Portal LifeSiteNews relacjonuje sprawę Marka Reno, katolickiego obrońcy życia, aresztowanego przez FBI w lipcu 2022 roku pod zarzutem strzelania do budynku federalnego w Knoxville. Artykuł opisuje, jak prokuratorzy USA, Casey T. Arrowood i Kyle Boynton, zataili dowody uniewinniające – raport Federalnej Służby Ochrony (FPS) wskazujący brak łusek czy fragmentów pocisków oraz wcześniejsze uszkodzenie okna, prawdopodobnie spowodowane gruzem z budowy. Mimo posiadania tych dokumentów, nie ujawniono ich podczas przesłuchania, co doprowadziło do zatrzymania Reno. Zmarł on w areszcie 15 sierpnia 2022 roku na krwawienie z owrzodzenia, bez sekcji zwłok. Skarga do Biura Odpowiedzialności Zawodowej Departamentu Sprawiedliwości (OPR) z czerwca 2025 roku została oddalona, z uzasadnieniem, że ujawnienie dowodów exculpatoryjnych wymagane jest jedynie przed procesem, a śmierć Reno unieważniła sprawę. Po śmierci FBI skonfiskowało pojazdy rodziny Reno, a Departament Sprawiedliwości fałszywie oskarżył go o podpalenie Planned Parenthood w 2021 roku, mimo późniejszych dowodów uniewinniających, w tym nagrań i analiz wskazujących na innego sprawcę. Reno przyciągnął uwagę FBI po pro-life wydarzeniu, gdzie wspomniał o proteście 6 stycznia 2021 roku, choć nie wszedł do Kapitolu ani nie popełnił przestępstwa. Był parafianinem Holy Ghost Catholic Church w diecezji Knoxville.
To tragiczne świadectwo nie jest jedynie błędem biurokratycznym, lecz symptomatyczną manifestacją antychrześcijańskiej tyranii modernistycznego państwa, gdzie katolicka wiara w obronie nienarodzonych staje się pretekstem do represji, a prawa Boże są deptane przez świecką władzę. Analiza tej sprawy z perspektywy integralnej wiary katolickiej, opartej na niezmiennym Magisterium sprzed 1958 roku, obnaża duchowe bankructwo nie tylko amerykańskiego systemu prawnego, ale i posoborowej struktury kościelnej, która milczy wobec takiej apostazji, relatywizując prymat Chrystusa Króla nad narodami.
Fałszywe oskarżenia: naturalistyczna manipulacja prawdą w służbie anty-life agendy
Na poziomie faktograficznym, artykuł ujawnia jawną niesprawiedliwość: prokuratorzy zataili raport FPS z 3 lipca 2022 roku, w którym oficer stwierdził: „I was unable to find any casings or bullet fragments” (Nie mogłem znaleźć żadnych łusek ani fragmentów pocisków). Podobnie ukryto raport o podobnym uszkodzeniu okna z 18 czerwca 2022 roku, podejrzanym o pochodzenie z budowy. Te dowody, dostępne podczas przesłuchania 18 lipca 2022 roku, mogłyby uniemożliwić detencję Reno, lecz sędzia Jill McCook, opierając się na stronniczych materiałach, zarządziła areszt. Śmierć Reno po zaledwie 28 dniach – na krwawienie z owrzodzenia, bez autopsji – woła o sprawiedliwość, której odmówiono, a OPR w decyzji z 2025 roku stwierdziło, że obowiązek ujawnienia dowodów exculpatoryjnych (zgodnie z Brady v. Maryland, 373 U.S. 83, 1963) dotyczy jedynie procesu, nie przesłuchania. To manipulacja prawem, gdzie świecka władza uzurpuje sobie prawo do decydowania o losie katolika, ignorując naturalne prawo do obrony.
Teologia katolicka, zakorzeniona w lex naturalis (prawo naturalne), potępia takie działania jako naruszenie sprawiedliwości Bożej. Św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologicae (II-II, q. 66, a. 6) naucza, że państwo musi służyć dobru wspólnemu, w tym ochronie niewinnych, a nie ich prześladowaniu. Tutaj natomiast państwo USA, w sojuszu z aborcjonistyczną agendą, działa jak narzędzie szatana, atakując pro-liferów. Syllabus Błędów Piusa IX (1864, pkt 40) potępia twierdzenie, że „nauczanie Kościoła katolickiego jest wrogie dobru i interesom społeczeństwa” – ironicznie, to właśnie katolicka obrona życia zagraża modernistycznemu „postępowi”, stąd represje. Artykuł pomija, że Reno, jako katolik, działał w obronie lex divina (prawa Bożego), zakazującego morderstwa nienarodzonych (Wj 20,13), lecz posoborowa „diecezja Knoxville” nie interweniowała, ograniczając się do milczenia – symptom apostazji, gdzie hierarchia traci autorytet, stając się zakładnikami świeckiej władzy.
