Portal Catholic News Agency relacjonuje konferencję „Leading with Love” na Uniwersytecie Katolickim Ameryki (8 października 2025), gdzie przedstawiciele struktur posoborowych dyskutowali o „wspieraniu godności ludzkiej” poprzez inicjatywy takie jak The Guadalupe Project czy Walking with Moms in Need. Podkreślano „rewolucję miłości”, „wsparcie emocjonalne” dla matek oraz „promowanie radości z życia”, pomijając całkowicie nadprzyrodzony wymiar walki z grzechem aborcji.
Naturalistyczna redukcja misji Kościoła
Jennie Bradley Lichter z March for Life Education and Defense Fund deklaruje:
„Życie to nie obciążenie wymagające wsparcia, ale powód do świętowania”
, co stanowi zdradę doktrynalnej ostrości Kościoła przedsoborowego. Pius XI w encyklice Casti Connubii (1930) jednoznacznie potępiał aborcję jako „zbrodnię podlegającą ekskomunice”, podczas gdy tu mowa jedynie o „wyzwaniu” wymagającym „zasobów finansowych”. Brak jakiejkolwiek wzmianki o:
- Grzechu śmiertelnym i konieczności sakramentalnej spowiedzi dla kobiet po aborcji
- Obowiązku karania prawnego sprawców aborcji („Quaecumque” Sykstusa V, 1588)
- Teologii Ofiary Kalwarii jako jedynego źródła odkupienia
Posoborowa duchowa pustka w działaniu
Kat Talalas z Walking with Moms in Need (inicjatywy podległej „Konferencji Biskupów” USA) twierdzi, że
„wszystko zaczyna się od modlitwy”
, lecz w praktyce ogranicza się to do akcji plakatowych i zbiórek odzieży. Gdzie są wezwania do:
- Publicznych procesji pokutnych wynagradzających za grzechy przeciwko życiu?
- Wprowadzenia do szkół katolickich nauk św. Alfonsa Liguoriego o piątym przykazaniu?
- Odrzucenia współpracy z instytucjami promującymi „zdrowie reprodukcyjne”?
Christopher Bell z Good Counsel Homes redukuje działalność pro-life do obecności przed klinikami aborcyjnymi:
„Nie musisz nic mówić, wystarczy twoja obecność”
. Tymczasem św. Pius X w Vehementer Nos (1906) nauczał, że „Kościół ma niezbywalne prawo do wolnego wykonywania swej władzy”, co obejmuje aktywny sprzeciw wobec praw zezwalających na dzieciobójstwo.
Ewangelizacyjna zdrada wobec ubogich
Słowa Amy Ford z Embrace Grace o „otwartych sercach młodego pokolenia na duchowość” to klasyczny przykład modernistycznej strategii rozmywania doktryny. Leon XIII w Testem Benevolentiae (1899) potępił „amerykanizm” polegający na dostosowywaniu wiary do mentalności współczesnych. Tymczasem „siostra” Maria Frassati SV (zgromadzenie powstałe po 1965 r.) mówi o „świętości każdego daru”, ignorując dogmat o extra Ecclesiam nulla salus.
Strukturalny współudział w kulturze śmierci
Nawet techniczne działania jak parkingi dla ciężarnych czy darmowe pieluchy służą utrwaleniu posoborowej iluzji, że możliwa jest współpraca z cywilizacją odrzucającą królowanie Chrystusa. Pius XI w Quas Primas (1925) podkreślał:
„Pokój Chrystusowy nie zajaśnieje narodom, dopóki państwa nie uznają panowania Zbawiciela”
. Tymczasem „bp” Robert Barron (uczestnik konferencji) przez lata promował dialog z ateistami, relatywizując znaczenie nawrócenia.
Milczenie o:
- Ekskomunice latae sententiae dla osób współwinnych aborcji (Kanon 2350 KPK 1917)
- Potępieniu „praw człowieka” jako ideologii sprzecznej z prawem naturalnym (Pius VI, Quod Aliquantum; Grzegorz XVI, Mirari Vos)
- Obowiązku państw katolickich do zakazu propagowania herezji (Bonifacy VIII, Unam Sanctam)
Duchowa pułapka „miłosierdzia bez prawdy”
Cała narracja konferencji wpisuje się w bergogliańską retorykę „Kościoła-wyjścia”, gdzie pomoc materialna zastępuje głoszenie dogmatów. Św. Pius X w Pascendi Dominici Gregis (1907) demaskował modernizm jako „syntezę wszystkich herezji”, która „przekształca Kościół w instytucję charytatywną”. Projekty typu The Guadalupe Project, choć pozornie szlachetne, służą legitymizacji:
- Udziału kobiet w „posłudze” lektorek i akolitek (co łamie Kanon 126 §2 KPK 1917)
- Ekumenicznej współpracy z protestanckimi grupami „pro-life”
- Propagowania „nowej ewangelizacji” oderwanej od potępienia błędów
Najjaskrawszą zdradą jest całkowite pominięcie w dyskusji obowiązku przywrócenia kary śmierci dla aborterów – co stanowiło standardowe nauczanie Kościoła od dekretu Gracjana po Kodeks 1917 (Kanon 2350).
Za artykułem:
Faith-based ministries discuss how to further pro-life mission (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 09.10.2025