Portal LifeSiteNews informuje o decyzji Sądu Apelacyjnego 10. Okręgu w Kolorado, która zmusza katolickie przedszkola uczestniczące w państwowym programie finansowania do przyjmowania dzieci z rodzin homoseksualnych oraz tzw. „dzieci LGBT”. Sędziowie mianowani przez Obamę i Bidena uznali, że zasady wiary katolickiej dotyczące ludzkiej seksualności stanowią „dyskryminację” i muszą ustąpić przed „silnie wyznawaną wartością publiczną” (LifeSiteNews, 6 października 2025).
Relatywizacja misji Kościoła jako instytucji wychowawczej
„The purpose of the requirement is not to invade religious freedom but to further the implementation of a strongly embraced public value”
Orzeczenie sądu federalnego z czerwca 2024 stanowi jawne odrzucenie nadprzyrodzonego charakteru misji edukacyjnej Kościoła. Próba sprowadzenia katolickich szkół do roli zwykłych dostawców usług przedszkolnych, poddanych świeckim standardom „równości”, pozostaje w jaskrawej sprzeczności z nauczaniem papieża Piusa XI: „Królestwo Chrystusa obejmuje wszystkich ludzi – czy to jednostki, czy rodziny, czy państwa, gdyż ludzie w społeczeństwach zjednoczeni nie mniej podlegają władzy Chrystusa jak jednostki” („Quas primas”, 1925).
Archidiecezja Denver, choć początkowo zakazała szkołom przystępowania do programu Universal Preschool Program (UPK), ostatecznie pozwoliła na udział placówkom „skierowanym do rodzin o niskich dochodach”. Ta dwuznaczna postawa ujawnia grzech współpracy ze strukturą grzechu, który Pius X potępił w dekrecie „Lamentabili sane exitu”: „Kościół nie może nawet poprzez definicje dogmatyczne określić właściwego sensu Pisma Świętego” (propozycja potępiona nr 4).
Prawo naturalne versus ideologia „praw człowieka”
Sąd argumentował, że „zakaz dyskryminacji opartej na orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej istnieje w harmonii z Pierwszą Poprawką”. To klasyczny przykład bałwochwalczego kultu praw człowieka, który Pius IX w „Syllabusie błędów” określił jako: „Każdy człowiek jest wolny w przyjęciu i wyznawaniu tej religii, którą uzna za prawdziwą pod wpływem światła rozumu” (błąd nr 15).
Katolickie przedszkola św. Marii i św. Bernadetty wymagały od personelu podpisania kontraktów „potwierdzających gotowość przestrzegania i wspierania katolickich nauk dotyczących życia, małżeństwa i ludzkiej seksualności”. Dla modernistycznego aparatu państwowego takie stanowisko stanowi przestępstwo, choć Kościół zawsze nauczał, że „wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw” (propozycja potępiona nr 25 w „Lamentabili”).
Finansowe szantażowanie wierności doktrynie
Wykluczenie szkół katolickich z programu UPK uderza szczególnie w rodziny ubogie, które „byłyby odstraszone od posyłania dzieci do przedszkoli lub całkowicie uniemożliwiono im aplikowanie”. Ten mechanizm jest narzędziem systemowej przemocy wobec katolickiej tożsamości, przypominającym metody opisywane w „Quas primas”: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, zburzone zostały fundamenty władzy”.
Sędziowie z 10. Okręgu – Gregory Phillips (mianowany przez Obamę), Veronica Rossman i Richard Federico (mianowani przez Bidena) – posunęli się do kuriozalnego stwierdzenia: „To sprawa dotycząca przedszkolaków. Nikt rozsądny nie pomyli poglądów dzieci w wieku przedszkolnym z poglądami ich szkoły”. Ta argumentacja demaskuje ideologiczne dążenie do rozbicia naturalnego związku między rodziną a szkołą, gdzie wychowanie stanowi nierozerwalną całość.
Milczenie o nadprzyrodzonej misji szkół katolickich
Najcięższym zarzutem wobec całej sprawy jest całkowite pominięcie nadprzyrodzonego charakteru edukacji katolickiej. Jak przypomina Pius XI w „Quas primas”: „Trzeba, aby Chrystus panował w umyśle człowieka, którego obowiązkiem jest z zupełnym poddaniem się woli Bożej przyjąć objawione prawdy”.
Udział organizacji takich jak Koalicja Żydowska na rzecz Wolności Religijnej czy Luterański Kościół Synodu Missouri w charakterze przyjaciela sądu (amicus curiae) unaocznia fałszywy ekumenizm potępiony w Syllabusie (błąd nr 18): „Protestantyzm jest niczym więcej niż inną formą tej samej prawdziwej religii chrześcijańskiej”.
Duchowa odpowiedzialność hierarchy
Postępowanie archidiecezji Denver budzi poważne wątpliwości doktrynalne. Z jednej strony deklaruje, że przyjęcie dziecka z rodziny homoseksualnej „prawdopodobnie doprowadzi do nieprzezwyciężalnych konfliktów”, z drugiej zaś pozwala niektórym szkołom na udział w programie naruszającym katolicką moralność. Ta dwulicowość stanowi klasyczny przejaw mentalności kolaboracyjnej, o której Pius X pisał: „Błądziłby bardzo, kto odmawiałby Chrystusowi władzy nad jakimikolwiek sprawami doczesnymi” („Quas primas”).
Kościół Katolicki naucza niezmiennie, że „nie ma w nas władzy, która by wyjęta była z pod panowania Chrystusowego” („Quas primas”). Każda forma współpracy z systemem forsującym ideologiczny wymóg „niedyskryminacji” osób żyjących w grzechu przeciw naturze stanowi zdradę ewangelicznego przykazania: „Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody” (Mt 28,19).
Za artykułem:
Catholic preschools in Colorado state program must allow LGBT children: appeals court (lifesitenews.com)
Data artykułu: 06.10.2025