Portal CNA (1 października 2025) informuje o opublikowaniu przez „papieża” Leona XIV modlitwy w intencji „współpracy między różnymi tradycjami religijnymi w obronie pokoju, sprawiedliwości i ludzkiego braterstwa”. W treści modlitwy czytamy m.in. wezwanie do uznania się wzajemnie za braci, bycia „mostami i proroctwem” oraz „współpracy bez niszczenia”, wprost stwierdzając, że „religie nie powinny być wykorzystywane jako broń czy mury”.
Otwarta Apostazja w Imię Naturalistycznego Humanizmu
„pray that believers in different religious traditions might work together to defend and promote peace, justice, and human fraternity”
Ten postulat stanowi jawny akt apostazji, sprzeczny z dogmatem Extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia) ogłoszonym na Soborze Laterańskim IV (1215) i potwierdzonym przez Piusa IX w Quanto conficiamur moerore (1863). Już Leon XIII w Praeclara gratulationis (1894) ostrzegał: „Religie pogańskie były nie tylko w błędzie, lecz w swej istocie nie mogły służyć cnocie i sprawiedliwości”.
Zatrute Źródła Modernistycznej Hermeneutyki
Fraza o „religiach jako mostach i proroctwie” demaskuje przyjęcie modernistycznego paradygmatu hermeneutyki ciągłości, potępionej w dekrecie Lamentabili św. Piusa X (1907) jako błędne twierdzenie, że „dogmaty, sakramenty i hierarchia są tylko etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (pkt 54). Tymczasem Sobór Watykański I w Dei Filius (1870) uroczyście ogłosił: „Wierzymy, że objawienie nadprzyrodzone, które zawiera Pismo i Tradycja, jest prawdziwym, niezmiennym i obowiązującym wszystkich wierzących”.
Redukcja Wiary do Utopii Społecznej
Całkowite pominięcie w tekście modlitwy takich pojęć jak nawrócenie, łaska, zbawienie, czy ofiara Krzyża świadczy o redukcji religii do humanistycznej utopii. Wbrew temu, Pius XI w Quas primas (1925) podkreślał: „Pokój Chrystusa możliwy jest tylko w Królestwie Chrystusowym”, zaś św. Pius X w Notre charge apostolique (1910) potępiał „fałszywy filantropizm, który zaniedbuje życie nadprzyrodzone, a jedyne zbawienie widzi w braterstwie”.
Teologiczna Zdrada Chrystusowego Mandatu
„May religions not be used as weapons or walls, but rather lived as bridges and prophecy”
To stwierdzenie otwarcie neguje misję ewangelizacyjną Kościoła. Chrystus wyraźnie nakazał: „Idźcie i nauczajcie wszystkie narody” (Mt 28,19), zaś św. Paweł ostrzegał: „Gdyby nawet anioł z nieba głosił wam inną Ewangelię, niech będzie przeklęty!” (Gal 1,8). W encyklice Mortalium animos (1928) Pius XI potępiał „ekumenizm, który prowadzi do relatywizmu wiary”.
Systemowe Zniszczenie Katolickiej Tożsamości
Język modlitwy – „żyjmy razem”, „współpracujmy bez niszczenia” – to klasyczny przykład nowomowy, służącej zatarcia zasady sprzeczności. W myśl Summa Theologica (II-II, q. 11, a. 3) Tomasza z Akwinu, herezja jest grzechem cięższym niż bałwochwalstwo. Tymczasem „papież” Leon XIV wprost zaleca wspólne działania z wyznawcami fałszywych religii, co jest sprzeczne z kanonem 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku.
Milczenie jako Oskarżenie
Całkowite przemilczenie w tekście:
- Rzeczywistej Obecności Chrystusa w Eucharystii
- Potrzeby sakramentów dla zbawienia
- Wyłącznej roli Kościoła jako depozytariusza prawdy
dowodzi przyjęcia naturalistycznej wizji religii, potępionej w Syllabusie błędów Piusa IX (pkt 15: Każdy człowiek może wyznawać religię, którą uważa za prawdziwą). W świetle encykliki Humani generis (1950) Piusa XII, „relatywizm teologiczny jest największym niebezpieczeństwem dla depozytu wiary”.
Kryptyka Sedewakantystyczna: Źródło Apostazji
Ta modlitwa nie jest izolowanym incydentem, lecz logicznym owocem rewolucji posoborowej. Jak trafnie diagnozował św. Pius X w encyklice Pascendi (1907): „Moderniści chcą, aby religia katolicka stała się symbolem i poprzedniczką jakiejś religii przyszłości, która będzie syntezą wszystkich religii”. Wizja „religii jako mostu” to wprost realizacja masonkiego planu Novus Ordo Seclorum, gdzie Chrystus jest jedynie „prorokiem wśród innych”.
Nie ma tu miejsca na kompromis: aut aut (albo-albo). Albo przyjmujemy niezmienną doktrynę katolicką, która głosi, że Bóg „chce, by wszyscy ludzie zostali zbawieni i doszli do poznania prawdy” (1 Tm 2,4), gdzie prawda jest identyfikowana wyłącznie z Kościołem Chrystusowym, albo wpadamy w otchłań religii uniwersalnej, będącej przedpokojem Antychrysta. Modlitwa Leona XIV to nie błędna teologicznie deklaracja – to akt formalnej apostazji od katolickiej wiary.
Za artykułem:
This is Pope Leo XIV’s prayer intention for the month of October (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 01.10.2025