubileusz archidiecezji lwowskiej okazją do modlitwy o pokój
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 06.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.