Portal LifeSiteNews (30 września 2025) informuje o kolejnej próbie wprowadzenia przez rząd Marka Carneya ustawy ograniczającej wolność słowa w internecie. Minister Steven Guilbeault, znany ze skrajnych postaw klimatycznych, zapowiedział, że nowy projekt będzie podobny do wcześniejszych kontrowersyjnych inicjatyw: Bill C-63 i Bill C-11. Te próby ustanowienia cyfrowego komisarza z uprawnieniami cenzorskimi oraz kar za „mowę nienawiści” stanowią jawny zamach na naturalne prawo do wolności wypowiedzi i kolejny przejaw modernistycznej tyranii.
Totalitarna agenda pod płaszczem „ochrony dzieci”
Projekt Bill C-63, który upadł po wyborach w 2025 roku, zakładał:
„zakaz treści prawnie dopuszczalnych, które władze uznają za «prawdopodobnie podsycające nienawiść lub zniesławienie jednostki lub grupy»”
Za naruszenie groziłyby absurdalne kary: 70 000 dolarów grzywny lub areszt domowy. Władza wykonawcza planowała powołanie „cyfrowego komisarza bezpieczeństwa” – urzędu o quasi-sądowniczych kompetencjach do decydowania o dopuszczalności treści.
Quod principi placuit, legis habet vigorem (co podoba się władcy, ma moc prawa) – ta maksyma rzymskiego prawa doskonale opisuje mentalność współczesnych kanadyjskich władz. Wbrew nauce Leona XIII w encyklice Libertas praestantissimum, która potępiała państwowe ograniczanie wolności w dziedzinie sumienia, rząd Carneya usiłuje narzucić obywatelom laicką religię „politycznej poprawności”.
Teologiczne konsekwencje odrzucenia prawa Bożego
Władza, która odrzuca Regnum Christi (Królestwo Chrystusa), jak nauczał Pius XI w Quas Primas, musi nieuchronnie popaść w despotyzm. Kanadyjscy ustawodawcy, działając w duchu laicyzmu potępionego w Syllabusie Piusa IX (p. 55), zapomnieli, że:
„Pokój możliwy jest tylko w Królestwie Chrystusowym” (Pius XI, Quas Primas).
Zamiast chronić obywateli przed rzeczywistym złem moralnym (bluźnierstwami, pornografią, propagandą homoseksualizmu), władze koncentrują się na tępieniu przejawów katolickiego integralizmu. Milczenie projektu ustawy o ochronie życia nienarodzonych czy świętości małżeństwa przy jednoczesnej obsesji na punkcie „mowy nienawiści” demaskuje prawdziwe intencje: budowę państwa totaliter inhaerens terrenis (całkowicie przywiązanego do spraw doczesnych).
Modernistyczna mentalność „postępu”
Retoryka ministra Guilbeaulta, który mówi o „zwalczaniu szkód w sieci” jako o „zobowiązaniu”, odsłania typowy dla modernizmu relatywizm moralny potępiony w dekrecie Lamentabili św. Piusa X (p. 58). Definicja „nienawiści” staje się płynna, podlegając ideologicznej ewolucji, co wprost sprzeciwia się katolickiej zasadzie:
„Dogmaty wiary nie podlegają rewizji w imię ‚postępu’” (Sobór Watykański I, Dei Filius).
Warto zauważyć, że projekt ustawy pomija całkowicie kwestię bluźnierstwa i profanacji – rzeczywistych grzechów wołających o pomstę do nieba. Władza świecka, zrywając z katolicką tradycją, zajmuje się jedynie ochroną fałszywych bożków „tolerancji” i „inkluzywności”.
Krytyczna ocena stanowiska „konserwatystów”
Choć posłanka Leslyn Lewis słusznie nazywa ustawę „niebezpieczną”, jej opór pozostaje niewystarczający. Prawdziwa reakcja katolicka wymagałaby odwołania się do prymatu prawa Bożego nad ludzkim, jak nauczał Pius XI w kwestii królewskiej władzy Chrystusa. Współczesna „konserwatywna” opozycja często ogranicza się do obrony „wolności” bez zakorzenienia w katolickiej doktrynie społecznej, co jest strategią skazaną na porażkę.
Duchowa ocena sytuacji
Kanadyjska inicjatywa legislacyjna stanowi spełnienie proroctwa Piusa X o „modernistycznej infiltracji” (encyklika Pascendi). Władze, odrzucając principium et fundamentum (zasadę i fundament) katolickiego ładu, budują społeczeństwo oparte na:
– Kulturowym marksizmie (m.in. ideologiach gender)
– Relatywizmie prawnym („ewolucja” pojęć prawnych)
– Laickim absolutyzmie (państwo jako źródło moralności)
Jak ostrzegał Pius IX w Syllabusie (p. 39), w takim systemie:
„Państwo jest źródłem wszystkich praw, nie ograniczonym żadnymi normami”
„Władza, która odrzuca Chrystusa Króla, nie może zapewnić prawdziwego pokoju” (Pius XI, Quas Primas).
Katolikom pozostaje jedno: ora et labora (módl się i pracuj) – budować struktury niezależne od modernistycznej tyranii, wychowując wiernych w prawdzie niezłomnej wiary.
Za artykułem:
Canada plans third attempt at introducing internet censorship bill (lifesitenews.com)
Data artykułu: 30.09.2025