„Papież” Leon XIV broni nagrody dla senatora Durbina, relatywizując zbrodnię aborcji

Podziel się tym:

Watykańska apologetyka dzieciobójstwa i relatywizacja prawa naturalnego

„Papież” Leon XIV w służbie antykatolickiej rewolucji

Portal LifeSiteNews (1 października 2025) relacjonuje, jak „papież” Leon XIV (Robert Prevost) w obronie przyznania przez „abp” Blase Cupicha nagrody „Keep Hope Alive” proaborcyjnemu senatorowi Dickowi Durbinowi, stwierdził: „Ktoś, kto mówi: «Jestem przeciwko aborcji», ale popiera karę śmierci, nie jest naprawdę pro-life”. Dowodził przy tym, że „sprawy te są bardzo złożone” i nie można mieć pewności co do „prawdy” w tych kwestiach.

To zdanie – w całkowitej sprzeczności z niezmiennym nauczaniem Kościoła Katolickiego – stanowi jawną apostazję od prawa naturalnego i objawionego, potwierdzając, iż struktury okupujące Watykan prowadzą systematyczną destrukcję podstaw wiary.

„Złożona prawda” o dzieciobójstwie? Teologia potępiona w 1864 roku

„Ktoś, kto mówi: «Jestem przeciwko aborcji», ale popiera karę śmierci, nie jest naprawdę pro-life” – mówi „papież” Leon XIV, dodając, że „te sprawy są bardzo złożone” i nie można mieć „wszystkiej prawdy” na ich temat.

Tę relatywizację zbrodni aborcji należy ocenić w kontekście błędów potępionych w Syllabusie Piusa IX (1864), gdzie papież przypominał:
„Kościół nie może być pojednany z postępem, liberalizmem i współczesną cywilizacją” (Syllabus, pkt 80). „Komentarz” Prevosta stanowi klasyczną realizację modernistycznego projektu, który – jak uczył św. Pius X w Lamentabili – „pozwala na pojmowanie dogmatów według ich funkcji praktycznej, tzn. jako obowiązujących w działaniu, nie zaś jako zasad wierzenia” (Lamentabili, pkt 26).

„Nieskazitelna szata” – modernistyczny kamuflaż dla herezji

„Teologia” Prevosta to kalka heretyckiej doktryny „nieskazitelnej szaty” (ang. seamless garment) kardynała Josepha Bernardina, który – według relacji abp. Viganò – „arbitralnie umieszczał aborcję w ramach jednej «etyki życia», obejmującej także ubóstwo, wojnę i karę śmierci”. To doktrynalne bankructwo, potępione de facto przez Piusa XI w encyklice Quas Primas (1925), gdzie papież podkreślał:
„Państwo, aby być zgodne z celem, dla którego istnieje, powinno zakazywać i karać aborcję, a nie ogłaszać ją «prawem człowieka»” (Quas Primas).

Wymyślona przez Bernardina – „modelu szatańskiej perwersji i korupcji” (Viganò) – doktryna stała się narzędziem demontażu katolickiej moralności. W świetle Quas Primas aborcja to „zbrodnia wołająca o pomstę do nieba”, zaś jej sprawcy – „martwi członkowie Mistycznego Ciała” – nie mogą należeć do Kościoła i przyjmować sakramentów.

„Złożoność” jako narzędzie relatywizacji

„Złożoność” (ang. „very complex issues”) to modernistyczny eufemizm oznaczający negację obiektywnych norm moralnych. Wbrew temu, co głosi Prevost, nauczanie Kościoła w kwestii aborcji, karze śmierci czy imigracji jest niezmienne, precyzyjne i hierarchiczne. Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 (kan. 2350) oraz encyklika Casti Connubii Piusa XI (1930) definiują aborcję jako zbrodnię podlegającą ekskomunice. W kwestii kary śmierci Sobór Trydencki (sesja 25, dekret o czyśćcu) i Pius XII w przemówieniu do chirurgów (1954) potwierdzali, że państwo ma prawo do jej stosowania w obronie dobra wspólnego.

Konsekwencje: bałwochwalstwo w miejsce wiary

Występowanie przeciwko publicznemu panowaniu Chrystusa Króla – co jest sednem działań Prevosta, Cupicha i Durbina – to grzech wołający o pomstę, prowadzący do całkowitej destrukcji ładu społecznego. Według Piusa XI w Quas Primas:
„Pokoju domowego nie można mieć, gdy zapomina się o obowiązkach i zaniedbuje je; węzły rodzinne rozluźniają się, a trwałość rodzin zostaje zachwiana; całe wreszcie społeczeństwo wstrząśnięte zostaje do głębi i zmierza ku zagładzie” (Quas Primas, pkt 24).

Modernistyczna strategia: „od wewnątrz”

Jak zauważa abp Viganò, Prevost stosuje klasyczną modernistyczną taktykę: „nie zaprzecza doktrynie bezpośrednio, ale «oswaja» ją w imię ewolucji dogmatów i czyni niepraktyczną, wypróżniając ją od środka”. To realizacja potępionego w Lamentabili błędu, który „twierdzi, że dogmaty Kościoła, jako prawdy objawione, nie są prawdami pochodzenia Bożego, lecz są pewną interpretacją faktów religijnych, którą z dużym wysiłkiem wypracował sobie umysł ludzki” (pkt 22).

Watykan po 1958: antykościół w służbie rewolucji

„Ojciec Święty” – jak określa Prevosta portal – w rzeczywistości jest heretykiem, który publicznie neguje podstawowe prawdy wiary. Jego słowa, zwłaszcza stwierdzenie o „złożoności” kwestii aborcji, potwierdzają diagnozę św. Piusa X, który w encyklice Pascendi (1907) pisał:

„Modernizm jest syntezą wszystkich herezji” (Pascendi, 1).

W świetle niezmiennego nauczania katolickiego struktury posoborowe nie są już Kościołem Chrystusowym, lecz „ohydą spustoszenia” (Mt 24, 15), w której „papież” (Leon XIV) głosi jawnie heretyckie poglądy.

Wnioski: Obligacja sumienia wiernych

Katolik integralny nie może uznawać autorytetu osób, które – jak Prevost, Cupich czy Durbin – publicznie i uporczywie sprzeciwiają się prawom Bożym. W myśl kanonu 188 §4 Kodeksu z 1917 osoba publicznie odstępująca od wiary katolickiej automatycznie traci urząd. Wierni zaś mają obowiązek unikać „komunii” z tymi, którzy głoszą herezje i uczestniczą w bałwochwalczych strukturach posoborowych, pamiętając słowa Piusa IX:

„Nie ma w żadnym innym zbawienia” (Dz 4,12; Syllabus, pkt 21).


Za artykułem:
Abp. Viganò: Honoring pro-abortion Sen. Durbin proves ‘seamless garment’ poison still infects Church
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 01.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.