Neo-kościół Bergoglia kontynuuje relatywizację wiary pod płaszczykiem „nadziei”

Podziel się tym:

Portal Catholic News Agency (25 października 2025) relacjonuje wystąpienie uzurpatora watykańskiego Roberta Prevosta (znanego jako „papież” Leon XIV) podczas audiencji dla uczestników „Jubileuszu Nadziei”. Prevost, powołując się na postać Mikołaja z Kuzy (XV-wiecznego kardynała), głosił konieczność akceptacji „nie-wiedzy” jako fundamentu nadziei w „trudnych czasach”, gdy „nauczanie Kościoła bywa kwestionowane”.


Destrukcja katolickiego rozumienia nadziei

W swoim przemówieniu uzurpator stwierdził:

„Jako pielgrzymi nadziei musimy postrzegać nasze niespokojne czasy w świetle zmartwychwstania […] nadzieja to także ‘nie-wiedza’”.

To jawna kontynuacja modernistycznej herezji potępionej przez św. Piusa X w encyklice Pascendi Dominici gregis, która definiowała modernizm jako „syntezę wszystkich herezji” poprzez poddanie wiary subiektywnym doświadczeniom.

Spes (nadzieja) w teologii katolickiej jest cnotą teologalną, przez którą pragniemy Królestwa niebieskiego i życia wiecznego jako naszego szczęścia, pokładając ufność w obietnicach Chrystusa” (Katechizm Rzymski, II, VII, 13). Tymczasem neo-kościół proponuje redukcję nadziei do agnostyckiej postawy intelektualnej, gdzie:

  1. Dogmaty stają się „napięciami do pogodzenia” zamiast niezmiennymi prawdami objawionymi
  2. Krytyka doktryny przez „młodych, biednych, kobiety” jest „błogosławieństwem” zamiast okazją do nawrócenia
  3. Jezus jest prezentowany jako mglisty „towarzysz drogi” zamiast Króla-Kapłana ofiarującego się w Ofierze przebłagalnej

Mikołaj z Kuzy – prekursor apostazji?

Wybór Mikołaja z Kuzy jako wzorca „sługi jedności” to czysty revisionizm historyczny. Choć uczestniczył w Soborze Florenckim (1439), jego pisma zawierają niebezpieczne spekulacje:

  • Teoria coincidentia oppositorum (zjednoczenia przeciwieństw), prowadząca do relatywizacji prawdy
  • Panteistyczne tendencje wyrażone w dziele De visione Dei, potępione przez Święte Oficjum (Dekret z 10 maja 1611)
  • Ekumeniczne próby pojednania z husytami poprzez ustępstwa doktrynalne

Cytowanie go przez Prevosta w kontekście „poważnych podziałów duchowych” odsłania rzeczywisty cel struktury posoborowej: syntezę wszystkich religii w imię globalistycznej utopii, co Pius XI potępił w Quas Primas jako „zeświecczenie państw” (1925).

Milczenie jako wyznanie wiary modernizmu

Najwymowniejsze w całym przemówieniu jest to, czego nie ma:

  • Żadnego wezwania do pokuty, wyrzeczenia się grzechu czy obrony moralności katolickiej
  • Żadnej wzmianki o realności piekła, sądu ostatecznego czy obowiązku czci dla Króla Chrystusa
  • Żadnego odniesienia do Najświętszej Ofiary jako źródła nadziei – „Jubileusz” ogranicza się do pustegeo rytuału zgromadzenia

To perfekcyjna ilustracja zasady wyrażonej w Syllabusie Piusa IX (1864): „Wiara nie może być pogodzona z błędami” (Propozycja 15 potępiona). Tymczasem sekta watykańska konsekwentnie realizuje program potępiony w punkcie 80: „Papież może i powinien pogodzić się z postępem, liberalizmem i nowoczesną cywilizacją”.

Teologia kontra psycho-manipulacja

Gdy Prevost deklaruje:

„Nie mamy odpowiedzi na wszystkie pytania. Ale mamy Jezusa”

, sięga po klasyczną sztuczkę sekciarską. W katolicyzmie mamy zarówno Jezusa, jak i odpowiedzi dane przez Niego w depozycie wiary i Magisterium. Jak przypomina dekret Lamentabili (1907): „Dogmaty wiary nie są tylko interpretacją faktów religijnych” (Propozycja 22 potępiona).

Prawdziwa nadzieja katolicka nie polega na „trzymaniu przeciwieństw”, ale na adoracji Chrystusa Króla, który „przyszedł rozdzielić syna z ojcem” (Mt 10:35) w imię absolutnej prawdy. Każdy, kto dziś szuka autentycznej nadziei, musi uciec z tej nowej Babilonii i szukać schronienia w nieprzemijającym Kościele Chrystusowym – poza strukturami okupowanymi przez zwolenników „kościoła nieznającego”.


Za artykułem:
Pope Leo XIV gives advice for living with hope in a ‘troubled era’
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 25.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.