Terrorystyczny atak na Izrael jako symptom upadku porządku opartego na prawie naturalnym

Podziel się tym:

Portal Gość Niedzielny relacjonuje wydarzenia z 7 października 2023 roku, gdy palestyński Hamas dokonał masowego ataku na Izrael, zabijając około 1200 osób i porywając 251 zakładników. Artykuł szczegółowo opisuje przebieg „operacji Nawałnica Al-Aksa”, wskazując na: ostrzał rakietowy, wtargnięcie bojowników przez granicę, masakrę uczestników festiwalu muzycznego w Negew, zajęcie posterunku policji w Sderot oraz ataki na izraelskie osiedla. Tekst podaje liczbę ofiar w poszczególnych kibucach, informuje o porwaniach i reakcji izraelskiej armii, która dopiero po kilku godzinach podjęła kontrakcję. W konkluzji autorzy przypominają o trwających konsekwencjach tych wydarzeń – kontynuowanej wojnie w Strefie Gazy oraz braku niezależnego śledztwa w sprawie zaniedbań izraelskich służb. Milczenie o teologicznym wymiarze konfliktu i redukcja zła do kategorii politycznych demaskują modernistyczne założenia tej relacji.


Naturalistyczna redukcja zła do wymiaru czysto politycznego

Przedstawiona relacja konsekwentnie pomija fundamentalny wymiar konfliktu izraelsko-palestyńskiego – odrzucenie królewskiej władzy Chrystusa nad narodami. Opisując „największy atak terrorystyczny w historii Izraela”, autorzy całkowicie ignorują słowa Piusa XI z encykliki Quas primas:

„nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”

. Brak jakiejkolwiek wzmianki o civitas Dei (Państwo Boże) w analizie przyczyn konfliktu dowodzi przyjęcia laickiej, naturalistycznej perspektywy sprzecznej z katolickim uniwersalizmem.

Relatywizm moralny w ocenie zbrodni wojennych

Choć artykuł wymienia potępienie ataku przez organizacje międzynarodowe, to równoczesne powoływanie się na instancje takie jak ONZ czy Amnesty International – structure naturalistyczne z definicji odrzucające Boskie źródło prawa – stanowi ukrytą formę relatywizacji zła. Żadna świecka instytucja nie posiada kompetencji do definiowania zbrodni przeciwko ludzkości, gdyż – jak uczy Syllabus Piusa IX (pkt 3) – „ludzki rozum bez odniesienia do Boga jest jedynym arbitrem prawdy i fałszu, dobra i zła”. Tym samym próba oceny moralnej poprzez odwołanie do Międzynarodowego Trybunału Karnego stanowi przejaw modernizmu potępionego w dekrecie Lamentabili sane exitu (pkt 58-60).

Ewolucyjna wizja procesów społecznych

Narracja o „latach przygotowań Hamasu” i „skoordynowanym działaniu” sugeruje czysto materialistyczne rozumienie historii, gdzie walka klas i narodów zastępuje odwieczny konflikt między Królestwem Chrystusa a królestwem szatana. Pominięcie faktu, że Strefa Gazy pozostaje pod kontrolą islamistów od 2007 roku przy jednoczesnym braku reakcji społeczności międzynarodowej, doskonale ilustruje słowa Piusa XI:

„Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą”

. Ten ewolucyjny model relacji międzynarodowych, gdzie dyplomacja zastępuje moralność, stanowi jawną herezję potępioną w Syllabusie (pkt 62-64).

Antykatolicka cenzura prześladowań chrześcijan

Najcięższym pominięciem artykułu jest całkowite przemilczenie losu katolików w Strefie Gazy. Podczas gdy autorzy szczegółowo liczą żydowskie ofiary, nie wspominają ani słowem o systematycznym tępieniu przez Hamas ostatnich pozostałych tam chrześcijan. To wymowny przejaw modernistycznej sympatii dla islamistycznych prześladowców Kościoła, doskonale wpisujący się w posoborową „hermeneutykę dialogu” potępioną przez św. Piusa X w Lamentabili (pkt 65). Brak odniesienia do encykliki Quas primas, która wyraźnie nakazuje:

„wszyscy rozkazów Jego (Chrystusa) słuchać powinni i to pod groźbą zapowiedzianych kar, których uporni uniknąć nie mogą”

demaskuje prawdziwe oblicze tej relacji jako narzędzia dechrystianizacji.

Modernistyczna wizja pokoju bez Chrystusa Króla

Proponowane w artykule „rozwiązania” ograniczają się wyłącznie do polityczno-wojskowego wymiaru konfliktu, co stanowi jawną obrazę królewskiej godności Zbawiciela. Jak przypomina Pius XI:

„królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi – jak o tym mówi nieśmiertelnej pamięci Poprzednik nasz, Leon XIII… panowanie Jze mianowicie nie rozciąga się tylko na same narody katolickie… lecz panowanie Jego obejmuje także wszystkich niechrześcijan”

. Redukcja problemu do kwestii „niezależnego śledztwa” czy „reakcji służb” to przejaw laicyzmu potępionego w Syllabusie (pkt 77-80), gdzie rozwiązania doczesne mają zastąpić ewangeliczne nawrócenie.


Za artykułem:
7 października 2023 r. Hamas dokonał największego ataku na Izrael w historii kraju
  (gosc.pl)
Data artykułu: 07.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.