Świątynia katolicka z uroczystością kanonizacji nowych 'świętych' w tradycyjnym stylu.

Nowi „święci” posoborowi: świecka hagiografia zamiast heroiczności cnót

Podziel się tym:

Portal ACI Prensa (20 października 2025) relacjonuje kanonizację siedmiu nowych „świętych” dokonaną przez „papieża” Leona XIV. W przemówieniu skierowanym do pielgrzymów uzurpator watykański nazwał ich życie „świetlnymi znakami nadziei”, podkreślając rzekome podobieństwo tych postaci do „zwykłych ludzi” zmagających się z problemami „nieobcymi nam samym”. W gronie „wyniesionych na ołtarze” znaleźli się m.in. pierwszy „święty” z Papui Nowej Gwinei Piotr To Rot oraz dwie postaci z Wenezueli – Carmen Rendiles i José Gregorio Hernández.


Procedura kanonizacyjna jako narzędzie rewolucji

Posoborowa sekta dokonała kolejnego aktu dewaluacji pojęcia świętości, całkowicie ignorując kanoniczne wymogi heroiczności cnót i potwierdzonych cudów. Jak trafnie zauważył św. Pius X w encyklice Pascendi Dominici gregis: „Moderniści pojmują świętość jako rodzaj życiowej energii, emanującej z samego człowieka, a nie jako nadprzyrodzony dar łaski”. Brak jakichkolwiek wzmianek o cudach wymaganych do kanonizacji (poza mglistym odwołaniem do „przemiany życia”) demaskuje czysto polityczny charakter całego przedsięwzięcia.

„God był obecny w ich życiu i przemienił ich, zamieniając zwykłą egzystencję normalnej osoby, jak każdy z nas, w lampę, która oświetlała wszystkich nowym światłem w ich codziennym życiu” – stwierdził uzurpator watykański.

To jawna herezja negująca konieczność łaski uświęcającej do osiągnięcia świętości. Św. Augustyn w Państwie Bożym przypomina: „Nemo habet de suo nisi mendacium et peccatum” (Nikt nie ma z siebie niczego, prócz kłamstwa i grzechu). Teza o „przemianie zwykłego człowieka w świętego” poprzez samą aktywność życiową to czysty pelagianizm, potępiony już na Soborze w Kartaginie (418 r.).

Instrumentalizacja postaci historycznych

Szczególnie wymowne jest wyniesienie Piotra To Rota, zamordowanego w 1945 r. za obronę nierozerwalności małżeństwa. Posoborowcy cynicznie wykorzystują jego postać, podczas gdy sami od dziesięcioleci niszczą sakramentalny charakter małżeństwa poprzez:

  • Dopuszczenie rozwodników do „komunii” (Amoris Laetitia)
  • Propagowanie cywilnych związków niesakramentalnych
  • Cichą akceptację sodomii pod płaszczykiem „duchowości towarzyszenia”

Równie groteskowa jest kanonizacja Bartola Longo z Pompejów – postaci o udokumentowanych powiązaniach z praktykami spirytystycznymi. Jak zauważył ojciec Gabriele Amorth, główny egzorcysta Rzymu w latach 1986-2016: „Kult Longo stanowił zawsze poważne zagrożenie dla czystości wiary, otwierając drzwi synkretyzmowi religijnemu”.

Ewangelia „świętości bez krzyża”

Wypowiedź uzurpatora o „świętości rozkwitającej w służbie najsłabszym” odsłania zasadniczy błąd posoborowej pseudoteologii: redukcję życia duchowego do wymiaru czysto horyzontalnego. Tymczasem Sobór Trydencki w dekrecie o usprawiedliwieniu (sesja VI, rozdz. X) naucza niezbicie:

„Nikt nie może być usprawiedliwiony bez zasług Męki naszego Pana Jezusa Chrystusa”

Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności:

  • Łaski uświęcającej
  • Życia sakramentalnego
  • Pokuty i umartwienia
  • Walki z pożądliwościami ciała

w życiorysach „nowych świętych” świadczy o całkowitym odejściu od katolickiej koncepcji świętości. Jak zauważył Pius XI w encyklice Miserentissimus Redemptor: „Grzech musi być odpokutowany przez zadośćuczynienie, a nie przez puste gesty humanitarnej solidarności”.

Polityczne wykorzystanie „świętości”

Wzruszające apele o „pojednanie Wenezuelczyków” poprzez kult nowych „świętych” ujawniają prawdziwy cel tego spektaklu: zastąpienie nadprzyrodzonej wiary świecką religią obywatelską. Już w 1907 r. św. Pius X w dekrecie Lamentabili potępił tezę, że „dogmaty są tylko interpretacją faktów religijnych przez ludzki umysł” (propozycja 22). Tymczasem posoborowcy konsekwentnie realizują modernistyczny plan:

  1. Zastąpienie świętych jako wzorców heroicznej cnuty „zwykłymi ludźmi z problemami”
  2. Zamiana kultu świętych na psychologizujące opowieści o „pokonywaniu trudności”
  3. Wykorzystanie emocjonalnych narracji do legitymizacji rewolucji obyczajowej

Szczególnie wymowny jest brak jakichkolwiek wzmianek o:

  • Walce z herezją (poza mglistym „umacnianiem wiary”)
  • Praktykach pokutnych
  • Nabożeństwach wynagradzających
  • Obronie doktryny przed błędami

Prawdziwe oblicze posoborowej „kanonizacji”

Cały ceremoniał stanowi jawne pogwałcenie zasad ustalonych przez Benedykta XIV w dziele De Servorum Dei beatificatione et de Beatorum canonizatione. Zamiast żmudnego procesu badającego:

  • Ortodoksyjność pism kandydata
  • Cuda zatwierdzone przez niezależnych ekspertów
  • Heroiczność cnót w świetle tradycyjnej teologii moralnej

mamy do czynienia z politycznym show, gdzie kryterium „świętości” staje się użyteczność dla propagowania:

  • Fałszywego ekumenizmu (Ignacy Maloyan jako „most” do schizmatyków ormiańskich)
  • Teologii wyzwolenia (postacie z Wenezueli)
  • Neomarksistowskiej „opcji na rzecz ubogich” (Maria Troncatti)

Jak trafnie zauważył arcybiskup Marcel Lefebvre w liście do kardynała Ottavianiego (1966): „Nowa koncepcja świętości służy budowaniu religii człowieka, gdzie Chrystus jest co najwyżej inspirującym przykładem, a nie Bogiem-Człowiekiem i Zbawicielem”.

W świetle niezmiennego nauczania Kościoła katolickiego, wszystkie „kanonizacje” dokonane przez posoborowych uzurpatorów są nieważne i nie wiążą sumień wiernych. Jak przypomina bulla Cum ex apostolatus officio Pawła IV: „Żadna władza nie może być ważnie sprawowana przez heretyka, nawet jeśli wybór został dokonany jednomyślnie przez wszystkich kardynałów”. Prawdziwi święci czekają na godny kult w odnowionym Kościele, który powróci do wiary Ojców i Doktorów.


Za artykułem:
Pope Leo XIV: Lives of the newly canonized saints are ‘luminous signs of hope’
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 20.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.