Portal Opoka relacjonuje incydent z niedzieli 21 września 2025 roku, w którym grzybiarz odkrył szczątki drona typu Gerbera w lesie pod Sulmicami (woj. lubelskie). Według rzecznika Żandarmerii Wojskowej mjr. Damiana Stanuli, obiekt pełnił funkcję „wabika”. Sprawa trafi do Prokuratury Okręgowej w Zamościu. To kolejny incydent po serii naruszeń polskiej przestrzeni powietrznej przez rosyjskie bezzałogowce w nocy z 9 na 10 września. Dotąd na Lubelszczyźnie odkryto szczątki w 12 lokalizacjach, w tym rakietę „prawdopodobnie polską” w Choinach.
Militarna logika bez teologii historii
Relacja portalu koncentruje się na suchych faktach operacyjnych: lokalizacja, typ sprzętu, procedury prawne. Brak jakiegokolwiek odniesienia do nadprzyrodzonego porządku – taktyczne dane zastępują pytanie o moralną i duchową istotę konfliktu. Gdzie analiza agresji rosyjskiej w świetle Quas Primas Piusa XI, który nauczał, że „pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” to jedyna trwała podstawa ładu międzynarodowego? Milczenie o lex divina (prawie Bożym) jako fundamencie stosunków między narodami jest symptomatyczne dla zeświecczonej mentalności, potępionej w sylabusie Piusa IX (1864): „Królestwo Chrystusa nie rozciąga się na państwa” – błędna teza nr 77.
„Drony, które stanowiły bezpośrednie zagrożenie, zostały zestrzelone przez polskie i sojusznicze lotnictwo”
– czytamy w materiale. Lecz czy „bezpośrednie zagrożenie” definiuje się wyłącznie przez pryzmat radarów i systemów obrony powietrznej? Potępiona przez Piusa IX teza 39 głosiła, że „Państwo jest źródłem wszystkich praw”. Tymczasem św. Augustyn w De Civitate Dei przypomina: „Sprawiedliwe państwo to to, które czci prawdziwego Boga”. Bez odniesienia do Sprawiedliwości Obiektywnej – samej Osoby Chrystusa Króla – dyskusja o bezpieczeństwie staje się czczą gimnastyką technokratów.
Operacyjna neutralność jako apostazja
Ton relacji zdradza scjentystyczne zacietrzewienie: „żandarmeria”, „prokuratura”, „szczątki rakiety”, „badania”. Gdzie wezwanie do modlitwy różańcowej w intencji ojczyzny? Gdzie przypomnienie słów Leona XIII z encykliki Humanum Genus (1884) o „szatańskim spisku przeciwko Kościołowi i cywilizacji chrześcijańskiej”? Portal Opoka, deklarujący wizję „duchu Jana Pawła II”, powiela laicką narrację, w której Bóg nie ma władzy nad historią narodów. To właśnie Pius X w Lamentabili Sane (1907) potępił tezę 58: „prawa moralne nie potrzebują sankcji Bożej”.
Fakt, że materiał nie zawiera ani jednego odwołania do:
- obowiązku publicznego wyznawania wiary przez władze cywilne i wojskowe (Quas Primas),
- grzechu narodów odrzucających panowanie Chrystusa (Syllabus, teza 21),
- potrzeby ekspiacji za bluźnierstwa i świętokradztwa – dowodzi teologicznej pustki środowisk podszywających się pod katolicyzm.
Konsekwencje odrzucenia społecznego panowania Chrystusa
„Prokuratura Okręgowa w Zamościu” zajmie się wymiarem „sprawiedliwości”, lecz – zgodnie z modernistyczną zasadą rozdziału Kościoła od państwa – nie zapyta o justitia Dei (sprawiedliwość Bożą). Tymczasem Pius XI w Quas Primas ostrzegał: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, zburzone zostały fundamenty władzy”. Eskalacja konfliktów zbrojnych, w tym rosyjska agresja, jest bezpośrednim owocem publicznego apostazji narodów, które wyrzekły się koronacji Chrystusa na Króla.
Portal milczy też o nieomylnym nauczaniu Magisterium w kwestii wojny sprawiedliwej (np. warunek „słusznej intencji” według św. Tomasza z Akwinu). Czy polskie władze, odmawiając uznania Christus Rex, mogą w ogóle rościć pretensje do moralnej racji? Syllabus Piusa IX w tezie 63 potępia „bunt przeciw prawowitej władzy”, ale jednocześnie teza 15 odrzuca relatywizm religijny – fundament współczesnej „dyplomacji”.
„Sprawa zostanie przekazana do Prokuratury Okręgowej w Zamościu”
– konstatuje rzecznik Stanula. Lecz czy trybunały, które nie uznają Najwyższego Sędziego, mogą wymierzać sprawiedliwość? Pius X w Vehementer Nos (1906) demaskował: „Państwo świeckie to państwo bez Boga”.
Posoborowa „Opoka” jako anty-świadectwo
Sam fakt publikacji tego materiału przez portal powołujący się na Jana Pawła II (którego „kanonizacja” jest nieważna z uwagi na herezje i apostazję) dowodzi zdrady misji katolickich mediów. Zamiast głosić Ewangelię Królestwa, serwis redukuje się do roli agencji prasowej, bezkrytycznie powielając język zeświecczonej władzy. To właśnie Pius IX w tezie 55 Syllabusu potępił rozdział Kościoła od państwa, a Pius XI w Quas Primas nawoływał: „Państwa nie mogą się obejść bez Boga!”.
Podsumowując: doniesienie o dronie w Sulmicach to emblematiczny przykład teologicznej bankructwa posoborowych struktur. Brak wezwania do modlitwy, brak analizy wydarzeń przez pryzmat grzechu narodów, brak przypomnienia o obowiązku koronacji Chrystusa na Króla Polski – oto damnatio memoriae (potępienie pamięci) wobec społecznego panowania Zbawiciela. W obliczu rosyjskiego zagrożenia jedyną obroną jest nie rakietowy system „Warbird”, lecz publiczne błaganie: Christus vincit! Christus regnat! Christus imperat!
Za artykułem:
Lubelskie: w Sulmicach znaleziono drona typu Gerbera (opoka.org.pl)
Data artykułu: 21.09.2025