Język represji: retoryka OPR jako maska dla antykatolickiej wrogości
Analiza językowa obnaża zgniliznę: decyzja OPR, bez podpisu i drogi odwoławczej, używa neutralnego tonu – „Under the unique circumstances of this case, OPR concluded that no action by this office is warranted” (W unikalnych okolicznościach tej sprawy OPR uznało, że nie ma podstaw do działań) – by zrelatywizować zbrodnię. To asekuracyjny żargon modernistycznego biurokratizmu, ukrywający wrogość wobec wiary. Encyklika Quas Primas Piusa XI (1925) podkreśla, że Chrystus musi panować w sferze publicznej: „Nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Tu państwo odmawia Chrystusowi Królowi posłuszeństwa, traktując katolików jak wrogów. Artykuł cytuje press release Departamentu Sprawiedliwości z 1 listopada 2022 roku, fałszywie obwiniające Reno o podpalenie Planned Parenthood, mimo późniejszych dowodów: analizy NICB wykluczającej jego ciężarówkę i nagrań KFD pokazujących innego sprawcę. Ten język – „asserting that Reno had set the fire” (stwierdzając, że Reno podpalił) – to propaganda, potępiona w Syllabusie (pkt 79) jako fałszywa „wolność” myśli, korumpująca moralność i szerząca obojętność religijną.
Pominięcie w artykule odniesień do nadprzyrodzonych środków – jak modlitwa za sprawiedliwość czy Najświętsza Ofiara za duszę Reno – demaskuje naturalistyczną mentalność autora. W integralnej wierze katolickiej, śmierć w obronie życia domaga się suffragia (modlitw pogrzebowych), lecz posoborowa struktura, z „parafią Holy Ghost”, milczy, relatywizując sakramenty. Lamentabili sane exitu (1907, pkt 63) potępia pogląd, że Kościół nie broni etyki ewangelicznej – tu „diecezja” nie broni, stając się wspólnikiem apostazji.
Teologiczne bankructwo: prześladowanie pro-liferów jako owoc modernistycznej sekty
Na poziomie teologicznym, sprawa Reno ilustruje, jak posoborowa rewolucja z 1958 roku zrodziła świat, gdzie katolicka moralność jest kryminalizowana. Reno, parafianin „Holy Ghost Catholic Church”, stał się celem po pro-life wydarzeniu, gdzie wspomniał o 6 stycznia – choć FBI potwierdziło brak winy (affidavit, §5-9). To atak na wiarę, bo obrona życia to obowiązek extraordinarym (nadzwyczajny), lecz w modernistycznym państwie, Syllabus (pkt 55) potępia separację Kościoła od państwa, co tu realizuje się poprzez represje. Pius XI w Quas Primas wzywa: „Niech więc nie odmawiają władcy państw publicznej czci i posłuszeństwa królującemu Chrystusowi” – USA odmawia, konfiskując pojazdy wdowy i córki Reno w październiku 2022 roku pod pretekstem „użycia w przestępstwie”.
Artykuł pomija sąd ostateczny: Reno, broniąc nienarodzonych, zasługuje na chwałę męczennika, lecz bez ostrzeżenia o stanie łaski (grzech śmiertelny w areszcie?), ujawnia teologiczne ubóstwo. Kanony Soboru Trydenckiego (sesja VI, kan. 9) podkreślają usprawiedliwienie przez wiarę i uczynki – Reno działał, lecz posoborowi „księża” nie pouczają o tym, redukując wiarę do humanitaryzmu. To duchowe morderstwo, gdzie sekta posoborowa, uznająca „prawa człowieka” ponad Prawami Bożymi, toleruje prześladowania. Encyklika Immortale Dei Leona XIII (1885) stwierdza: państwo bez Chrystusa to tyrania, co tu widzimy – FBI jako narzędzie antykatolickie.
Symptomy apostazji: od soborowej ruiny do śmierci wiernych
Symptomatycznie, ta sprawa to owoc systemowej apostazji po 1958 roku: modernistyczne państwo, wspomagane przez cichą „hierarchię”, prześladuje tych, którzy uznają panowanie Chrystusa nad życiem. Artykuł wspomina „pro-life Catholic man”, lecz pomija, że prawdziwa wiara wymaga publicznego wyznania (Mt 10,32), czego posoborowie unika, promując „dialog” z aborcjonistami. To relatywizacja, potępiona w Pascendi Dominici gregis Piusa X (1907), gdzie modernizm ewoluuje dogmaty – tu „ewolucja” tolerancji prowadzi do śmierci Reno.
W integralnej teologii katolickiej, państwo musi chronić Kościół (Syllabus, pkt 19), lecz tu „diecezja Knoxville” milczy, jak cała paramasońska struktura okupująca Watykan pod „papieżem” Leonem XIV. Reno, ginąc w areszcie, przypomina męczenników rzymskich, lecz bez posoborowego biskupa broniącego praw Boskich. To bankructwo: gdzie jest Najświętsza Ofiara za sprawiedliwość? Gdzie egzorcyzmy przeciw demonicznym siłom FBI? Milczenie o sakramentach – chrzcie krwi dla męczennika? – to najcięższe oskarżenie, obnażające synkretyzm posoborowia, gdzie „komunia” to bałwochwalstwo, a wiara sprowadzona do politycznej poprawności.
Podsumowując, śmierć Reno to krzyk o powrót do panowania Chrystusa Króla, gdzie państwo służy Bogu, nie szatanowi aborcji. Tylko integralna wiara katolicka, wolna od posoborowych zgub, zapewni sprawiedliwość – in memoriam Marka Reno, wiernego sługi Marji.
Za artykułem:
DOJ defends withholding evidence from falsely accused Catholic pro-life man who died in jail (lifesitenews.com)
Data artykułu: 15.09.2025