Leon XIV i Madagaskar: humanitaryzm zamiast królestwa Chrystusa
Portal Vatican Media (1 października 2025) relacjonuje, że „papież” Leon XIV odniósł się podczas audiencji ogólnej do sytuacji na Madagaskarze, gdzie w wyniku protestów „Pokolenia Z” przeciw przerwom w dostawach wody i energii doszło do starć z siłami porządkowymi. Według ONZ śmierć poniosły 22 osoby, a ponad 100 zostało rannych. Prezydent Andry Rajoelina przeprosił obywateli i zapowiedział rozwiązanie rządu. Leon XIV wezwał do „nieustannego unikania wszelkich form przemocy” oraz „poszukiwania harmonii społecznej poprzez promowanie sprawiedliwości i dobra wspólnego”.
Redukcja misji Kościoła do świeckiego aktywizmu
Reakcja „papieża” na krwawe starcia ogranicza się do mglistych postulatów „harmonii społecznej”, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar kryzysu. W encyklice Quas Primas Pius XI nauczał, że „pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” (pkt 1) może zapanować jedynie, gdy narody uznałyby publiczne panowanie Chrystusa Króla. Tymczasem Leon XIV, podobnie jak cała sekta posoborowa, redukuje religię do naturalistycznej etyki społecznej, głosząc humanitaryzm pozbawiony krzyża.
Milczenie o grzechu i konieczności nawrócenia
W przesłaniu nie ma ani słowa o grzechu jako źródle przemocy, ani o konieczności pokuty i nawrócenia. Współczesny modernizm, potępiony w dekrecie Lamentabili sane (pkt 22, 25, 58), odrzuca objawioną prawdę o grzechu pierworodnym i jego skutkach społecznych. W Lamentabili potępiono błąd, że „dogmaty są tylko interpretacją faktów religijnych”, co właśnie widać w reakcji „papieża” na wydarzenia w Madagaskarze, gdzie religia sprowadzona jest do roli mediatora społecznego, a nie głosiciela prawdy o zbawieniu.
Zatrute źródła informacji: ONZ i BBC jako autorytety
Artykuł powołuje się na raporty ONZ i BBC jako wiarygodnych źródła, co jest kolejnym symptomem sekularyzacji posoborowego pseudo-kościoła. W Quas Primas (pkt 18) czytamy: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi, tak iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem w obecnej sytuacji, zamiast głoszenia prawdy o zbawieniu przez Chrystusa Króla, mamy przyjęcie świeckich narracji i wartości, które stoją w jawnej sprzeczności z katolicką doktryną społeczną.
Odrzucenie publicznego panowania Chrystusa
Najbardziej rażącym pominięciem w reakcji „papieża” jest brak wskazania na publiczne panowanie Chrystusa Króla jako jedyną drogę do pokoju społecznego. Pius XI w Quas Primas (pkt 19) stwierdzał jednoznacznie: „Państwo, jako takie, powinno oddawać Bogu cześć publiczną, posłuszne przykazaniom Bożym i zasadom chrześcijańskim w wydawaniu praw, w wymiarze sprawiedliwości, jak i w wychowaniu młodzieży”. Tymczasem wezwanie do „promowania sprawiedliwości” bez odniesienia do prawa Bożego jest czysto humanitarną utopią, która – jak pokazuje historia – prowadzi do kolejnych rewolucji i krwawych konfliktów.
Teologia milczenia w obliczu świętokradztw
W całym komunikacie brakuje ostrzeżenia, że uczestnicy protestów, którzy dopuszczają się aktów przemocy i grabieży, narażają dusze na wieczne potępienie. Kościół katolicki zawsze nauczał, że dobro wspólne musi być budowane na fundamencie świętości, a nie na kompromisach z rewolucją. Wprawdzie Pius XII w Summi Pontificatus (pkt 35) stwierdzał, że „kiedy władza świecka, zamiast kierować się zasadą prawdziwego Boga, staje się narzędziem ateistycznej propagandy, odstępuje od swego przeznaczenia”, jednak posoborowie nie tylko nie potępia ateistycznych rządów, lecz wręcz współpracuje z nimi w imię „dialogu” i „pokoju”.
Podsumowanie: apostazja w białych rękawiczkach
W obliczu krwawej rewolucji na Madagaskarze, struktura okupująca Watykan ogranicza się do sterylnych wezwań do „pokoju społecznego”, całkowicie odrzucając nadprzyrodzoną misję Kościoła
. Jak pokazuje Syllabus błędów (1864, pkt 55), „Kościół powinien być oddzielony od państwa, a państwo od Kościoła” – to właśnie doktryna, którą w praktyce realizuje neo-kościół, milcząc o obowiązku poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla. W świetle niezmiennej doktryny katolickiej, reakcja „papieża” jest nie tylko niewystarczająca, ale wręcz heretyckim zaprzeczeniem misji Kościoła, który – zgodnie z nauczaniem Piusa XI – ma „przywracać panowanie Chrystusa, by zapewnić trwały pokój”.
Za artykułem:
Leon XIV o sytuacji na Madagaskarze: poszukujmy harmonii społecznej (vaticannews.va)
Data artykułu: 01.10.2025