Nowy „biskup” elbląski: modernistyczna farsa pod płaszczykiem ewangelizacji

Podziel się tym:

Portal eKAI (18 października 2025) relacjonuje ingres Wojciecha Skibickiego do katedry św. Mikołaja w Elblągu, kreując go na „ojca tej ziemi”. W przemówieniach „bpa” Skibickiego i antynuncjusza Filipazziego brak jakiejkolwiek wzmianki o obowiązku podporządkowania państw i narodów społecznej władzy Chrystusa Króla – jedynego lekarstwa na duchową pustkę współczesności.


Naturalistyczna redukcja misji Kościoła

„Bp” Skibicki w swojej homilii określa „zadanie Kościoła Elbląskiego” jako wychodzenie „poza mury budynków” ku „ludziom biednym z powodu duchowej pustki”. Tymczasem Quas Primas Piusa XI jednoznacznie stwierdza: „Państwa i narody winny uznać panowanie Chrystusa, gdyż bez tego nie zaznają prawdziwego pokoju”. Modernistyczna retoryka „duchowej pustki” celowo pomija dogmat extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia), redukując misję Kościoła do terapii egzystencjalnych niepokojów.

„Miłość do ubogich i troska o nich. Kim są ci ubodzy? Tu nie chodzi tylko o ludzi biednych materialnie, ale współczesnych ludzi biednych z powodu duchowej pustki”

Słowa te – w ustach „biskupa” mianowanego przez uzurpatora – są jawną kpiną z encykliki Mortalium animos Piusa XI, która potępia „fałszywą miłość bliźniego” polegającą na tolerowaniu błędów. Prawdziwa miłość nakazuje przestrzegać przed ogniem piekielnym tych, którzy trwają w herezji lub grzechu.

Nieważność święceń i sakry

Artykuł podkreśla, że Skibicki „przyjmował święcenia diakonatu” z rąk „bp. Józefa Wysockiego”, a następnie „sakrę biskupią” w strukturach posoborowych. Tymczasem Sacramentum ordinis Piusa XII wymagał nieodwołalnie ważności materii i formy święceń. Nowy ryt „święceń” z 1968 roku, wprowadzony przez modernistów, nie gwarantuje przekazania władzy apostolskiej z powodu zmienionych słów formy i wątpliwej intencji szafarzy.

Antynuncjusz Filipazzi nazywa Skibickiego „następcą Apostołów w Kościele w Elblągu”, co jest bluźnierczą parodią sukcesji apostolskiej. Jak stwierdza Święte Oficjum w dekrecie Lamentabili sane: „Starsi spełniający funkcje nadzorcze nie mieli właściwie kontynuować posłannictwa apostolskiego”.

Bałwochwalcze odwołania do fałszywych „świętych”

Szczególnie oburzające jest przywołanie „św. Maksymiliana Kolbe” oraz „bł. ks. Władysława Demskiego” jako wzorów dla diecezji.

„Do nich możemy dodać bł. ks. Władysława Demskiego i Służebnicę Bożą Aleksandrę Gabrysiak”

„Maksymilian Kolbe” nie jest męczennikiem w świetle prawa kanonicznego, gdyż zginął za współwięźnia, a nie z nienawiści do wiary (can. 1401 KPK 1917). Jego „kanonizacja” przez heretyka Jana Pawła II jest nieważna. Podobnie „bł. Demski” – wyniesiony na ołtarze przez antykościół – nie posiada kultu zatwierdzonego przez prawowity Magisterium.

Modlitwy za antypapieża i heretyckie intencje

Filipazzi nawołuje do modlitwy „za papieża Leona XIV i w jego intencjach, które dotyczą jedności katolików i pokoju na świecie”. Tymczasem Mortalium animos Piusa XI potępia „jedność” rozumianą jako ekumeniczny konglomerat: „Jedność może zachodzić tylko w prawdziwym Kościele Chrystusowym”.

Również „pokój” głoszony przez posoborowców to naturalistyczna utopia oderwana od obowiązku podporządkowania narodów Chrystusowi Królowi. Pius XI w Quas Primas nauczał: „Pokój Chrystusowy nie zstąpi na ludy, które nie uznają panowania Zbawiciela”.

Milczenie o prawdziwym rozwiązaniu

W całym spektaklu ingresu brak jakiejkolwiek wzmianki o:
1. Grzechu jako źródle duchowej pustki
2. Konieczności nawrócenia i przyjęcia sakramentów pokuty
3. Społecznym panowaniu Chrystusa Króla
4. Zagrożeniu wiecznym potępieniem

Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „komunii” w strukturach posoborowych, gdzie „msza” została zredukowana do stołu zgromadzenia, a rubryki naruszają teologię Ofiary przebłagalnej, jest świętokradztwem.

Tymczasem Quas Primas stanowi niepodważalną normę: „Królowanie Chrystusa musi być uznane tak przez rządy, jak i przez jednostki. Inaczej nie ma zbawienia”. Modernistyczna farsa w Elblągu to kolejny dowód, że struktury posoborowe stały się narzędziem antyewangelizacji.


Za artykułem:
Bp Skibicki podczas ingresu: Potrzeba, aby człowieka poprowadzić do Boga
  (vaticannews.va)
Data artykułu: 18.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: vaticannews.va
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.