Tradycyjne katolickie wnętrze szkoły z dzieckiem przed tablicą z propagandą ideologii gender

Tony Pontes Public School w Kanadzie narzuca trzecioklasistom ideologię gender i drag queen

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (20 października 2025) ujawnia skandaliczne praktyki Tony Pontes Public School w Caledon (Ontario), gdzie ośmioletnim dzieciom wpaja się ideologię gender i promuje występowanie w „drag” jako formę ekspresji. Nauczycielka Rachel Redman prowadziła w latach 2023-2024 zajęcia dla trzecioklasistów, podczas których:

„Jak zostać drag performerem? Co zyskujesz będąc drag performerem? Jakie korzyści mogą odnieść młodzi ludzie z drag?”

– brzmiały pytania w prezentacji szkoleniowej, połączonej z materiałami wideo przedstawiającymi dziecięcych wykonawców „drag”. Równolegle prowadzono indoktrynację w zakresie relatywizacji płci, ucząc że „płeć = uczucia”, podczas gdy „płeć biologiczna = ciało”.


Systemowa destrukcja prawa naturalnego pod płaszczem „edukacji”

Opisane praktyki stanowią jawne pogwałcenie lex naturalis (prawa naturalnego), które św. Tomasz z Akwinu w Sumie Teologicznej (I-II, q.94) określał jako „uczestnictwo stworzenia rozumnego w wiecznym prawie Bożym”. Pius XI w encyklice Quas Primas podkreślał: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi (…) najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem kanadyjska placówka edukacyjna:

  • Relatywizuję biologiczną rzeczywistość płci, zastępując ją subiektywnymi „uczuciami”
  • Promuje występowanie w „drag” – formie sztuki głęboko zakorzenionej w kulturze rozwiązłości i prowokacji seksualnej
  • Systemowo omija rodzicielskie ius primarium educandi (pierwotne prawo do wychowania), o którym Pius XI w Divini Illius Magistri pisał jako o „pierwszym i nienaruszalnym prawie”

Jak donosi LifeSiteNews, wiele szkół w Ontario wdrożyło procedury tzw. „tranzycji społecznej” dzieci bez wiedzy rodziców, łamiąc podstawową zasadę subsydiarności. To nie błąd systemu, lecz zaplanowana strategia dechrystianizacji najmłodszego pokolenia.

Ideologiczny kolonializm jako owoc apostazji posoborowej

Opisywane zjawisko nie jest przypadkiem izolowanym, lecz logiczną konsekwencją odrzucenia katolickiej zasady Regnum sociale Christi (Społecznego Królestwa Chrystusa). Już w 1864 roku Pius IX w Syllabusie błędów potępił jako herezję twierdzenie, że:

„Kościół powinien być oddzielony od państwa, a państwo od Kościoła” (punkt 55)

oraz że:

„Wychowanie młodzieży (…) powinno być uwolnione od wszelkiej władzy kościelnej” (punkt 47)

Modernistyczna rewolucja posoborowa, odrzucając Dictatus Papae św. Grzegorza VII o supremacji władzy duchowej nad świecką, otworzyła furtkę dla neomarksistowskiej inżynierii społecznej. Dzisiejsze „lekcje drag” to owoc dekad milczenia hierarchów na demolowanie fundamentów chrześcijańskiej cywilizacji.

Św. Pius X w dekrecie Lamentabili sane exitu potępił modernistyczne twierdzenie, że:

„Prawda zmienia się wraz z człowiekiem, ponieważ rozwija się wraz z nim, w nim i przez niego” (punkt 58)

– co stanowi dokładne uzasadnienie teoretyczne dla genderowej ideologii promowanej w kanadyjskiej szkole.

Duchowa odpowiedzialność katolików w czasach prześladowań

W obliczu tej moralnej zarazy katolicy nie mogą ulec pokusie kompromisu. Jak ostrzegał św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice:

„Niechrześcijanin w żaden sposób nie może być Papieżem (…) jawny heretyk nie jest chrześcijaninem (…) dlatego jawny heretyk nie może być Papieżem”

Tej samej zasady należy się trzymać w ocenie instytucji – placówki jawnie propagujące praktyki sprzeczne z prawem naturalnym automatycznie tracą prawo do miana „oświatowych”.

Rodzice katoliccy stoją dziś przed heroicznym wyborem: posłuszeństwo Bożemu prawu czy konformizm wobec totalitarnej machiny państwowej. Kanon 188.4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku stanowi, że urząd kościelny staje się wakujący ipso facto przez „publiczne odstępstwo od wiary katolickiej”. Analogicznie – instytucje edukacyjne promujące ideologiczne odstępstwo tracą moralne prawo do kształcenia młodzieży.

Jak zauważył Pius XI w Quas Primas: „Nie było bowiem i nie będzie nikogo, kto przez wszystkich byłby tak umiłowany, jak Chrystus Jezus”. Tylko powrót do społecznego panowania Chrystusa Króla może uchronić cywilizację przed ostatecznym upadkiem w otchłań neopogaństwa.


Za artykułem:
Toronto-area school accused of teaching third graders how to ‘get into drag’
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 20.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.