Portal LifeSiteNews relacjonuje, że Grand Valley State University (GVSU) w stanie Michigan usunął bluźnierczą instalację „artystyczną” „Petals of Change”, która profanowała wizerunek Najświętszej Marji Panny, umieszczając ją w kontekście propagandy LGBT i aborcyjnej. Choć dzieło zdjęto z biura prorektora, uczelnia nie zrezygnowała z jego własności, przechowując je w galerii sztuki. Decyzja ta nastąpiła po wielomiesięcznych protestach katolickich studentów, w tym seniora Noaha Mullinsa, oraz interwencji mediów.
Bluźnierstwo jako narzędzie rewolucji kulturowej
Instalacja Irlandy Beltran, określającej się jako „LatinX”, to nie „sztuka”, lecz świadomy akt wojny kulturowej przeciwko porządkowi nadprzyrodzonemu. Trzy zniekształcone wizerunki Matki Bożej oplątano wulgarnymi hasłami promującymi sodomię, mord nienarodzonych oraz ideologię gender. Jak czytamy w Piśmie Świętym: „Bóg się nie da z siebie naśmiewać” (Gal 6,7). Tymczasem GVSU, uczelnia finansowana przez podatników (100 milionów dolarów rocznie), zapłaciła 1800 dolarów za dzieło, które jest jawną kpiną z katolickiej świętości.
Profesor Heather Moody zmuszała studentów do analizy tego bluźnierstwa w ramach zajęć, jawnie deklarując:
„Wolę stać po stronie artystki niż tych, których to obraża”
. To klasyczny przykład dictum modernistów: uczucia „wykluczonych” przedkłada się nad cześć Boga. Dekret Świętego Oficjum Lamentabili sane exitu (1907) potępia takich profesorów w tezie 58: „moralną doskonałość należy umieszczać w gromadzeniu bogactw i zaspokajaniu przyjemności”.
Uniwersytet jako przyczółek antykościelnej rewolty
Reakcja administracji GVSU demaskuje systemowy antykatolicyzm środowisk akademickich. Prorektor Sean Lancaster ukrył bluźnierstwo w swoim biurze, czyniąc je niedostępnym dla opinii publicznej, ale wciąż chronionym jako „dzieło sztuki”. Profesor sztuki Brett Colley, w liście popartym przez 20 wykładowców, bronił instalacji jako narzędzia „dialogu”, a Matkę Bożą nazwał „tym” (it). To jawny przejaw apostazji wewnętrznej, potępionej przez Piusa X w encyklice Pascendi Dominici gregis jako mieszanie prawdy z błędem.
Władze GVSU – prezydent Philomena Mantella, prorektor Jennifer Drake – nie przeprosiły za świętokradztwo. Usunięcie instalacji z biura to taktyczny zabieg, by uciszyć protesty, nie zaś actus contritionis. Noah Mullins słusznie domaga się całkowitego zniszczenia dzieła, lecz jego walka jest jak Dawid przeciw Goliatowi. Dlaczego? Bo brak reakcji lokalnego „biskupa” (diecezja Grand Rapids) pozostawia wiernych bez duchowego wsparcia. Gdy pasterze milczą, wilki pożerają owce.
Milczenie „hierarchii” i kryzys wiary katolickiej
Największym skandalem jest bierność struktur posoborowych. Diecezja Grand Rapids, zarządzana przez „biskupa” Davida Walkiewicza, nie ekskomunikowała Beltran, Moody czy Colleya, nie nałożyła interdyktu na GVSU, nie wezwała wiernych do protestów. To logiczna konsekwencja hermeneutyki zerwania Vaticanum II, która zastąpiła extra Ecclesiam nulla salus dialogiem z antykościołem. Pius XI w Quas primas (1925) nauczał: „Państwa nie mogą obejść się bez Boga”, lecz posoborowi „biskupi” traktują bluźnierstwa jako „przejaw wolności artystycznej”.
Katolicy zaangażowani w walkę z GVSU powinni pamiętać, że przyjmowanie „komunii” w strukturach posoborowych – gdzie Mszę zredukowano do uczty, a kapłanów do przewodniczących – jest współudziałem w świętokradztwie. Jedyną właściwą reakcją jest bojkot GVSU, organizacja publicznych różańców ekspiacyjnych oraz żądanie od władz stanowych wstrzymania funduszy dla uczelni promujących nienawiść do Boga.
Duchowa pustynia akademickiego modernizmu
Sprawa GVSU to mikroskopijny wycinek globalnej wojny przeciw cywilizacji chrześcijańskiej. „Petals of Change” to kwiat wyrosły na glebie potępionego przez Piusa IX modernizmu (Syllabus errorum, 1864, teza 80: „Papież może pogodzić się z postępem”). Kiedy uniwersytety przestały być alma mater, a stały się laboratoriami rewolucji, każde usunięcie jednego bluźnierstwa to tylko przegrupowanie wroga. Zwycięstwo przyjdzie jedynie przez restauratio omnia in Christo – odrzucenie soborowego eksperymentu i powrót do niezmiennej doktryny Kościoła.
Za artykułem:
Michigan university quietly removes blasphemous display that mocks Our Lady (lifesitenews.com)
Data artykułu: 21.10.2025