Kalifornia legalizuje aborcyjny horror: anonimowe recepty jako narzędzie śmierci
Portal Catholic News Agency (6 października 2025) informuje o podpisaniu przez gubernatora Kalifornii Gavina Newsoma ustawy zezwalającej lekarzom na anonimowe przepisywanie tabletek poronnych. Prawo ma chronić aborterów przed odpowiedzialnością prawną w stanach zakazujących aborcji, uniemożliwiając jednocześnie pacjentkom identyfikację osób wydających śmiercionośne środki. Etycy i pracownicy medyczni cytowani w materiale ostrzegają przed zagrożeniem dla zdrowia kobiet, podkreślając brak nadzoru medycznego i ryzyko powikłań.
Anonimowość lekarzy jako narzędzie przemocy systemowej
„The law, designed to protect abortionists, allows them to prescribe the pill anonymously, protecting them from any professional, legal, or ethical oversight” – relacjonuje portal. To jawna instytucjonalizacja niegodziwości, gdzie zbrodniarz nie tylko unika odpowiedzialności, ale otrzymuje parasol prawny. Lex iniusta non est lex (prawo niesprawiedliwe nie jest prawem) – głosiła maksyma św. Augustyna potwierdzona przez św. Tomasza z Akwinu. Kalifornijska ustyna stanowi klasyczny przykład prawa sprzecznego z prawem naturalnym, które Pius XII w przemówieniu z 6 grudnia 1953 r. nazwał „nieobowiązującym w sumieniu”.
Zdradzone kobiety: medycyna bez sumienia
Dolores Meehan, pielęgniarka, słusznie zauważa: „There’s no safety oversight at all from the perspective of the patient”. To jednak jedynie wierzchołek góry lodowej. Problem fundamentalny polega na zdradzie powołania lekarskiego, które według Kodeksu Etyki Lekarskiej z 1949 r. wymagało „zachowania życia ludzkiego od poczęcia aż do naturalnej śmierci”. Jak przypomina o. Tadeusz Pacholczyk: „Health care professionals have a duty to provide careful medical supervision”. Tymczasem nowe prawo sankcjonuje medicinam fallacem – medycynę oszukańczą, gdzie pacjentka staje się przedmiotem ideologicznej machiny śmierci.
Mit „wyboru”: terror relatywizmu w działaniu
Gdy Newsom ogłasza, że „California stands for a woman’s right to choose”, posługuje się typowym dla kultury śmierci newspeakiem. Encyklika Casti connubii Piusa XI (1930) demaskuje tę retorykę: „Grzech aborcji należy nazwać po imieniu, choćby go prawo państwowe uniewinniało i nie karało” (pkt 64). Rzekomy „wybór” to w rzeczywistości przymus systemowy – państwo finansujące zabójstwo nienarodzonych (ponad 2 mld dolarów rocznie w Kalifornii na „aborcyjną infrastrukturę”) jednocześnie utrudniające dostęp do prawdziwej pomocy ciężarnym.
Konsekwencje teologiczne: grzech instytucjonalny
Prawo kalifornijskie tworzy struktury grzechu o których mówił „papież” Jan Paweł II w „Evangelium vitae” (1995). Jednakże w przeciwieństwie do posoborowych półśrodków, integralna doktryna katolicka nie pozostawia wątpliwości: Quicumque abortionem procuraverit, aut matri suasor aut minister fuerit, excommunicatione latae sententiae innodatur (Kto dokona aborcji, namówi do niej lub w niej pomoże, podlega ekskomunice wiążącej mocą samego prawa – KPK 1917, kan. 2350 §1). Anonimowość przepisujących pigułki śmierci nie zwalnia ich przed Sądem Bożym, gdzie „nic nie jest ukryte, co nie zostanie ujawnione” (Łk 8,17).
Milczenie o prawdziwym rozwiązaniu
Najcięższym zarzutem wobec całego systemu jest systemowe odrzucenie miłosierdzia. Podczas gdy Kościół od wieków prowadził przytułki dla samotnych matek (jak założone w 1849 r. Siostry Małe od Dzieciątka Jezus), współczesne państwo oferuje jedynie śmierć. Brak wzmianki o sieci ponad 2,700 pro-life pregnancy centers w USA (dane Heartbeat International 2025) świadczy o ideologicznym zaślepieniu autorów. Jak pisał św. Jan Maria Vianney: „Grzech zabija duszę, ale miłosierdzie ją wskrzesza”. Kalifornia wybiera jednak kult śmierci – od aborcji po eutanazję (legalną od 2022 r.).
Duchowe spustoszenie kultury aborcyjnej
Opisywane przypadki kobiet pozostawionych samym sobie z krwotokami i psychiczną traumą („psychological trauma experienced by a mother who may see her aborted baby floating in a toilet”) to owoc odrzucenia nadprzyrodzonej perspektywy. Św. Alfons Liguori w Teologii moralnej przestrzegał: „Lekarz współdziałający w aborcji jest współwinny morderstwa i obowiązany do naprawienia szkody” (ks. III, rozdz. 4). Tymczasem kalifornijskie prawo nie tylko uchyla odpowiedzialność, ale wręcz nagradza zbrodnię – aborterzy otrzymują ochronę prawną i państwowe subsydia.
Za artykułem:
California law allowing anonymous abortion pill prescriptions endangers women, experts say (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 06.10.2025