Finansowy skandal w Watykanie: proces apelacyjny odsłania głębsze problemy apostazji
Portal informacyjny relacjonuje rozpoczęcie procesu apelacyjnego w tzw. „sprawie londyńskiej kamienicy”, dotyczącej strat finansowych szacowanych na 139 mln euro w strukturach okupujących Watykan. Nowy etap postępowania toczy się przed trybunałem pod przewodnictwem abp. Alejandro Arellano Cedillo, z udziałem skazanych w pierwszej instancji w grudniu 2023 r., w tym kard. Giovanni Angelo Becciu. Cała procedura odsłania patologiczne zeświecczenie pseudo-kościelnych struktur, gdzie wymiar sprawiedliwości funkcjonuje na wzór korporacji, a nie instytucji Bożej.
Upadek autorytetu: kardynałowie przed sądem świeckim
Fakt postawienia „kardynała” Becciu oraz innych duchownych i świeckich urzędników przed sądem stanowi jawny dowód całkowitego zanegowania nadprzyrodzonej natury Kościoła. Jak stwierdza Pius XI w Quas Primas: „Królestwo Chrystusa obejmuje wszystkich ludzi – jak o tym mówi nieśmiertelnej pamięci Poprzednik nasz, Leon XIII […] – najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem struktury posoborowe, redukując władzę kościelną do poziomu administracji państwowej, zdradzą ideę Królestwa Chrystusowego, oddając ją pod jurysdykcję trybunałów wzorowanych na masońskim prawodawstwie.
Język procesu: objaw naturalistycznej mentalności
Ton relacji prasowej ujawnia modernistyczne przesunięcie semantyczne:
„Trybunał Watykański […] skazując dziesięcioro oskarżonych o przestępstwa, obejmujące m.in. oszustwo i korupcję”
Brak tu jakiegokolwiek odniesienia do scandalum, świętokradztwa czy naruszenia prawa kanonicznego (CIC 1917). Zamiast tego dominuje język kryminologii świeckiej, co potwierdza diagnozę św. Piusa X z Lamentabili sane exitu: „Dogmaty wiary należy pojmować według ich funkcji praktycznej, tzn. jako obowiązujące w działaniu, nie zaś jako zasady wierzenia” (propozycja 26 potępiona).
Polityczne intrygi zamiast rozeznania duchowego
Sprawa tzw. „czatów” pomiędzy Francescą Chaouqui a Genoveffą Ciferri, mających rzekomo wpłynąć na zeznania ks. Perlaski, odsłania środowisko wzajemnych donosów i świeckich rozgrywek, całkowicie obce duchowi katolickiemu rządzenia. Jak zauważa Syllabus Piusa IX: „Kościół nie może skutecznie obronić etyki ewangelicznej, ponieważ niezmiennie trwa przy swych poglądach” (propozycja 63 potępiona). W rzeczywistości jednak to właśnie odejście od niezmiennej doktryny doprowadziło do tego moralnego bankructwa.
Papieskie reskrypty: pogwałcenie zasad sprawiedliwości
Interwencje „papieża” Franciszka poprzez tzw. rescripta, zmieniające zasady śledztwa, stanowią jawne pogwałcenie zasad sprawiedliwości. Jak czytamy w Syllabiusie: „Władza sądownicza, którą Jezus otrzymał od Ojca, obejmuje także i to, aby sędzia miał prawo nagradzania i karania ludzi jeszcze za ich życia” (Quas Primas). Tymczasem arbitralne decyzje bergogliańskiego uzurpatora demaskują totalitarny charakter posoborowych struktur, gdzie rozdział władz istnieje tylko teoretycznie.
Straty finansowe jako symptom duchowej degrengolady
Stwierdzenie „papieża” Leona XIV o „straconych milionach” w sprawie londyńskiej kamienicy potwierdza redukcję misji Kościoła do zarządzania majątkiem. Brak jakiegokolwiek nawiązania do peccata clamantia (grzechów wołających o pomstę do nieba) czy odpowiedzialności przed Sądem Bożym. To materialistyczne podejście jest dokładnym wypełnieniem proroctwa św. Piusa X: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (Lamentabili, propozycja 54 potępiona).
Nadzieja tylko w powrocie do tradycji
Cała ta finansowa afera, medialne spektakle sądowe i brak skruchy u oskarżonych dowodzą, że struktury posoborowe definitywnie zerwały z katolickim pojęciem sprawiedliwości. Jak nauczał Pius XI: „nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Dopóki pseudo-Kościół nie powróci do uznania królewskiej władzy Chrystusa nad sferą finansów i prawa, podobne skandale będą tylko narastać.
Za artykułem:
Watykan: rusza proces apelacyjny w sprawie zarządzania funduszami Stolicy Apostolskiej (vaticannews.va)
Data artykułu: 22.09.2025