Uniwersytet w Wisconsin narzuca ideologię gender wbrew wiary katolickiej

Podziel się tym:

Portal The College Fix (19 września 2025) ujawnił, że Viterbo University w Wisconsin – instytucja deklarująca się jako „katolicka i franciszkańska” – wymaga od pracowników umieszczania w podpisach mailowych preferowanych zaimków płciowych zgodnie z wzorem: „First Last Name (pronouns: list yours here)”. W załączniku do polityki marki uniwersytetu opublikowano również instrukcję dodawania „preferowanych zaimków” w nazwach wyświetlanych na platformie Zoom. Dyrektor marketingu Erin Edlund, wzywając do „aktualizacji podpisów”, sama podała w swojej wiadomości zaimki „she/her/hers”.


Kapitulacja przed duchem świata w miejsce wierności Objawieniu

Dekret Świętego Oficjum Lamentabili sane (1907) potępia modernistyczny dogmat o ewolucji dogmatów: „Dogmaty, które Kościół podaje jako objawione, nie są prawdami pochodzenia Boskiego, ale są pewną interpretacją faktów religijnych, którą z dużym wysiłkiem wypracował sobie umysł ludzki” (propozycja 22). Tymczasem „Viterbo University” – podobnie jak inne struktury posoborowe – odrzuca niezmienną prawdę o stworzeniu człowieka jako „mężczyzny i niewiasty” (Rdz 1,27), zastępując ją ideologiczną konstrukcją „tożsamości płciowej”. Wspomniana polityka stanowi jawne pogwałcenie kanonów 1399 i 2318 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku, który zakazywał katolikom współpracy z publikacjami propagującymi błędy przeciwko moralności.

„Uczelnia powinna odwrócić swoją politykę zezwalającą studentom na wybieranie zaimków sprzecznych z ich biologiczną płcią daną przez Boga” – stwierdził apologeta katolicki Tom Nash w rozmowie z The College Fix.

Nawet to umiarkowane stanowisko ukazuje jednak teologiczną bankructwo środowisk „udających tradycyjnych katolików”. Nash, powołując się na „doświadczenie zaburzenia tożsamości płciowej” (GID), nie wspomina o status gravis grzechów przeciwko czystości ani o obowiązku katolickich uczelni do głoszenia integrałnej wiary katolickiej – w tym nauki Piusa XI o królewskiej władzy Chrystusa nad wszelkim prawem cywilnym: „Państwa nie tylko nie powinny publicznie czcić Chrystusa, lecz wprost mają obowiązek Go słuchać” (Quas Primas, 1925).

Systemowy charakter apostazji w strukturach posoborowych

„Viterbo University” – jak wiele innych instytucji okupujących mienie katolickie – nie tylko nie głosi Ewangelii, ale aktywnie zwalcza porządek nadprzyrodzony. Wystarczy przeanalizować jego oficjalne dokumenty:

  • „Misja” i „wartości” uniwersytetu pomijają jakiekolwiek odniesienie do jedynego Zbawiciela czy obowiązku kultu publicznego,
  • „Pride Club” (dawniej „Gay Straight Alliance”) organizuje uczestnictwo w pokazach drag i promocję „różnych tożsamości”, co stanowi jawne naruszenie kanonów 2357-2359 KPK,
  • Narzucanie zaimków płciowych to nie tylko „kapitulacja przed duchem czasu”, lecz formalna współpraca z grzechem w świetle kanonów 1325 i 2319.

Encyklika Quas Primas Piusa XI wskazuje, że „odmawiając uznania panowania Chrystusa, narody same gotują sobie fundamenty własnej zguby”. Tymczasem w sekcie posoborowej kardynałowie i biskupi milcząc wobec takich skandali, potwierdzają swoją apostazję. Qui tacet consentire videtur (Kto milczy, ten się zgadza).

Konsekwencje doktrynalne i duszpasterskie

Nakaz używania zaimków płciowych:

  1. Zaprzecza objawionej prawdzie o stworzeniu (Rdz 1:27, Mt 19:4),
  2. Promuje herezję relatywizmu antropologicznego potępioną w Syllabusie Piusa IX (propozycje 56-60),
  3. Wprowadza wiernych w okazję do grzechu i narusza kanon 1325 KPK,
  4. Stanowi publiczne wyznanie wiary w ideologię sprzeczną z katolicką.

Pius X w Lamentabili sane (propozycja 65) potępił modernistyczny pogląd, że „Chrystus nie podniósł małżeństwa do godności sakramentu”. Tymczasem „Viterbo” – poprzez swój „Pride Club” – promuje dewiacje będące profanacją tego sakramentu. W świetle prawa kanonicznego, takie działania powinny skutkować ekskomuniką latae sententiae dla osób odpowiedzialnych.

Zamiast tworzyć „grupy wsparcia” dla osób z zaburzeniami, prawdziwie katolicka uczelnia powinna zapewnić:

  • Wykłady z teologii moralnej opartej na Summa Theologiae św. Tomasza,
  • Rekolekcje wynagradzające Najświętszemu Sercu Pana Jezusa,
  • Nabożeństwa ekspiacyjne za grzechy nieczyste,
  • Formację w czystości według pism św. Alfonsa Liguoriego.

Jak stwierdził papież Leon XIII w Humanum genus (1884): „Kto nie ma stałego miejsca pobytu, ten sam siebie wyłącza z rodziny ludzkiej”. W świecie, który odrzuca Boga-Stwórcę, nawet biologia staje się „przestrzenią do samostanowienia” – a katolickie (z nazwy) instytucje stają się na służbie tej rewolucji.


Za artykułem:
Catholic university tells employees to add gender pronouns to email signatures
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 26.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.