Portal Biuro Prasowe Jasnej Góry (12 października 2025) relacjonuje doroczną pielgrzymkę Rycerzy Kolumba na Jasną Górę pod hasłem „Dla nas po Bogu największa miłość to Polska” – rzekome słowa „bł.” Stefana Wyszyńskiego. Wydarzenie, z udziałem „abp.” Wacława Depo i „ks. prof.” Pawła Bortkiewicza, obejmowało modlitwy, konferencję formacyjną oraz zbiórkę darów dla ośrodków preadopcyjnych. „Delegat Stanowy” Tomasz Wawrzkowicz podkreślał potrzebę „odbudowy jedności” wobec „zmasowanego ataku na Kościół, ojczyznę i rodziny”.
Kult „błogosławionych” posoborowych jako narzędzie deformacji doktryny
Fundamentem duchowym pielgrzymki uczyniono postać „kard.” Stefana Wyszyńskiego, którego fałszywa beatyfikacja w 2021 roku stanowi akt zbiorowego samookaleczenia świadomości katolickiej. Quas Primas Piusa XI jednoznacznie stwierdza: „Pokój Chrystusa w królestwie Chrystusowym” – podczas gdy posoborowa narracja Wyszyńskiego o „miłości ojczyzny” pomija absolutny prymat prawa Bożego nad wszelkimi konstruktami narodowymi. Cytowanie zaś Jana Pawła II („wolność nie jest dana raz na zawsze”) to jawna prowokacja – heretyk głoszący w Asyżu równość religii nie ma prawa pouczać o wolności, która – według Leona XIII – „jest służbą prawdzie” (Libertas praestantissimum).
„Jako naród jesteśmy dziedzicami kultury chrześcijańskiej. Powstaje jednak pytanie czy nadal jesteśmy narodem, a nie wspólnotą zwaśnionych plemion” – ks. prof. Paweł Bortkiewicz.
To zdanie demaskuje naturalistyczną redukcję katolickiego pojęcia narodu. Św. Pius X w liście do biskupów francuskich (1910) nauczał, iż „naród istnieje tylko poprzez Kościół”. Tymczasem Bortkiewicz – wykładowca na apostackim „Uniwersytecie Adama Mickiewicza” – sprowadza problem do poziomu psychologii społecznej, pomijając konieczność podporządkowania prawodawstwa polskiego normom moralnym Kościoła.
Parasakralność posoborowych rytuałów: różaniec bez łaski, Eucharystia bez Ofiary
Opisywane elementy „duchowe” – różaniec, Droga Krzyżowa, „Eucharystia” pod przewodnictwem „abp.” Depo – stanowią liturgiczną mistyfikację. Gdy Pius XII w Mediator Dei podkreślał, iż „Ofiara ołtarza jest aktem samego Chrystusa”, posoborowa „msza” jest jedynie ucztą pamiątkową. „Apeł Jasnogórski” przed kopią obrazu (potępioną przez św. Piusa X jako niekanoniczna „Czarna Madonna”) to przejaw sentimentalizmu religijnego oderwanego od teologii krzyża.
Patriotyzm wyprany z Christus Vincit: humanitaryzm zamiast królestwa Bożego
Rycerze Kolumba – założeni przez „bł.” ks. McGivney’ego w 1882 r. – od początku propagowali amerykański model kościoła obywatelskiego, gdzie wiara służy integracji społecznej, nie zaś zbawieniu dusz. Ich „zasady” (Miłosierdzie, Jedność, Braterstwo, Patriotyzm) to kalka masońskich haseł, gdyż – jak uczy Syllabus błędów Piusa IX (pkt 39) – „państwo jako źródło wszelkich praw posiada władzę nieograniczoną”.
Zbiórka darów dla „ośrodków preadopcyjnych” budzi szczególny niepokój. W dobie forsowanej przez UE dyrektywy „przeciw przemocy domowej” (dezintegrującej rodzinę) oraz konwencji stambulskiej, tego typu instytucje często realizują program inżynierii społecznej pod pozorem pomocy. Brak przy tym jakiegokolwiek zastrzeżenia, by wspierane ośrodki respektowały katolicką naukę o nierozerwalności małżeństwa czy zakazie aborcji.
Sekciarska geneza i liczby, które nie leczą apostazji
Chlubienie się 8 tys. członków w Polsce i 2 mln na świecie jedynie potwierdza diagnozę Piusa X z Lamentabili sane exitu: „Współczesny katolicyzm nie da się pogodzić z prawdziwą wiedzą bez przekształcenia go w pewien chrystianizm bezdogmatyczny”. Działalność „rad” przy parafiach to modelowo protestancka koncepcja świeckiego zarządzania wspólnotą, sprzeczna z kanonem 118 z Kodeksu Prawa Kanonicznego (1917), który rezerwuje zarząd dobrami kościelnymi wyłącznie dla kleru.
Jasnogórski moczar apostazji: podsumowanie
Całe przedsięwzięcie – podszyte retoryką „obrony wartości” – realizuje w istocie program sekularyzacji w oparach kadzidła. Gdy św. Pius V nakazywał w Quo primum tempore „zachowanie nienaruszonego depozytu wiary”, Rycerze Kolumba z „abp.” Depo na czele budują religijną atrapę, gdzie:
- „Bóg” to abstrakcyjny gwarant narodowej spójności
- „Patriotyzm” – substytut społecznego panowania Chrystusa Króla
- „Modlitwa” – psychologiczna autoterapia
Ostatnie słowo należności do arcybiskupa Lefebvre’a: „Modernizm to nie błąd, to synteza wszystkich błędów”. Pielgrzymka ta – jak cały projekt posoborowy – jest triumfem indifferentizmu religijnego, gdzie Polska zastępuje Niebo, a Marja – pozbawiona tytułu Królowej Polski – staje się społeczną pracownicą socjalną.
Za artykułem:
„Razem dla Boga i Polski”. Rycerze Kolumba pielgrzymują na Jasną Górę (vaticannews.va)
Data artykułu: 12.10.2025