Antyfaszystowska przemoc w świetle niezmiennego prawa Bożego: przypadek Ilarii Salis

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews informuje o sprawie włoskiej europosłanki Ilarii Salis, oskarżonej o udział w brutalnych napadach na ulicach Budapesztu jako członek niemieckiej grupy Hammerbande, powiązanej z Antifą. Sprawa nabiera wymiaru międzynarodowego, gdyż Parlament Europejski ma zdecydować o uchyleniu immunitetu Salis, umożliwiając jej proces na Węgrzech. Ofiarami napadów padło dziewięć osób uznanych przez napastników za „neo-nazistów” na podstawie stroju, przy czym jedna z ofiar doznała złamania czaszki i trwałego paraliżu twarzy.


Przemoc rewolucyjna jako narzędzie polityczne

Działania grupy Hammerbande, do której należeć miała Salis, stanowią jaskrawą ilustrację lewicowego terroryzmu ulicznego, który Kościół potępia jako sprzeczny z porządkiem naturalnym i nadprzyrodzonym. Już w 1864 roku Pius IX w Syllabusie błędów stanowczo odrzucił tezę, że „bunt przeciwko prawowitym książętom jest legalny” (pkt 63), oraz potępił doktrynę głoszącą, iż „przestępstwo złamania uroczystej przysięgi, jak również jakakolwiek niegodziwa i haniebna czynność” może być uznana za chwalebną (pkt 64).

„Nie było bowiem i nie będzie nikogo, kto przez wszystkich byłby tak umiłowany, jak Chrystus Jezus” (Pius XI, Quas primas).

Węgierski rzecznik rządu Zoltán Kovács odpowiedział na oskarżenia Salis, publikując współrzędne więzienia Márianosztra, podkreślając powagę zarzutów. Premier Viktor Orbán zapowiedział formalne uznanie Antify za organizację terrorystyczną, co znajduje oparcie w katolickiej nauce społecznej. Quas primas Piusa XI jednoznacznie naucza, że „królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi”, a państwa mają obowiązek „publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”, zwalczając wszelkie formy anarchii (Pius XI, Quas primas).

Immunitet parlamentarny jako narzędzie bezkarności

Spór o immunitet Salis odsłania głębszy problem ideologicznego zawłaszczenia instytucji prawnych. Greens and Left Alliance próbuje przedstawić węgierski wymiar sprawiedliwości jako „autorytarny”, co stanowi klasyczny przykład hermeneutyki podejrzeń charakterystycznej dla rewolucji kulturowej. Tymczasem Kościół zawsze nauczał, że immunitet nie może służyć jako parasol ochronny dla przestępców. W 1907 roku Święte Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu potępiło tezę, że „Kościół nie ma prawa używania siły” (pkt 24), potwierdzając zasadę odpowiedzialności karnej za przestępstwa.

Relatywizm moralny lewicy europejskiej

Obrona Salis przez środowiska lewicowe demaskuje ich hipokryzję moralną. Głosząc retorykę „praw człowieka”, jednocześnie usprawiedliwiają przemoc wobec przeciwników politycznych. Pius XI w Quas primas przestrzegał przed taką postawą: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą”.

Orbanowska deklaracja o uznaniu Antify za organizację terrorystyczną – choć wymaga teologicznej weryfikacji pod kątem proporcjonalności – wpisuje się w tradycję katolickiej walki z rewolucyjnymi sektami. Już Leon XIII w Humanum genus (1884) demaskował masońskie korzenie ruchów anarchistycznych, co dziś znajduje zastosowanie wobec Antify jako ich ideologicznego spadkobiercy.

Konieczność społecznego panowania Chrystusa Króla

Cała sprawa uwidacznia pilną potrzebę przywrócenia publicznego panowania Chrystusa Króla nad narodami. Jak nauczał Pius XI, „nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Węgierskie działania – mimo ograniczeń wynikających z laickiej konstytucji – zdają się zmierzać w kierunku obrony porządku publicznego, podczas gdy lewicowe elity UE promują kulturę bezkarności.

Koniec końców, sprawa Salis to nie tylko problem prawny, ale test wierności europejskich elit chrześcijańskim korzeniom kontynentu. Głosowanie w PE będzie miało znaczenie symboliczne: czy instytucje Unii staną po stronie ofiar przemocy, czy też ulegną presji rewolucyjnych ideologii.


Za artykułem:
Antifa activist who won EU election may face trial for leftist violence in Hungary
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 23.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.