Instalacja modernistycznej przełożonej w zgromadzeniu zarażonym duchem posoborowym

Podziel się tym:

Portal Catholic News Agency (21 października 2025) relacjonuje ceremonię instalacji siostry Reji Varghese jako przełożonej amerykańskiej gałęzi Zgromadzenia Córek Miłosierdzia Najdroższej Krwi. Uroczystości przewodniczył „biskup” Kevin Sweeney z diecezji Paterson w New Jersey, co stanowi jawny przejaw kryzysu autorytetu w strukturach okupujących Watykan.


Nieprawomyślne korzenie zgromadzenia i wątpliwa sukcesja

Artykuł bezkrytycznie powiela mit założycielski zgromadzenia, przypisując jego powstanie rzekomemu „błogosławionemu” Thomasowi Marii Fusco (1831-1891). Tymczasem żadna beatyfikacja przeprowadzona przez posoborowych uzurpatorów nie posiada waloru doktrynalnego. Jak uczy papież Benedykt XIV w dziele De Servorum Dei beatificatione: „Kult świętych wymaga nienaruszonej jedności z Magisterium Kościoła”. Tymczasem Fusco został „beatyfikowany” przez Jana Pawła II w 2001 roku – heretyka i apostatę, co automatycznie unieważnia ten akt.

Sam fakt, że zgromadzenie operuje w ramach posoborowej pseudo-eklezjologii, potwierdza jego oderwanie od katolickiej Tradycji. Jak przypomina Pius XII w encyklice Mystici Corporis Christi:

„Nie mogą być uważane za prawe te zgromadzenia, które nie zachowują nienaruszonej więzi z Następcą Piotra”

Naturalistyczne wypaczenie charyzmatu

Rzekomy charyzmat zgromadzenia sprowadza się do działalności socjalnej pozbawionej nadprzyrodzonej perspektywy. W komunikacie czytamy, że siostry mają „opiekować się młodzieżą i osobami starszymi, odzwierciedlając w codziennym życiu tę samą ofiarną miłość, która skłoniła Chrystusa do przelania krwi dla naszego zbawienia”. To klasyczny przykład redukcji łaski do natury, potępiony przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili sane exitu (propozycja 58).

Brak jakiejkolwiek wzmianki o:

  • Ofierze Mszy Świętej w rycie trydenckim
  • Rzeczywistej adoracji Najświętszego Sakramentu
  • Duchu pokuty i wynagradzania za grzechy
  • Nauce o sądzie ostatecznym i wiecznym przeznaczeniu dusz

Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Pokój Chrystusowy możliwy jest jedynie w Królestwie Chrystusowym” – tymczasem zgromadzenie zajmuje się wyłącznie doczesnymi przejawami „miłosierdzia”, ignorując obowiązek głoszenia jedynej prawdziwej Wiary.

Nielegalna sukcesja i utrata jurysdykcji

Ceremonia instalacji przeprowadzona przez „biskupa” Sweeneya jest nieważna z punktu widzenia prawa kanonicznego. Jak stwierdza kanon 188 §4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku: „Każdy urząd staje się wakujący ipso facto na skutek publicznego odstępstwa od wiary katolickiej”.

„Biskupi” wyświęceni po 1968 roku nie posiadają ważnych święceń z powodu nieważnej formy sakramentalnej wprowadzonej przez Pawła VI. Jak wykazuje kardynał Alfredo Ottaviani w Intervencio z 1968 roku: „Nowy ryt święceń biskupich wyklucza to, co istotne dla sakramentu”.

Modernistyczny język zdradzający herezję

Wypowiedź siostry Varghese: „By kochać Boga, nie są konieczne wielkie talenty… wystarczy serce zdolne do miłości” – to czysty pelagianizm, potępiony już na Soborze w Kartaginie (418 r.). Św. Augustyn w De natura et gratia naucza: „Bez łaski Bożej nawet najlepsze ludzkie uczucia są jedynie pobożnym życzeniem”.

Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „komunii” w strukturach posoborowych, gdzie Msza została zredukowana do stołu zgromadzenia, a rubryki naruszają teologię ofiary przebłagalnej, jest świętokradztwem. Jak przypomina bulla Cum ex Apostolatus Officio Pawła IV: „Każdy, kto przed objęciem urzędu odstąpił od wiary katolickej, traci wszelką władzę ipso facto”.

Duchowa pustka pod płaszczykiem działalności

Funkcjonowanie „domu spokojnej starości” i przedszkola w Paterson nie może zastąpić prawdziwego życia zakonnego. Jak naucza św. Teresa z Avili w Twierdzy wewnętrznej: „Apostolstwo bez intensywnego życia modlitwy jest jak studnia bez wody – może czasem dać wilgoć, ale nigdy nie zaspokoi pragnienia”.

Cała działalność zgromadzenia nosi znamiona protestanckiego aktywizmu, całkowicie oderwanego od:

  • Codziennej wspólnotowej adoracji Najświętszego Sakramentu
  • Ofiarowania cierpień w intencji nawrócenia grzeszników
  • Ascezy i umartwienia za kapłanów
  • Praktyki cotygodniowej spowiedzi

Jak uczy Pius XII w Sponsa Christi: „Życie zakonne ma przede wszystkim charakter kontemplacyjny – działanie musi wypływać z pełni modlitwy, inaczej staje się jałowym aktywizmem”.


Za artykułem:
New Jersey bishop installs new leader of Daughters of Charity of the Most Precious Blood
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 21.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.